کد خبر: 670703
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۰ ۲۲:۱۵:۰۷
| |

وسایل مورد نیاز تولیدی پوشاک | نکات راه اندازی تولیدی لباس

تولید پوشاک یکی از گسترده ترین صنایع در جهان است که گستردگی متنوعی دارد؛ از کارگاه های کوچک تا کارخانه های اتوماتیک عظیم در تولید پوشاک مشارکت دارند.

وسایل مورد نیاز تولیدی پوشاک | نکات راه اندازی تولیدی لباس
کد خبر: 670703
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۰ ۲۲:۱۵:۰۷

یک تولیدی پوشاک با توجه به حجم کاری و نوع تولیدات خود به ابزارها و ماشین آلات متفاوتی احتیاج دارد. ابزارهای مورد استفاده روی عناصر متعددی از جمله هزینه ها و کیفیت نهایی تولیدات تاثیرگذار است. قطعا لباس های تولید شده مجموعه ای که از تجهیزات و ابزارهای پیشرفته تری استفاده می کند، به مراتب بالاتر از کارگاهی است که لوازم ساده و قدیمی در اختیار دارد. در ادامه با وسایل مورد نیاز و نکات لازم برای راه اندازی یک تولیدی پوشاک آشنا می شویم.

انتخاب وسایل مورد نیاز تولیدی پوشاک به چه عواملی بستگی دارد؟

اگرچه یک سری تجهیزات و وسایل وجود دارد که برای هر تولیدی پوشاک ضروری است؛ اما قطعا کارگاه های مختلف به ابزارهای متفاوتی نیز نیاز دارند. در ادامه عواملی که روی انتخاب ابزار و وسایل مورد نیاز تاثیرگذارند را بررسی می کنیم.

نوع و مدل لباس

اینکه در حوزه تولید چه لباس هایی فعالیت می کنید، مهم ترین عاملی است که روی تجهیزات مورد نیاز شما تاثیرگذار است. به عنوان مثال اگر می خواهید لباس های زنانه توردار و از جنس سارافون تولید کنید، حتما باید از یک چرخ راسته دوز مثل چرخ راسته دوز زوجی استفاده کنید. همچنین اگر لباس های کودکان و نوزادان را هدف قرار داده اید، حتما باید یک دستگاه سوزن یاب برای آن در نظر داشته باشید.

جنس پارچه

جنس پارچه ای که در تولیدی قصد دارید با آن کار کنید نیز می تواند روی وسایل مورد نیاز شما تاثیر بگذارد. به عنوان مثال اگر قصد تولید کت و شلوار مردانه و زنانه را دارید باید از وسایلی مثل میز مکش، اتوهای خاص و ... استفاده کنید.

حجم کاری

تمام ابزارها و وسایلی که تهیه می کنید باید متناسب با گستردگی و حجم کاری تولیدی شما باشد. به عنوان مثال چرخ خیاطی و یا میز برشی که در یک کارخانه لباس و پوشاک مورد استفاده قرار می گیرد با ابزارهای یک کارگاه خانگی متفاوت است. در صورتی که حجم کاری بالایی دارید، باید از دستگاه ها و ابزارهایی با ظرفیت بالا استفاده کنید و تا جای ممکن فرایند تولید را اتوماتیزه کنید تا به پرسنل کمتری برای انجام کار بیشتر احتیاج داشته باشید.

آشنایی با لوازم مورد نیاز تولیدی پوشاک

انتخاب ابزارها و وسایل تولیدی پوشاک روی کیفیت، سرعت و هزینه نهایی تولید تاثیر قابل توجهی خواهد گذاشت. در ادامه مهم ترین وسایلی که احتمالا برای تولیدی لباس احتیاج دارید را معرفی می کنیم.

چرخ خیاطی

برای یک کارگاه تولیدی پوشاک ممکن است به انواع مختلفی از چرخ خیاطی صنعتی و نیمه صنعتی احتیاج داشته باشید که به نوع دوخت و لباس ها بستگی دارد. چرخ راسته دوز یکی از اولین ملزومات تولیدی پوشاک است که حتما باید نمونه باکیفیت و اتوماتیک آن را تهیه کنید. همچنین چرخ میاندوز، سردوز و سایر انواع چرخ خیاطی ها را باید متناسب با نیاز خود تهیه کنید تا در هیچ مرحله ای از کار متوقف نشوید و بتوانید سفارش های مختلفی دریافت کنید. همچنین ممکن است برای دوخت یقه یا دمپا لباس ها به چرخ های خاصی مثل پس دوز احتیاج داشته باشید.

اتو کارگاهی

اتوهای کارگاهی برای عملیاتی کردن دوخت و حتی آماده سازی نهایی لباس ابزارهای بسیار ضروری هستند. برای تولیدی لباس ممکن است به انواع اتوها مثل اتو کلاغی، اتو بخار یا اتو پرس های صنعتی احتیاج داشته باشید. اتو سیلتر ترک یکی از بهترین انواع اتوهایی است که می تواند چندین نیاز شما را به صورت همزمان برطرف کند.

میز برش

میز برش یکی از وسایل ضروری هر کارگاه تولیدی پوشاک است که روی آن فرایند آماده سازی و دوخت پارچه به خوبی انجام می شود. میز برش در اندازه ها و انواع مختلفی وجود دارد که می توانید تجهیزات دوخت را نیز به آن متصل کنید تا راحت تر مراحل مختلف دوخت را پشت سر بگذارید.

قیچی برش

یکی دیگر از وسایل ضروری برای تولیدی لباس، انواع قیچی های مخصوص هستند که کار شما را آسان می کنند. قیچی برقی و قیچی عمود بر از متداول ترین ابزارهایی هستند که به آن نیاز دارید. توجه داشته باشید که باید چندین قیچی باکیفیت در اختیار داشته باشید تا بتوانید با سرعت بالا و بدون آسیب هر گونه پارچه را برش دهید و یا ضایعات اضافی لباس ها را حذف کنید.

پانچ و دکمه دوز

چرخ خیاطی مخصوصی برای دکمه دوزی وجود دارد که معمولا این ابزار روی چرخ های صنعتی و پیشرفته قرار دارد. همچنین برای پرس کردن برخی از انواع دکمه ها لازم است نوعی ابزار پانچ در اختیار داشته باشید تا پارچه را سوراخ کرده و دکمه های قابل پانچ را به آن متصل کنید.

دستگاه چاپ

برای تولید برخی لباس ها مثل تی شرت لازم است نوعی دستگاه چاپ را در اختیار داشته باشید تا به راحتی طرح مورد نظر را روی لباس اجرا کنید. در حال حاضر دستگاه های پرینتر اتوماتیکی وجود دارند که به راحتی و توسط یک برنامه کامپیوتری طرح مورد نظر شما را روی لباس چاپ می کنند.

علاوه بر وسایل اصلی به تجهیزات جزئی مثل میزهای بررسی لباس، دستگاه تشخیص لکه، تونل پرداخت، دستگاه بسته بندی، تجهیزات اداری و ... نیز احتیاج داشته باشید که باید آنها را متناسب با نیازها و بودجه خود تهیه کنید.

نکات راه اندازی کارگاه تولید لباس

با توجه به وضعیت بازار پوشاک در ایران و رقابت شدید با محصولات خارجی و داخلی، برای راه اندازی کارگاه تولید لباس باید یک سری نکات را مد نظر قرار دهید تا سریع تر به سوددهی رسیده و به یک کسب و کار پر منفعت دست پیدا کنید. در ادامه مهم ترین نکاتی که لازم است برای تاسیس تولیدی لباس بدانید را بررسی می کنیم.

1. هدف گذاری کنید

در یک تولیدی لباس نباید از رویاپردازی بترسید اما لازم است هدف خود از تاسیس کارگاه را مشخص کنید. تمرکز روی بخش خاصی از بازار که رقبای کمتری دارد و احتمالا مشتریان بیشتری دارد به سوددهی شما کمک می کند. اینکه می خواهید چه لباسی تولید کنید، چه اندازه تولید لباس را گسترش دهید و با چه حجمی می خواهید کار کنید، نیازهای شما را مشخص می کند.

2. اطلاعات بیشتری به دست آورید

هر چقدر که اطلاعات بیشتری در مورد حیطه کاری خود داشته باشید و تجربه افراد با سابقه را جمع آوری کنید احتمال موفقیت شما افزایش می یابد. برای اینکه کارهای درست را انجام دهید حتما لازم نیست که شکست خورده و تجربه کسب کنید؛ می توانید از تجربه های سایر افراد استفاده کنید. بنابراین توصیه می شود حتما با چند فرد متخصص در تولیدی لباس مشورت کنید.

3. انتخاب فاکتورها متناسب با نیاز

با توجه به فضا، امکانات و پرسنلی که در اختیار دارید باید درست ترین انتخاب ها را داشته باشید. گاهی ممکن است هزینه زیادی برای شروع کار صرف کنید اما در ابتدای کار نتوانید از هزینه های جاری بر آمده و اصطلاحا در دوره خاک خوری به مشکل برسید. بنابراین باید تمام عوامل موثر بر تولید لباس مثل تجهیزات و پرسنل را به صورت متناسب و با توجه به اهداف و بودجه خود انتخاب کنید.

4. استفاده از افراد ماهر

اینکه سرمایه گذاری زیادی روی کارگاه تولید لباس انجام دهید اما برای کاهش هزینه از نیروی کم تجربه استفاده کنید، اشتباه ترین حرکت شما خواهد بود. شما باید با افراد و مجموعه هایی کار کنید که در این زمینه تخصص و تجربه کافی دارند و می توانند به شما در رسیدن به موفقیت کمک کنند.

در نهایت باید گفت که راه اندازی کارگاه تولیدی لباس می تواند یک سرمایه گذاری پرسود برای کسب و کار شما باشد؛ به شرطی که همواره با مجموعه های باکیفیت کار کنید و انتظار سختی و مشقت را نیز داشته باشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها