کد خبر: 220895
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۱۴:۲۰:۰۰
| |

محمد پنجعلی، پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

فوتبال ایران حکومتی اداره می‌شود/ با مطرح کردن بحث خصوصی‌سازی مردم را سر کار می‌گذارند/ فوتبال ایران اهمیتی به تیم‎های پایه نمی‌دهد

پنجعلی گفت: متأسفانه در فوتبال ایران اهمیتی به تیم‌های پایه داده نمی‌شود. اگر قرار است در آسیا و جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم باید زیرساخت‌های فوتبال را درست کنیم.

فوتبال ایران حکومتی اداره می‌شود/ با مطرح کردن بحث خصوصی‌سازی مردم را سر کار می‌گذارند/ فوتبال ایران اهمیتی به تیم‎های پایه نمی‌دهد
کد خبر: 220895
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۱۴:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد پنجعلی، پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ضمن انتقاد از برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال برای تیم ملی امید گفت: «متأسفانه تیم ملی امید دیر سامان گرفت. برخی از تیم‌ها هم همکاری نکردند و بازیکنانشان را در اختیار کادر فنی قرار ندادند.»

او گفت: «متأسفانه در فوتبال ایران اهمیتی به تیم‌های پایه داده نمی‌شود. اگر قرار است در آسیا و جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم باید زیرساخت‌های فوتبال را درست کنیم و به تیم‌های پایه اهمیت بدهیم. فوتبال ایران در آسیا حرفی برای گفتن ندارد و چند سال است که نتوانسته نتیجه بگیرد. تیم ملی امید هم بیشتر از 40 سال است که نتوانسته به المپیک راه پیدا کند. متأسفانه این بار هم مانند همیشه تصمیم گرفتیم با چند ماه تمرین وارد بازی‌های آسیایی شویم. هرچند که خلاقیت فوتبالیست‌های ایران بالاست اما باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.»

پنجعلی درباره قرعه‌کشی دوباره بازی‌های آسیایی و بهترین قرعه‌ای که می‌تواند نصیب تیم امید شود گفت: «نظر دادن درباره هم‌گروه‌های تیم ملی در بازی‌های آسیایی دردی از فوتبال ایران دوا نمی‌کند. باید به‌صورت ریشه‌ای، ساختار اداری فدراسیون و تیم‌های ملی را درست کنیم. باید باشگاه‌ها را موظف کنیم تا از بازیکنان پایه خودشان استفاده کنند.»

پنجعلی ادامه داد: «باید از نکات مثبت مدیریتی در دنیا الگوبرداری کنیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم. ژاپن در بازی‌های جام جهانی توانست بازی‌های خوبی از خود به نمایش بگذارد. باید ببینیم این کشور چگونه توانسته فوتبالش را متحول کند. مطمئن باشید که فهمیدن این موضوع کار سختی نیست. در ژاپن همه افراد باصلاحیت در جایگاه اصلی خودشان هستند. متأسفانه در ایران این‌گونه نیست و ژن‌های خوب توانسته‌اند در همه امور کشور ورود پیدا کنند. اینجا شایسته‌سالاری وجود ندارد و این مساله مشکل امروز ایران است که همه افراد متخصص خانه‌نشین شده‌اند و به‌ندرت فردی در جای درست خودش قرارگرفته است. همین موضوع باعث شده تا در همه موضوعات با مشکل مواجه شویم.»

این بازیکن پیشین تیم ملی افزود: «باید بخش خصوصی وارد فوتبال شود، حق پخش تلویزیونی در اختیار باشگاه‌ها قرار گیرد و بلیت‌فروشی و تبلیغات به باشگاه‌ها داده شود تا انگیزه‌ای برای باشگاه‌ها به وجود بیاید.»

مدیر تیم‌های پایه پرسپولیس درباره واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی گفت: «هر سال عنوان می‌کنند می‌خواهند دو تیم پرسپولیس و استقلال را به بخش خصوصی واگذار کنند، اما وقتی پای کار می‌رسد پشیمان می‌شوند. چند وقتی با این صحبت‌ها هواداران را سرگرم می‌کنند و در آخر هم باز آش همان آش است و کاسه همان کاسه.»

او درخصوص تغییر مدیریت مداوم در باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال گفت: «در این سال‌ها پرسپولیس چند مدیرعامل داشته است؟ سؤال من این است که مشکل امروز فوتبال ایران تغییر مدیرعامل است؟ همین تغییر مداوم مدیران باعث شده تا فوتبال ایران نتیجه‌گرا شود. مدیران فوتبالی کشور فقط به دنبال کسب نتیجه هستند. هرگز نشنیده‌اید که بگویند بارسلونا و یا بایرن‌مونیخ تیم‌های پایه‌شان قهرمان شدند یا نه، همه تلاش آن‌ها این است که بازیکن‌سازی کنند.»

پنجعلی در پایان افزود: «فوتبال ایران در دست حاکمیت است، همین موضوع باعث شده تا درآمدزایی به وجود نیاید. برگزاری دیدار دوستانه و تدارکاتی خوب هم نیاز به پول و سرمایه دارد، چیزی که در فوتبال ایران وجود ندارد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها