کد خبر: 191853
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۲ ۱۷:۴۱:۰۰
| |

محمد فنایی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

فغانی در لیست اول داوران قاره آسیا قرار دارد/ جام جهانی فرصتی طلایی برای فغانی و داوری ایران است

کمک‌داور فینال جام جهانی 94 آمریکا، فغانی را به حفظ آرامش در مسابقات جام جهانی روسیه دعوت کرد و گفت: آنچه لازم بوده به‌عنوان دوست و همکار به گروه داوری ایرانی گفته‌ایم، فغانی بهتر از هر کس دیگر در جریان مسابقات و شرایط داوری روز دنیا قرار دارد.

فغانی در لیست اول داوران قاره آسیا قرار دارد/ جام جهانی فرصتی طلایی برای فغانی و داوری ایران است
کد خبر: 191853
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۲ ۱۷:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد فنایی پیشکسوت داوری ایران در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین شرایط تیم داوری ایران در جام جهانی را بسیار امیدوارکننده دانست و گفت: تیم فغانی با توجه به قضاوت‌های بین‌المللی خوبی که داشته به‌احتمال خیلی زیاد در لیست اول داوران قاره آسیا قرار دارد. فکر می‌کنم که در لیست داوران قضاوت‌کننده در جام جهانی خواهد بود.

وی افزود: فیفا و کمیته داوران فیفا شناخت خوبی از فغانی دارد و این‌ یک فرصت طلایی برای فغانی است که قضاوت بازی‌هایی با سطح بالا را به عهده گیرد. این موضوع فرصتی است که تیم داوری ایران در جام جهانی به دست آورده است. البته ادامه این موفقیت بستگی به قضاوت‌های فغانی و تیمش در جام جهانی خواهد داشت. هر بازی شرایط خودش را دارد و شاید فغانی روز خوبی در یک بازی نداشته باشد؛ اما در کل تیم داوری فغانی بسیار خوب و بین‌المللی است. امیدوارم که تمرکز خودشان در بازی را حفظ کنند و ارتباط خوبی در بازی باهم برقرار کنند. این موضوع رمز موفقیت آن‌ها در جام جهانی خواهد بود.

فنایی در پاسخ به این پرسش که تیم داوری ایران می‌تواند تا مراحل پایانی این رقابت‌ها حضورداشته باشد؟ گفت: امروز مسئولین داوری دنیا و فیفا از اروپا هستند و به‌راحتی از کنار داوران اروپایی عبور نخواهند کرد. همین موضوع باعث سخت شدن کار فغانی در جام جهانی می‌شود؛ اما امیدوارم که با تلاش فراوان نمرات خوبی از ناظران فیفا دریافت کنند.

این داور پیشین کشور در خصوص نحوه امتیازدهی ناظران فیفا به داوران گفت: شرایط داوری را نمی‌شود به‌راحتی پیش‌بینی کرد. برخی اوقات درگیری‌هایی در بازی رخ می‌دهد، داور باید بتواند این‌گونه از بازی‌ها را به‌خوبی مدیریت و گره‌هایی که در بازی اتفاق می‌افتد باز کند طبیعتاً رمز موفقیت یک داور برای رفتن به مراحل بالاتر خواهد بود.

او ادامه داد: من به موفقیت فغانی در جام جهانی خوش‌بین هستم و مطمئن باشید که چالشی برای تیم داوری ایران رخ نخواهد داد.

فنایی درباره استفاده فیفا از کمک‌داور ویدئویی در جام جهانی هم گفت: در این جام جهانی قرار است فیفا از سیستم ویدئو چک استفاده کند. این دلیل بر این نیست که اگر داوری اشتباه داشته باشد کمک‌داور ویدئویی آن را اصلاح می‌کند. مطمئن باشید که این اتفاق نمره منفی برای داوران دارد و حضور آن‌ها در مراحل بالاتر بستگی به این نمرات منفی و مثبتی دارد که از ناظران می‌گیرند.

کمک‌داور فینال جام جهانی 94 آمریکا، فغانی را به حفظ آرامش در این مسابقات دعوت کرد و گفت: آنچه لازم بوده به‌عنوان دوست و همکار به گروه داوری ایرانی گفته‌ایم، فغانی بهتر از هر کس دیگر در جریان مسابقات و شرایط داوری روز دنیا هست. با توجه به کلاس‌های توجیهی فیفا تیم‌های داوری به‌خوبی می‌دانند که فیفا چه چیزی از آن‌ها می‌خواهد.

فنایی نقش کمک‌های علیرضا فغانی در جام جهانی را بسیار پررنگ عنوان کرد و گفت: کمک‌های فغانی در این بازی‌ها بسیار داوران خوب و کارکشته‌ای هستند. این تیم داوری سال‌ها است باهم فعالیت می‌کنند. این اتفاق مبارکی است و امیدواری ما را برای تماشای قضاوت‌های بهتر در جام جهانی بیشتر می‌کند.

او ادامه داد: فغانی و تیمش فردا وارد روسیه می‌شوند و در کلاس‌های توجیهی فیفا شرکت می‌کنند. البته یک تست دیگر هم باید پشت سر بگذارند؛ البته تست سختی نخواهد بود و هیچ داوری در این تست‌ها مردود نمی‌شود.

فنایی در پایان گفت: مردم همان‌طور که عاشق تیم ملی ایران هستند به همین نسبت هم به فغانی و تیمش در جام جهانی حساسیت داشته باشند. به‌هرحال این تیم داوری قرار است برای ایران در جام جهانی افتخارآفرینی کند. من امیدوارم که تیم ملی به مرحله‌های بالاتر جام جهانی صعود کند؛ اما مطمئن هستم که تیم داوری ایران به مرحله بالاتر جام جهانی خواهد رفت و این اتفاق راحت‌تر از صعود تیم ملی از گروهش خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها