کد خبر: 195909
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۸ ۰۷:۳۰:۰۰
| |

محمد فنایی پیشکسوت داوری در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین؛

فیفا حساب ویژه‌ای روی فغانی باز کرده است/ فیفا نمره خوبی به فغانی می‌دهد

علیرضا فغانی داور بین‌المللی در دومین قضاوتش در جام جهانی روسیه دیدار حساس برزیل – صربستان را قضاوت کرد و توانست عملکرد خوبی از خودش به نمایش بگذارد و حالا این داور بین المللی فوتبال ایران قرار است در سومین قضاوت خود در جام جهانی روسیه برای دو تیم آرژانتین و فرانسه سوت بزند.

فیفا حساب ویژه‌ای روی فغانی باز کرده است/ فیفا نمره خوبی به فغانی می‌دهد
کد خبر: 195909
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۸ ۰۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد فنایی پیشکسوت داوری ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در خصوص عملکرد فغانی گفت: بعد از قضاوت فوق‌العاده فغانی در بازی آلمان و مکزیک طبیعی بود که فیفا بازی حساس‌تری را به تیم داوری ایران واگذار کند. با توجه به اینکه داوران سرشناس دنیا نتوانستند قضاوت‌های خوبی از خودشان ارائه دهند فغانی توانست در بازی شب گذشته موفق عمل کند.

او افزود: البته در بازی صحنه‌هایی هم وجود داشت که فغانی می‌توانست بهتر عمل کند اما دویدن او در بازی و تمرکز کمک‌داوران، باعث موفقیت تیم داوری در بازی شب گذشته شد.

کمک‌داور فینال جام جهانی 94 آمریکا احتمال قضاوت فغانی دربازی‌های مرحله بالاتر را زیاد دانست و عنوان کرد: فیفا حساب ویژه‌ای روی فغانی بازکرده است. چون داوران انتخابی برای بازی‌ها باید از یک قاره دیگر باشند فغانی شانس این را دارد که به مراحل بالاتر جام برود. آرزو دارم فغانی و تیمش در مرحله نهایی جام جهانی هم قضاوت کنند؛ و بعد از بازی‌های خوب تیم ملی در جام جهانی تیم داوری ایران هم بتواند عملکرد خوبی از خودش به نمایش بگذارد و از داوری ایران در جهان دفاع کند.

فنایی در خصوص نمره‌هایی که به داوران در جام جهانی داده می‌شود هم گفت: نحوه نمره دادن به داوران در این جام تغییر کرده اما فکر می‌کنم فغانی نمره خوبی از کمیته داوران فیفا کسب کند.

این پیشکسوت داوری ادامه داد: فیفا به‌هیچ‌وجه نمرات داوران را اعلام نمی‌کند و همه مراحل نمره دادن به داوران محرمانه است. این امتیازهایی که در سایت‌های مختلف اعلام‌شده رسمی نیست و از جانب رسانه‌ها و کارشناسان داوری داده‌شده است.موضوعی که خیلی اهمیت دارد نمره ناظر داوری فیفا است. همین‌که کمک‌داور ویدئویی در قضاوت فغانی ورود پیدا نکرده موفقیت بزرگی برای تیم فغانی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها