کد خبر: 665952
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۴ ۱۴:۴۰:۵۰
| |

هزینه های جانبی سفر با تور استانبول

استانبول یک مقصد اروپایی جذاب و محبوب برای مسافران سراسر جهان است. استانبول در مقایسه با سایر شهرهای اصلی اروپایی مقصد ارزانی محسوب می‌شود.

هزینه های جانبی سفر با تور استانبول
کد خبر: 665952
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۴ ۱۴:۴۰:۵۰

در این مقاله، پاسخ‌هایی را درباره سوالات رایجی از جمله هزینه سفر به استانبول چقدر است؟ سفر به استانبول چقدر گران است؟ متوسط هزینه‌های روزانه برای بازدید از استانبول، آیا غذاخوردن در تور استانبول گران است، را گردآوری کرده‌ایم.

آیا سفر به استانبول گران است؟

در مقایسه با قیمت بسیاری از شهرهای بزرگ جهان و اروپا، استانبول خیلی گران نیست. شما می‌توانید سفر خوب و جذابی به دل دیدنی‌های استانبول داشته باشید و تجربه آن را تا مدت‌‌ها همراه خود داشته باشید. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا بدانید علاوه بر هزینه‌ی تور استانبول برای چه موارد دیگری و حدودا چقدر باید در استانبول هزینه کنید. البته هزینه‌های جانبی هنگام سفر با تورهای استانبول تا حد زیادی به خود شما بستگی دارند.

هزینه اقامت و پرواز به استانبول چقدر است؟

پروازها به استانبول بسته به اینکه از کجا پرواز کنید و چه زمانی سفر خواهید کرد متفاوت است. در سایت علی بابا می‌توانید هزینه خرید انواع بلیط را از شهرهای مختلف ببینید. اگر با تور استانبول به این شهر زیبا سفر می‌کنید شما نیازی به پرداخت هزینه بلیط جداگانه ندارید. قیمت محل اقامت از ناحیه‌ای به محله دیگر متفاوت است و این که چقدر از مرکز شهر دور است می‌تواند روی هزینه اقامت شما در استانبول اثر بگذارد. تورها در پکیج خود هتلی را به شما ارائه می‌دهند، اما بهتر است قبل از رزرو نهایی تور کمی درباره هزینه رزرو هتل‌ها بخوانید. شاید بعد از سفر دوست داشته باشید کمی از برنامه‌های تور جدا شوید و یک هتل برای اقامت خود رزرو کنید. در چنین شرایطی باز هم علی بابا می‌تواند بهترین منبع شما برای انتخاب و رزرو نهایی باشد.

هزینه حمل‌و‌نقل عمومی

هزینه حمل‌و‌نقل عمومی

هزینه بازدید از دیدنی‌های استانبول چقدر است؟ یکی از مواردی که در تور استانبول باید به آن توجه کنید، هزینه حمل‌و‌نقل عمومی است. استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی ارزان‌ترین راه برای رفت‌و‌آمد در استانبول است. همچنین این گزینه برای مسافران امن و راحت خواهد بود. حمل‌و‌نقل عمومی استانبول شامل اتوبوس، مترو، مترو اتوبوس، تراموا، فونیکولار، تله‌کابین، تاکسی مشترک (دولموس)، کشتی و اتوبوس دریایی است.

استانبول کارت، کارت حمل‌و‌نقل عمومی استانبول است و شما می‌توانید از طریق همین کارت حمل‌و‌نقل به کل سیستم حمل‌و‌نقل عمومی استانبول دسترسی داشته باشید.

قیمت غذا و نوشیدنی

اگر خود را از تله‌های توریستی نجات دهید، استانبول می‌تواند مقصدی ارزان باشد. ما به شما توصیه می‌کنیم که غذای هتل را انتخاب نکنید؛ زیرا نسبت به مرکز شهر گران خواهد بود.

شما می‌توانید یک صبحانه ترکی خوب برای یک نفر از پنج تا هشت یورو بین ساندویچ، چای و برانچ کامل در یک مکان شیک میل کنید. اما ما فرض می‌کنیم که صبحانه رایگان در هاستل یا هتل خود با تور استانبولی که رزرو کرده‌اید، می‌خورید و برای وعده‌های دیگر قرار است از رستوران‌ها بهره‌مند شوید.

قیمت متوسط یک وعده غذایی برای یک نفر در یک رستوران متوسط در ناهار و شام حدود نه یورو خواهد بود. می‌توانید ناهار را بگذرانید و یک سیمیت معروف ترکی (نان سس کنجد، شبیه به نان شیرینی) را با چای بگیرید یا برای استراحت‌های کوتاه یک ساندویچ برای بازارها بخرید و کمتر از یک یورو خرج کنید. به طور خلاصه می‌توان گفت که شما به طور متوسط روزانه 25 یورو برای یک نفر صرف غذا و نوشیدنی خواهید کرد. اما ما توصیه می‌کنیم پول بیشتری را برای پذیرایی از طعم‌های محلی الهام‌بخش یا غذاهای خیابانی برنامه‌ریزی کنید. همچنین توجه داشته باشید که اگر اهل باشگاه هستید، باید حداقل 60 یورو را برای این مورد کنار بگذارید.

هزینه اینترنت و تلفن

برای کسانی که مسافر کم هزینه‌ای هستند و نیازی به اتصال و تماس دائمی در طول سفر ندارند، استفاده از وای‌فای رایگان در محل اقامت، وای‌فای رایگان شهر، رستوران‌ها، کافه‌ها راه‌حل خوبی خواهد بود. پس نیازی نیست برای اینترنت و سیم‌کارت ترکیه هزینه کنید. اگر در سفر به استانبول به‌شدت نیاز به برقراری و دریافت تماس و دسترسی به اینترنت دارید، توصیه می‌کنیم سیم‌کارت ترکیه بخرید.

قیمت بازدید از جاذبه‌ها در تور استانبول

محبوب‌ترین جاذبه‌های استانبول خیلی گران نیستند. برای بازدید از ایاصوفیه حدود 25 یورو برای تورهای راهنما و برای بازدید از کاخ توپکاپی که پربازدیدترین هستند، 20 یورو پرداخت خواهید کرد. معمولا تورها ممکن است برخی از این هزینه‌ها را در قیمت اولیه برای شما محاسبه کرده باشند و هزینه جداگانه‌ای از شما دریافت نشود. هنگام رزرو تور استانبول این موارد را مدنظر قرار دهید تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید.

قیمت بازدید از جاذبه‌ها در تور استانبول

هزینه‌های تصادفی

مطمئنا در مدت اقامت خود در استانبول هزینه‌های تصادفی خواهید داشت. خرید سوغاتی، فرش، جواهرات، خوراکی‌های لذیذ ترکی یا هر کالای دیگری که منحصر به استانبول یا ترکیه است باید هزینه‌ای را مدنظر داشته باشید؛ بنابراین احتمالا به بودجه‌ای حدود 200 یورو برای هزینه‌های تصادفی نیاز دارید. درباره این موارد با هم‌سفران خود مشورت کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها