کد خبر: 671135
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۴ ۱۰:۲۱:۰۰
| |

آشنایی با انواع طلا برای سرمایه گذاری و خرید

انبوهی از فلزات گرانبها وجود دارد، اما طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار می‌گیرد. به دلیل برخی عوامل تاثیرگذار، طلا یکی از سرمایه‌گذاری‌های ایدئال در ایران است.

آشنایی با انواع طلا برای سرمایه گذاری و خرید
کد خبر: 671135
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۴ ۱۰:۲۱:۰۰

سرمایه‌گذاری طلا را می‌توان به اشکال مختلفی مانند خرید جواهرات، طلای آب شده، سکه، شمش، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و غیره انجام داد. اگرچه مواقعی وجود دارد که بازارها شاهد کاهش قیمت طلا هستند، اما معمولاً برای مدت طولانی دوام نمی‌آورند و همیشه یک جهش قوی ایجاد می‌کنند. هنگامی که تصمیم خود را به سرمایه‌گذاری در طلا گرفتید، باید روش سرمایه‌گذاری را با دقت انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید درباره طرح‌های سرمایه‌گذاری طلا و سایر نکات مانند روش‌های مختلف خرید و سرمایه‌گذاری در طلا، نحوه سرمایه‌گذاری آنلاین در طلا و موارد دیگر بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

بهترین طلا از نظر سرمایه‌گذاری

برای کسانی که می‌خواهند برای سرمایه‌گذاری طلا خریداری کنند، ممکن است بخواهند اشکال مختلف و مزایای آن‌ها را در نظر بگیرند.

1. شمش طلا

شمش طلا، به طلای خالصی اطلاق می‌شود که توسط تولیدکننده‌ای که با استانداردهای صنعتی مطابقت دارد، به اشکال مختلف عرضه می‌شود. یک راه رایج برای خرید شمش طلا از طریق بورس کالا است. خرید شمش طلای سوئیسی در بین سرمایه‌گذاران از محبوبیت بالایی برخوردار است.

سرمایه‌گذاران معمولاً هنگام خریدهایی با مقادیر بالا از شمش‌های طلا استفاده می‌کنند، علیرغم اینکه تعداد آن‌ها کمتر از سکه‌های طلا است. آن‌ها در اندازه‌ها، وزن‌ها و سطوح خلوص متعددی هستند. اندازه و ترکیب پرتفوی مالی سرمایه گذار را می‌توان دقیقاً تنظیم کرد. در نتیجه، مصرف کنندگانی که به دنبال خرید طلا به عنوان سرمایه‌گذاری با حجم زیادی از سرمایه ​​هستند، معمولاً شمش‌های طلا را انتخاب می‌کنند.

مانند بسیاری از کالاهای دیگر، خرید شمش طلا به صورت عمده مقرون به صرفه‌تر است. کسانی که می‌خواهند روی مقدار زیادی طلا سرمایه‌گذاری کنند، معمولاً متوجه می‌شوند که خرید شمش‌های سایز بزرگ از خرید وزن معادل در شمش‌های کوچک، هزینه کمتری دارد. با این حال، شمش‌های کوچک معمولاً هزینه کمتری در هر واحد نسبت به خرید همان مقدار طلا به صورت سکه رسمی دارند.

What-Are-The-Best-Gold-Coins-To-Buy_-Buy-Gold-Investments.jpg

2. سکه‌ی طلا

خرید سکه طلا برای سرمایه‌گذاری آسان‌تر از خرید جواهرات است. برخلاف سایر زیورآلات، سکه‌های طلا به خالص‌ترین شکل وجود دارند و کمترین وزن را دارند. علاوه بر این، به دلیل تقاضای بالای آن، می‌توانید آخرین قیمت بازار را بررسی کرده و بدون دردسر آن را بفروشید.

3. اشکال غیر فیزیکی طلا

طلا قبلا منحصراً در اشکال فیزیکی مانند جواهرات، سکه، شمش و غیره در دسترس بود. با این حال، با گذشت زمان و فراتر رفتن از محدودیت‌های طلای فیزیکی، چندین استراتژی سرمایه‌گذاری طلا به وجود آمده است. روش‌های متعددی برای خرید مجازی طلا وجود دارد.

از آنجایی که طلا به شکل غیر فیزیکی ذخیره می‌شود، خطر سرقت وجود ندارد. روش‌های مختلفی برای سودآوری طلا در قالب الکترونیکی وجود دارد. تنها چیزی که برای سرمایه‌گذاری در طلا نیاز دارید اینترنت است.

برای خرید طلای آب شده آنلاین می‌توانید به پلتفرم‌های خرید و فروش معتبر طلا مانند پلتفرم آنلاین طلاسی مراجعه کنید. این پلتفرم به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد طلای آب شده خریداری کنند و به صورت آنلاین در طلا سرمایه‌گذاری کنند. این روش دارای مزایای بسیاری همچون نقد شوندگی بالا، خرید و فروش آنلاین بدون نیاز به دریافت طلای فیزیکی، عدم نیاز به پرداخت اجرت ساخت، عدم وجود خطراتی مانند سرقت و ... است

4. صندوق‌های قابل معامله در بورس کالا

هدف صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) نظارت بر قیمت طلای فیزیکی داخلی است. آن‌ها در شمش طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند و بسته به قیمت طلا ابزار سرمایه‌گذاری غیرفعال هستند. ETFهای طلا به طور خلاصه، اوراق بهاداری هستند که ممکن است به صورت کاغذی یا غیر مادی باشد. ETFها منعکس کننده جدیدترین قیمت‌های طلا در مقابل قیمت‌های واقعی طلا هستند.

اگر می‌خواهید پرتفوی خود را متنوع کنید یا خرید طلای واقعی با قیمت‌های فعلی برایتان دشوار است، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس طلا یک گزینه سرمایه‌گذاری عالی هستند. به دلیل شهرت آن به عنوان یک دارایی مطمئن، قیمت طلا معمولاً بسیار نوسانی نیست.

5. صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا

دسته خاصی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک که به عنوان صندوق‌های طلا شناخته می‌شوند، به طور مستقیم یا غیرمستقیم در ذخایر طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا به دلیل سرمایه‌گذاری در شمش طلا، زمانی که بازار سهام در حال کاهش است، سودمند هستند.

از آنجایی که آن‌ها نسبت به یک دارایی واقعی طلا ارزان‌تر هستند، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک طلا به سرمایه گذاران اجازه می‌دهند حداقل یک واحد طلا خریداری کنند.

6. جواهرات

سرمایه گذاران طلا می‌توانند با خرید جواهرات از پوشیدن سرمایه‌های خود لذت ببرند. طلا اغلب با سایر سنگ‌ها و فلزات گران قیمت ترکیب می‌شود تا ارزش کلی جواهرات و جذابیت زیبایی‌شناسی آن را افزایش دهد.

اگر خرید برای سرمایه‌گذاری باشد، ممکن است جواهرات انتخاب ایدئالی نباشند، زیرا هزینه آن معمولاً پس از ذوب شدن به دلیل ساخت و سود طلافروشان که هنگام خرید از طلافروشی باید آن را پرداخت کنید، بسیار بیشتر از ارزش آن خواهد بود.

بررسی خلوص طلا قبل از خرید جواهرات بسیار مهم است زیرا قیمت طلای 18 عیار از 14 عیار بیشتر و از 24 عیار کمتر است.

MW-EO361_gold_b_ZG_20160603143205.jpg

سرمایه‌گذاری در طلا ایدئال است

طلا همیشه ارزش خود را در بلندمدت حفظ کرده است، حتی اگر قیمت آن در کوتاه مدت نوسان داشته باشد. درست مانند سایر سرمایه‌گذاری‌ها، ریسک خاص خود را دارد. با این حال، طلا هرگز صفر ارزش‌گذاری نشده است. بنابراین تحقیق کنید و برای نوسانات قیمتی بازار کالاها آماده شوید.

افزایش قیمت نتیجه هم افزایش تقاضا و هم عرضه محدود است. برای اکثر مردم، طلا باید به عنوان ابزاری برای تنوع بخشیدن به پرتفوی‌ها و متعادل کردن ریسک مرتبط با سرمایه‌گذاری در سهام و سایر سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر ارز در نظر گرفته شود.

طلا باید به عنوان یک سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود که سود آن در طول زمان افزایش می‌یابد.

جمع‌بندی

از مطالبی که بیان کردیم مشخص شد که بهترین نوع طلا برای خرید بستگی به دلیل خرید دارد. برای سرمایه گذاری، ممکن است بخواهید شمش‌های طلا را در نظر بگیرید. در حالی که برای خرید جواهرات، ممکن است بخواهید طلای ۲۴ عیار را در نظر بگیرید که خالص‌ترین شکل طلا است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها