کد خبر: 216767
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۸:۲۳:۰۰
| |

سلطانی‌فر در دومین همایش ملی جوانان و قانون‌گذاری

دولت بر تصویب لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها در مجلس اصرار دارد/ طرح تشکیل سازمان جوانان را دنبال می‌کنیم

سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان با اشاره به لزوم تفکیک برخی از وزارتخانه‌ها گفت: در صورت عدم تفکیک وزارتخانه‌ها ما طرح تشکیل سازمان مستقل جوانان را دنبال می‌کنیم.

دولت بر تصویب لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها در مجلس اصرار دارد/ طرح تشکیل سازمان جوانان را دنبال می‌کنیم
کد خبر: 216767
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۱۸:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در دومین همایش ملی جوانان و قانون‌گذاری ضمن تبریک پیروزی‌های ورزشکاران در عرصه جهانی، گفت: رویکرد در دنیا برای استفاده از سیاست‌مداران جوان رو به افزایش و پیشرفت است.

وی ادامه داد: انصافا‌ بارها و بارها از سوی رئیس جمهور بر روی جوان‌گرایی تأکید شده است و با انتخاب آقای جهرمی‌ از بچه‌های دهه شصت به عنوان وزیر ارتباطات نشان داد که این رویکرد را باور دارد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در تمام وزارتخانه‌ها تأکید شده که از جوانان در تمامی سطوح استفاده کنند و طی 2 سالی که بنده در وزارت ورزش حضور دارم بسیاری از مدیران کل استان‌ها از افراد زیر 40 سال انتخاب شده‌اند.

سلطانی‌فر اظهار کرد: جذب نیروهای جوان در مقایسه با حجم و تعداد جوانانی که علاقه‌مند و حضور در بازار کار هستند، بسیار بالاست و ما ظرفیت اندکی داریم لذا باید زمینه‌های مناسب و منابع تسهیل کار فراهم شوند.

وی با تأکید بر اینکه موانع قانونی برای جذب جوانان و بانوان در سطوح مدیریتی غیر دولتی هم باید رفع شوند، افزود: ما نباید تنها برای جوان‌گرایی در بخش دولتی تکیه کنیم و باید در دیگر بخش‌ها هم این موضوع انجام شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت بر تصویب لایحه تفکیک 3 وزارتخانه در مجلس اصرار داشت و آقای روحانی در جلسات خود بارها بر این موضوع تأکید کردند.

سلطانی‌فر تصریح کرد: در 2سال گذشته تلاش ویژه کردیم تا امور جوانان با اقتدار قانونی و ابزار مناسب‌تری پیش رفته و موفقیت بیشتری را داشته باشیم.

وی بیان کرد: بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس، در صورت رد یک لایحه باید 6 ماه منتظر ماند تا بار دیگر آن لایحه به مجلس ارائه شود اما با وجود ضرورت بررسی لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها شاید بتوان از طریق فرآیند فراقانونی‌ و یا دستور مقام معظم رهبری ساز و کاری را برای به جریان انداختن دوباره این لایحه در مجلس در نظر گرفت.

وزیر ورزش و جوانان همچنین تأکید کرد: وزارت ورزش و جوانان می‌خواهد سازمان مستقلی را با نام جوانان در زیر مجموعه خود با وجود منابع، ردیف و امکانات جداگانه ایجاد کند و رئیس آن با حفظ سمت همان معاون وزیر خواهد بود.

سلطانی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: البته بیشتر به دنبال به جریان انداختن لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها هستیم که اگر میسر نشد طرح تشکیل سازمان جوانان را دنبال می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها