کد خبر: 235329
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۷ ۱۲:۳۵:۰۰
| |

جدایی کی‌روش؛ بازی رسانه‌ای یا تهدید واقعی؟

قصه نیمکت رهبری ایران در جام ملت های آسیا و بعد از آن هنوز هم جزو قصه های مهم فوتبالی داخل و حتی رسانه های معتبر دنیا است.

جدایی کی‌روش؛ بازی رسانه‌ای یا تهدید واقعی؟
کد خبر: 235329
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۷ ۱۲:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| هنوز چند روز از ادعای مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال مبنی بر تمدید قرارداد کارلوس کی روش با ایران نگذشته است که رسانه های معتبر خبری اروپا با انتشار گزارش هایی از آینده نامعلوم این مربی پرتغالی خبر دادند. گزارش هایی که بر میزان نگرانی ها پیرامون نیمکت رهبری تیم ملی ایران در آستانه جام ملت های آسیا 2019 افزوده است.


در شرایطی که همه در انتظار بازگشت کی روش به ایران برای آغاز دومین اردوی آماده سازی تیم ملی در راه حضور در جام ملت های آسیا هستند رسانه های اروپایی از جمله مارکا اسپانیا گزارش های متفاوتی پیرامون سرمربی پرتغالی و مذاکرات جدی کارلوس با روسای فدراسیون فوتبال مکزیک منتشر کرد که متن این دو گزارش آن هم در فاصله چند دقیقه نکات ابهام آمیز فراوانی داشت.

خلاصه گزارش اول

فدراسیون فوتبال مکزیک به جستجوی خود برای انتخاب سرمربی جدید ادامه می دهد. به نقل از رادیو مارکا اعضای فدراسیون فوتبال مکزیک با مربی فعلی تیم ایران دیداری داشتند و به او پیشنهادی ارائه دادند. در این دیدار مکزیکی ها تحت تاثیر توانایی تاکتیکی، دانش فوق العاده و تجربه کم نظیر کی روش قرار گرفتند. مرد پرتغالی دوست دارد چالش جدید را تجربه کند برای صعود به جام جهانی 2022 قطر. او گفته می خواهم برای پنجمین بار به جام جهانی صعود کنم و این توانایی در مکزیک وجود دارد. کی روش 65 ساله از سال 2011 سرمربی ایران است و تمرکزش را روی آماده سازی تیم ملی برای جام ملت های آسیا گذاشته است.(کی روش و تاتا مارتینو گزینه های جانشینی کارلوس اوساریو هستند)

عکس

خلاصه گزارش دوم

کارلوس کی روش یکی از گزینه های نشستن روی صندلی مربیگری مکزیک است. این مربی پرتغالی، در کنار تاتا مارتینو، سرمربی سابق بارسا و تیم ملی آرژانتین، یکی از گزینه های مورد نظر فدراسیون فوتبال مکزیک است. اخبار حاکی از آن است که روند تمدید قرارداد کی روش با فدراسیون فوتبال ایران با مشکل مواجه شده است. با این حال گفته می شود که این سرمربی پرتغالی به صورت شفاهی قول داده تا ژانویه سرمربی ایران در جام ملت های آسیا باقی بماند. اما بعد از این تورنمنت ادامه کار قطعی نیست چون کی روش درخواست هایی برای آماده سازی داشته که از طرف فدراسیون فراهم نشده و مشخص است که یک توافق شفاهی نمی تواند او را از حضور در مکزیک باز بدارد. کی روش پیش از این پیشنهادهای کره جنوبی، کامرون و تیم های دیگر آفریقایی را رد کرده است اما پیشنهاد مکزیک برای این مرد پرتغالی که از سال 2011 هدایت ایران را برعهده دارد، جذاب تر است و می تواند چالش جدیدی را تجربه کند. انتشار دو گزارش درباره یک مربی ملی در روزنامه ای مثل مارکا در فاصله چند دقیقه عجیب است.

عکس

این دو گزارش اما نکات ابهام آمیز بسیاری در پی داشت که بهترین مرجع برای پاسخگویی به این نکات و ابهامات موجود در خصوص آینده نیمکت رهبری ایران مقامات فدراسیون فوتبال هستند که در این چند روز واکنشی به این اخبار و گزارش ها نشان نداده اند. با هم نگاهی اجمالی به ابهامات این اخبار و گزارش ها انداختیم که رسیدن به پاسخ آن می تواند تمامی معادلات مجهول اطراف تیم ملی و سرمربی پرتغالی را حل کند.


1-
لحن گزارش ها سفارشی به نظر می رسد به خصوص که در هر دو گزارش تاکیدی روی عدم حضور کارلوس در کشورهای خواهانش وجود دارد.


2-
منبعی که در متن این دو گزارش مارکا به آن استناد کرده، چه کسی است؟ آیا فیلیپه مدیررسانه ای کی روش در تیم ملی ایران است یا خود سرمربی؟ چرا به صورت رسمی مارکا نامی از او در این گزارش ها نیاورده است؟


3-
ماهیت این دو گزارش نشان می دهد کی روش تا جام ملت ها قصد ماندن در ایران را دارد اما در تلاش است تا تمدید قرارداد طولانی مدتی با ایران قبل از حضور در امارات داشته باشد. شاید واقعا پیشنهاد مکزیک جذاب است و او را وسوسه کرده تا بعد از هشت سال ایران را ترک کند.


4-
این که در این دو گزارش به توافق شفاهی کی روش با فدراسیون ایران تاکید شده ثابت می کند هنوز هیچ قراردادی میان دو طرف روی کاغذ به صورت مکتوب ثبت نشده است. نکته ای عجیب که می تواند هر لحظه شوک بزرگی به فوتبال ملی ایران وارد کند آن هم برخلاف تمام ادعاهایی که از سوی روسای فدراسیون فوتبال در راه تمدید قرارداد کی روش مطرح شده است.


5-
بحث عقد قرارداد کی روش با کشورهای دیگر به مرور زمان تاثیر خود را در بین افکار فوتبال ایران از دست داده است و کسی آن را جدی نمی گیرد. اما شاید این بار تمامی خبرهایی که پیرامون جدایی کی روش به گوش می رسد واقعا جدی باشد .

منبع: ورزش سه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها