کد خبر: 669951
|
۱۴۰۳/۰۵/۱۴ ۲۲:۲۲:۲۲
| |

برنامه اکولایزر چیست؟ 5 برنامه محبوب اکولایزر صدا

اکولایزرها نقشی اساسی در بهبود تجربه شنیداری ما دارند. این اپلیکیشن‌ها به تهیه کنندگان صدا، تولید کنندگان محتوا و همچنین تولید کنندگان موسیقی کمک می‌کنند تا محتوایی با کیفیت بهتر در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.

برنامه اکولایزر چیست؟ 5 برنامه محبوب اکولایزر صدا
کد خبر: 669951
|
۱۴۰۳/۰۵/۱۴ ۲۲:۲۲:۲۲

 

چنین قابلیتی قبلا به کمک دستگاه‌های فیزیکی بزرگ در دسترس بود، اما با ظهور گوشی‌های هوشمند از طریق برنامه‌های ساده به راحتی در دسترس عموم قرار گرفته است. در نتیجه هر فردی که در این زمینه دانش داشته باشد می‌تواند به کمک موبایل دستش، محتواهای جذابی تولید کند. برای این کار هم به برنامه اکولایزر نیازمند است. در ادامه این نوشته به بررسی این موضوع می‌پردازیم که بهترین برنامه اکولایزر چه ویژگی‌هایی دارد و سپس 5 برنامه محبوب اکولایزر صدا را به شما معرفی خواهیم کرد.

اکولایزر چیست؟

اکولایزر برنامه‌ یا دستگاهی است که به کمک آن می‌توان شدت بلندی صداها را تغییر داد. برای نمونه می‌خواهید یک پادکست ضبط کنید. در قسمت‌هایی از پادکست که شما حرف نمی‌زنید موسیقی پخش می‌شود. حالا می‌خواهید شروع به صحبت کنید. در این حالت صدای موسیقی به مرور کم می‌شود تا صدای شما به وضوح شنیده شود. این فرایند توسط اکولایزرها امکان پذیر است تا تجربه شنوایی متفاوتی به کاربران عرضه شود. در نظر داشته باشید که به کمک اکولایزر می‌توانید شدت صدا را کم و زیاد کنید. همچنین می‌توانید صدای یک قسمت را بالا برده و صدای قسمت دیگری را کاهش دهید. این کار بیشتر در گروه‌های موسیقی که می‌خواهند صدای یکنواختی ایجاد کنند، کاربرد خواهد داشت.

عوامل موثر در انتخاب بهترین برنامه اکولایزر

تعداد برنامه‌های اکولایزر به شدت زیاد است که برخی از آن‌ها واقعا کیفیت و ویژگی‌های خاصی را در اختیار کاربران خود قرار خواهند داد. همچنین تعداد برنامه‌های غیرکاربردی هم رو به افزایش است. بنابراین شناسایی برنامه‌های مناسب به یک معضل تبدیل خواهد شد. برای ساده‌تر شدن کار تلاش می‌کنیم معیارهای انتخاب بهترین برنامه اکولایزر را با شما به اشتراک بگذاریم:

1- سازگاری با سیستم عامل‌های مختلف

برنامه‌ای می‌تواند عنوان بهترین برنامه اکولایزر را به خود اختصاص دهد که با سیستم عامل‌های مختلف سازگاری داشته باشد. چرا که در اکثر موارد چندین نفر به صورت همزمان روی یک پروژه کار می‌کنند و ممکن است همه آن‌ها از یک نوع سیستم عامل استفاده نکنند. در نتیجه برای هماهنگی بیشتر، بهتر است از یک برنامه استفاده کنند.

2- قیمت مناسب

قیمت یکی از مواردی است که روی انتخاب در هنگام خرید هر محصولی تاثیر می‌گذارد. برای نمونه قیمت هندزفری، موبایل یا لپ تاپ گزینه‌های ما را محدودتر خواهند کرد. در مورد برنامه اکولایزر صدا هم این موضوع صدق خواهد کرد. 

3- پشتیبانی از فرمت‌های مختلف فایل صوتی

فایل‌های صوتی فرمت‌های مختلفی دارند به همین دلیل به ابزاری نیاز داریم که بتوانیم انواع فرمت‌ها و کدک‌های صوتی را در آن ویرایش کنیم. همچنین در بسیاری از موارد می‌خواهیم که فایل خروجی، فرمت خاصی داشته باشد تا دستگاه‌های مختلف از آن استفاده کنند. برای نمونه دستگاه‌های سامسونگ مانند گلکسی اس 24 الترا و گلکسی بادز ۲ پرو از کدک صوتی Samsung Scalable برای انتقال صدا استفاده می‌کنند.

نقش هوش مصنوعی در اکولایزرهای آینده

هوش مصنوعی در چند سال اخیر کولاک به پا کرده است و بسیاری از حوزه‌های زندگی ما را دستخوش تغییر کرده است. تعداد اکولایزرهای مبتنی هوش مصنوعی در حال حاضر زیاد نیست اما می‌توان پیشبینی کرد که در آینده نه چندان دور این قابلیت به بسیاری از اپلیکیشن‌های اکولایزر اضافه شود. قابلیت‌های هوش مصنوعی می‌تواند برنامه اکولایزر موسیقی را به صورت کلی متحول کند. مخصوصا با ایجاد حالت‌های شخصی متناسب با هر فرد به تجربه شنیداری بهتر برای ما کمک می‌کند.

5 برنامه محبوب اکولایزر صدا

در نهایت رسیدیم به بخش معرفی 5 اکولایزر برتر صدا. اگرچه در بالا به مشخصات یک اکولایزر مناسب اشاره کردیم، اما پیدا کردن بهترین گزینه‌ها به تست تعداد زیادی برنامه نیاز دارد و زمان بر است. به همین دلیل تلاش کرده‌ایم 5 مورد از بهترین گزینه‌های موجود را معرفی کنیم

Equalizer FX: بهترین اکولایزر اندروید و ios

اگر قصد استفاده از برنامه اکولایزر موسیقی در دستگاه‌های متنوع را دارید، بدون شک  Equalizer FX یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها است. این برنامه رابط کاربری ساده و مدرنی دارد که باعث می‌شود استفاده از آن بسیار آسان باشد. امکانات مهم آن شامل پنج باند اکولایزر، تقویت کننده باس، مجازی سازی و حتی تقویت کننده صدا است. این اپلیکیشن هم مشابه بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌ها دارای یک تنظیمات پیشفرض است که برای شروع می‌توانید از آن استفاده کنید. این برنامه پرداخت درون برنامه‌ای دارد و برای حذف تبلیغات باید به اندازه قیمت ایرپاد شیائومی اصل هزینه کنید.

اکولایزر حرفه ای: بهترین برنامه اکولایزر فارسی

در میان دریای وسیعی از اپلیکیشن‌های خارجی برخی از برنامه‌های فارسی به خوبی توانسته‌اند گپ‌های بازار را پر کنند. اکولایزر حرفه‌ای یک برنامه ایرانی است که به کمک آن و با استفاده از زبان فارسی می‌توانید فایل‌های خود را ویرایش کنید. این اپلیکیشن با ویژگی‌هایی از جمله 5 باند اکولایزر، تقویت کننده باس و اکولایزرهای از پیش تعیین شده به راحتی جزو بهترین برنامه‌های اکولایزر موزیک قرار می‌گیرد. استفاده از این اپلیکیشن رایگان است اما تبلیغات آن ممکن است کمی آزار دهنده باشد.

Music Volume EQ: بهترین برنامه اکولایزر اندروید

برنامه Music Volume EQ یکی از محبوب‌ترین ابزارهای اکولایزر در سیستم عامل اندروید است. این نرم افزار علاوه بر 5 باند اکولایزر، 9 ایستگاه از پیش تنظیم شده را در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرفی دیگر تقویت باس، افزایش صدای بلند و مجموعه‌ای کامل از ویژگی‌های متنوع را دریافت خواهید کرد. توسعه دهنده‌های اپلیکیشن  Music Volume EQ ادعا می‌کنند که برنامه آن‌ها با اکثر پخش کننده‌های ویدیوی و صوتی به خوبی کار می‌کند. در مجموع این برنامه یکی از بهترین گزینه‌های موجود است که برای حذف تبلیغات مجبور به پرداخت هزینه هستید.

Boom: بهترین برنامه اکولایزر ایفون

در ادامه مسیر بهترین آکولایزرهای صدا می‌رسیم به برنامه boom که متناسب سیستم عامل ios است. این اپلیکیشن 8 یا 16 باند را برای تنظیم در اختیار شما قرار خواهد داد. این موضوع باعث می‌شود که Boom به یکی از بهترین ابزارها هم برای کاربران مبتدی و هم برای کاربران حرفه‌ای تبدیل شود. استفاده از این اپلیکیشن برای 7 روز رایگان است و پس از آن باید تصمیم بگیرید که این اپلیکیشن ارزش پرداخت هزینه را دارد یا خیر.

Sound Booster for Headphones: بهترین برنامه ساخت اکولایزر موزیک

برنامه Sound Booster for Headphones یک اکولایزر مناسب هدفون و تقویت کننده باس است که به شما اجازه می‌دهد تنظیمات موسیقی خود را در دست بگیرید. این نرم افزار حالت خودکار و دستی دارد که می‌توانید به انتخاب خودتان بهترین حالت را انتخاب کنید. استفاده از برنامه Sound Booster for Headphones رایگان نیست و برای دستیابی به تمامی امکانات آن مستلزم پرداخت هزینه هستید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها