کد خبر: 671541
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ ۲۰:۳۶:۲۵
| |

زندگی و فرهنگ عربستان؛ سنت‌ها، مراسم و زندگی روزمره

به‌نظر می‌رسد که عربستان با پیشرفت‌های بسیاری که اخیرا داشته است، قصد دارد که ترکیبی از سنت و مدرنیته را به جهانیان نمایش دهد.

زندگی و فرهنگ عربستان؛ سنت‌ها، مراسم و زندگی روزمره
کد خبر: 671541
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ ۲۰:۳۶:۲۵

عربستان این ‌روزها به یک مقصد جذاب و وسوسه‌برانگیز برای سفر‌کردن مبدل گشته‌ است که مسافران زیادی را از کشورهای مختلف به خود جذب می‌کند. اگر تصمیم دارید که ویزا را دریافت و به این کشور سفر کنید، برای شناخت بیشتر عربستان، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

به‌نظر می‌رسد که عربستان با پیشرفت‌های بسیاری که اخیرا داشته است، قصد دارد که ترکیبی از سنت و مدرنیته را به جهانیان نمایش دهد. عربستان این ‌روزها به یک مقصد جذاب و وسوسه‌برانگیز برای سفر‌کردن مبدل گشته‌ است که مسافران زیادی را از کشورهای مختلف به خود جذب می‌کند.

کشور عربستان کجاست؟

 اگر تصمیم دارید که ویزا را دریافت و به این کشور سفر کنید، برای شناخت بیشتر عربستان، این مطلب را تا انتها دنبال کنید. در جنوب غربی قاره آسیا و واقع در شبه‌جزیره عربستان، کشوری اسلامی به نام عربستان قرار دارد. پایتخت این کشور، شهر ریاض است و مردم در این کشور به زبان عربی صحبت می‌کنند. از نظر وسعت، عربستان دوازدهمین کشور جهان به‌حساب می‌آید. اقتصاد عربستان بر محور نفت قرار دارد و به‌همین دلیل، عربستان را بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان می‌دانند. ریال سعودی، ارز رایج و آب‌وهوای عربستان، گرم و خشک است.

ارزش‌های مهم در زندگی مردم عربستان

فرهنگ مردم عربستان، به‌میزان زیادی تابع مذهب این کشور یعنی دین اسلام و در درجه بعدی تمدن عرب است. می‌توان گفت که ارکان و سنت‌های اسلامی در عربستان به‌خوبی اجرا می‌شوند و مردم احترام بسیاری برای آن قائل هستند. ارزش‌های عمومی کشور عربستان، در شکل‌گیری فرهنگ آن نقش به‌سزایی دارد. برای مثال:

خانواده‌دوستی

در عربستان، خانواده از اهمیت زیادی برخوردار است. خانواده‌های سعودی پرجمعیت و گسترده هستند. احترام به افراد بزرگ‌تر خانواده، شرکت در دورهمی‌های خانوادگی، مشورت کردن و ... از نقاط قوت و باارزش در خانواده‌های عربستانی به‌حساب می‌آید.

احترام

احترام به افراد بزرگ‌تر و تاثیرگذار در جامعه، مانند معلمان و افراد پیر از ارزش‌های مهم و کلیدی در میان افراد ساکن در کشور عربستان است.

غیرت

خانواده‌های سنتی در کشور عربستان، مردان را مسئول محافظت از خانواده و جلوگیری از آسیب‌رسیدن به نزدیکان خود می‌دانند. غیرت در این کشور، یک ارزش قدیمی است و تا میزان زیادی به مردان نسبت داده می‌شود.

هنر در میان مردم عربستان

کشور عربستان با قدمت طولانی‌ای که دارد، هنرهای متنوعی را در دل خود جای داده است. با پیشرفت و ثرومندتر‌شدن عربستان، نه‌تنها هنر کم‌رنگ‌تر نشده است؛ بلکه استقبال از هنرهای مدرن به‌سمت فزونی رفته است.

خطاطی

هنر خطاطی از دیرباز در این جامعه مطرح و پر استقبال بوده است. در این کشور، از زمان‌های گذشته تابه‌‌حال، آیات کتاب قرآن و اشعار با خطاطی‌های زیبا و چشم‌نواز به رشته تحریر در آمده‌ است.

رقص عرضه

این حرکات نوعی رقص فولکلور است. دو گروه از مردان با نیزه و شمشیر روبه‌روی هم قرار می‌گیرند و هماهنگ با صدای موسیقی، نمایشی را اجرا می‌کنند. در زمان‌های دور، این حرکات قبل از رفتن به میدان جنگ نیز انجام می‌شد.

فلزکاری

کار با فلزاتی مانند آهن، طلا، مس و ... از مشاغل و هنرهای جذاب کشور عربستان است که به ساخت جواهرات و ظروف تزئینی منتهی خواهد شد.

سرامیک‌سازی

استفاده از خاک رس، برای ساخت ظروف و کاشی‌ها یکی از صنایع دستی مطرح در عربستان است.

مجسمه‌سازی

این هنر نیز یکی از هنرهای قدیمی عربستان محسوب می‌شود که برای اهداف مختلفی مثل ساخت شمایل بزرگان، ساخت اسباب‌بازی و ... کاربرد دارد.

خیاطی

یکی از روش‌های پرطرفدار درآمدزایی در عربستان، خیاطی است. بانوان این کشور برای پرکردن اوقات فراغت، کسب درآمد و... از این هنر زیبا و پرکاربرد استفاده می‌کنند.

از هنرهای مدرن این کشور می‌توان به عکاسی، نقاشی و هنرهای رسانه‌ای اشاره کرد که در بیان موضوعات مختلفی مثل هویت، تغییرات فرهنگی، مذهب، سیاست و ... نقش دارند.

در عربستان، موزه‌ها و گالری‌های زیادی نیز وجود دارد که می‌توانید با دریافت ویزای عربستان و سفر به این کشور، از آن‌ها دیدن کنید:

  • مرکز هنری ملک عبدالعزیز

  • موزه هنرهای معاصر

  • موزه ملی عربستان سعودی

  • گالری Edge of Arabia

غذاهای معروف در عربستان سعودی

غذای سنتی و ملی عربستان، قوزی است که به‌صورت بره شکم‌پر سرو می‌شود. به دلیل تنوع فرهنگی بالایی که در عربستان وجود دارد، این کشور از تنوع غذایی زیادی برخوردار است. شاورما، کباب، کبسه و مقلوبه از غذاهای معروف عربستان هستند که در سایر کشورهای عربی نیز به اشکال مختلفی پخت می‌شوند.

جالب است بدانید که نوشیدنی معروف و پرطرفدار در عربستان، قهوه است. در کشور ما نیز، سرو قهوه عربی آداب خاص خود را دارد که در مناطق جنوبی و عرب‌نشین ایران مشاهده می‌شود.

images_1723554563_66bb5b03f0674

اوقات فراغت مردم در عربستان

شناخت فعالیت‌های سرگرمی و مورد علاقه یک جامعه، در شناخت فرهنگ آن کشور تاثیرگذار است. کشورهای ثروتمندی مثل عربستان برای پر‌کردن اوقات فراغت مردمان خود، برنامه‌های متنوعی را دنبال می‌کنند تا مردم جامعه بتوانند با کیفیت بالاتری زندگی کنند.

آفرود ‌سواری

آفرود سواری روی تپه‌های شنی به‌دلیل ماهیت صحرایی‌بودن عربستان، برای جوانان بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. صحرای نفود، صحرای ربع الخالی و کوه‌های الحجر از مناطق عالی برای اجرای آفرود سواری است.

غواصی

وجود دریای سرخ باعث شده است که غواصی به تفریح مورد علاقه افراد ساکن در عربستان تبدیل شود. تماشای ماهیان‌ و مرجان‌ها از صحنه‌های بکر و جذاب سفر به عربستان است.

کمپینگ

وجود صحرا در کشور عربستان، افراد زیادی را به شب‌نشینی و تماشای آسمان کویر دعوت می‌کند. بهترین زمان برای کمپینگ، در ماه‌های سرد سال مثلا ماه اکتبر تا آوریل است. از سواحل دریای سرخ به‌عنوان یکی از مکان‌های عالی برای تجربه یک کمپینگ پرخاطره در عربستان نام برده می‌شود.

فعالیت‌های ورزشی

بسکتبال، فوتبال، سوارکاری و والیبال از ورزش‌های پرطرفدار در کشور عربستان هستند که تیم‌های آن، در عرصه‌های جهانی نیز به رقابت با دیگر کشورها می‌پردازند. از دیگر فعالیت‌های ورزشی این کشور می‌توان به گلف، تنیس، اسکی روی شن و سندبوردینگ اشاره کرد.

images_1723554564_66bb5b0422ab2

خاطره‌سازی در عربستان با فلای تودی

احتمالا شما هم قبول دارید که عربستان از کشورهایی است که ارزش حداقل یک‌ مرتبه تجربه و ماجراجویی را دارد. فلای تودی به عنوان یکی از باسابقه‌ترین آژانس‌های گردشگری و متعهد به تضمین امنیت و آسایش، تلاش می‌کند که شما سفر هیجان‌انگیزی را داشته باشید. برای آشنایی با خدمات کامل و منحصربه‌فردی که فلای تودی برای سفر به عربستان ارائه می‌دهد با کارشناسان تماس بگیرید و پروسه سفر خود را از اخذ ویزا تا بلیط برگشت را به فلای تودی بسپارید. با فلای تودی، از سرزمینی کهن، تمدنی اسلامی و آسمان‌خراش‌هایی مدرن بدون نگرانی دیدن کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها