کد خبر: 192547
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۰ ۰۷:۲۵:۰۰
| |

جام جهانی 2014 زمانی برای سقوط یک امپراتوری!

اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی را با شکست سنگین برابر هلند آغاز کرد.

جام جهانی 2014 زمانی برای سقوط یک امپراتوری!
کد خبر: 192547
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۰ ۰۷:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| زمانی که قرعه کشی جام جهانی 2014 روسیه در برزیل انجام شد همه متوجه شدند دو تیم فینالیست دوره گذشته باید در مرحله گروهی به مصاف هم بروند. اسپانیا و هلند که آخرین بازی جام جهانی آفریقای جنوبی را برگزار کردند در نخستین دیدار خود باید دوباره برابر هم قرار می‌گرفتند. با این حال همه چیز متفاوت بود و کمتر کسی تصور می‌کرد آن نتیجه عجیب رقم بخورد.

اسپانیای ویسنته دل بوسکه هیچ شباهتی به تیم چهار قبل نداشت و ناامید کننده ظاهر شد. تماشاگران حاضر در ورزشگاه آره نا فونتا نووا شاهد سقوط قهرمان دوره گذشته بودند و ایکر کاسیاس یکی از سیاه‌ترین روزهای خود را سپری کرد. سرخیو راموس و جرارد پیکه نیز نمایش خیلی بدی داشتند و باعث شدند این شکست سنگین رقم بخورد.

اسپانیا در همه زمینه‌ها ضعیف بود اما توانست گل نخست را به ثمر برساند. پنالتی مشکوکی که با خطا روی دیگو کاستا اعلام شد به لاروخا فرصت پیشی گرفتن داد. مهاجم برزیلی - اسپانیایی که نخستین حضورش را با پیراهن تیم ملی اسپانیا تجربه می‌کرد با حرکت خود مورد انتقاد هواداران قرار گرفت. ژاوی آلونسو پشت توپ ایستاد و ضربه‌اش را به گل تبدیل کرد. پیش از این گل، کاسیاس اجازه گلزنی به وسلی اشنایدر نداد و به نظر می‌رسید بازی به نفع اسپانیا پیش می‌رود.

با این حال هلند سریع واکنش نشان داد و بدون این که خطر زیادی ایجاد کند به راحتی به دروازه کاسیاس نزدیک می‌شد. از طرفی اینیستای خلاق توانست کاستا و سیلوا را در دو موقعیت گل قرار دهد که هیچ یک به گل تبدیل نشد. دومین موقعیت که خیلی به گل نزدیک بود پایانی برای لاروخا بود. یک دقیقه بعد فان پرسی با پاس بلند بلیند یکی از زیباترین گل‌های جام جهانی را با ضربه سر به ثمر رساند. اشتباه راموس در رقم خوردن این گل فاحش بود و کاسیاس برای بستن زاویه کمی به بیرون رفته بود.

نیمه اول این چنین پایان یافت و کابوس اسپانیا در نیمه دوم آغاز شد. هلند به نحوی بازی کرد که به نظر می‌رسید کاریکاتوری از اسپانیای قهرمان در میدان حضور داشت. شاگردان دل بوسکه آرام، بدون هدف و نامنسجم بودند. در حالی که هلند با رهبری روبن با انگیزه بازی می‌کرد و قصد داشت انتقام فینال دوره قبل را بگیرد.

بازیکن بایرن در دقیقه 53 پس از پشت سر گذاشتن مدافع‌های میانی لاروخا بازی را 2 بر یک کرد. این گل بازتاب عملکرد هلند در زمین بود. جشنواره نارنجی‌پوشان با دی فری ادامه یافت اما این پایان کار نبود. پدرو و فرناندوس تورس جایگزین آلونسو و کاستا شدند و ترکیب تیم به 4-1-4-1 تغییر یافت. فان پرسی از اشتباه فاحش کاسیاس بهره کامل را برد و در دقیقه 72 بازی را 4 بر یک کرد. در ادامه روبن با یک گل تماشایی بازی را 5 بر یک کرد.

نارنجی پوشان باوجود چنین نتیجه‌ای باز هم به دنبال گلزنی بودند. ممکن بود دروازه اسپانیا سه بار دیگر باز شود. شاگردان دل بوسکه به بدترین شکل ممکن جام جهانی را آغاز کردند.

لاروخا در ادامه با دو گل مغلوب شیلی شد تا خیلی زود از جام جهانی خداحافظی کند. این تیم تنها توانست استرالیا را شکست دهد. در مقابل هلند به پیروزی‌هایش ادامه داد و توانست 3 بر 2 استرالیا را شکست دهد و با دو گل شیلی را مغلوب کند. نارنجی پوشان با قاطعیت به دور بعد صعود کردند و در یک هشتم نهایی مکزیک را 2 بر یک شکست دادند. در ادامه برابر کاستاریکا قرار گرفتند اما نتوانستند گلزنی کنند. با این حال در ضربات پنالتی 4 بر 3 پیروز شدند. هلند دوباره به فینال نزدیک شده بود و تنها باید آرژانتین را پشت سر می‌گذاشت اما باز هم ضربات پنالتی تیم برنده را تعیین می‌کرد. آلبی سلسته با پیروزی 4 بر 2 فینالیست شد. در نهایت هلند با شکست 3 بر صفر برزیل در رده بندی مقام سوم را کسب کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها