کد خبر: 256646
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۳:۵۶:۰۰
| |

نتایج هفته دوازدهم NBA/ پیروزی هیوستون و گلدن استیت برابر حریفان خود

رقابت های لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا با برگزاری 7 مسابقه در شهرهای مختلف وارد هفته دوازدهم شد.

نتایج هفته دوازدهم NBA/ پیروزی هیوستون و گلدن استیت برابر حریفان خود
کد خبر: 256646
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۳:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در یکی از بازی های برگزار شده تیم هیوستون راکتس موفق شد در خانه در سالن تویوتا سنتر با نتیجه 113 بر 101 میهمان خود ممفیس گریزلیز را از پیش روی بردارد. هیوستون در شب رکورد شکنی و تریپل دبل جیمز هاردن موفق به کسب بیست و یکمین پیروزی فصلش شد.

برای هیوستون جیمز هاردن با 43 امتیاز، 13 پاس منجر به گل و 10 ریباند برای چهارمین بار در این فصل و برای سی و نهمین بار در طول دوران ورزشی اش تریپل دبل کرد. کلینت کاپلا 19 امتیاز و 13 ریباند و جرالد گرین 18 امتیاز کسب کردند تا پنجمین پیروزی متوالی هیوستون به دست بیاید.

جیمز هاردن موفق شد برای هشتمین بازی متوالی حداقل 35 امتیاز و 5 پاس منجر به گل ثبت کند تا رکورد اسکار رابرتسون بزرگ با هفت بازی متوالی را بشکند. همچنین هاردن برای چهارمین بازی متوالی حداقل 40 امتیاز کسب کرده که نشان از آمادگی بالای "آقای ریش" دارد. هر چند جیمز هاردن از اینکه در این بازی 9 بار توپ را لو داد بسیار ناراحت بود. برای مایک دی آنتونی در شرایطی که کریس پاول به خاطر مشکل همسترینگ دور از میادین است، آمادگی جیمز هاردن و به دوش گرفتن بار امتیازگیری تیم ، بهترین خبر و بهترین هدیه کریسمس است.

برای ممفیس کایل اندرسون 20 امتیاز، مایک کانلی 19 امتیاز و جامایکل گرین 17 امتیاز کسب کردند تا دومین شکست متوالی و هفتمین شکست در نه مسابقه اخیر را تجربه کند و تعداد پیروزی ها و شکست های ممفیس در عدد 18 مساوی شود.

ممفیس نمایش قابل قبولی ارائه نداد و در اکثر مواقع بازی با اختلاف امتیاز دو رقمی از حریف عقب بود. دفاع فشرده آن ها روی جیمز هاردن نیز فقط موجب افزایش تعداد توپ های لو رفته هاردن شد ولی مانع از امتیازگیری وی نشد. مارک گسول سنتر گریزلیز توانست برای سیزدهمین بازی متوالی حداقل یک شوت سه امتیازی موفق وارد سبد حریفان کند.

در یکی دیگر از بازی های برگزار شده تیم سن آنتونیو اسپرز موفق شد در خانه در سالن ای تی اند تی سنتر با نتیجه 120 بر 111 مقابل میهمانش بوستون سلتیکس به برتری دست پیدا کند. سرمربی پر افتخار اسپرز گرگ پاپاویچ بین نیمه با لحنی تهاجمی از بازی ضعیف تیمش در نیمه اول انتقاد کرد و از آن ها خواست در نیمه دوم سخت گیر تر و با دقت بیشتری بازی کنند. صحبت های تند پاپاویچ باعث گرفتن بیشترین امتیاز در یک کوارتر طی 25 سال گذشته برای تیم اسپرز شد.

برای سن آنتونیو لامارکوس آلدریج 32 امتیاز و 9 ریباند، دریک وایت 22 امتیاز ( بیشترین امتیاز کسب شده توسط دریک در یک بازی ) و دمار دروزان 13 امتیاز و 10 پاس منجر به گل کسب کردند تا برای دهمین بار در سیزده مسابقه اخیر پیروزی را به دست آورد.

تیم اسپرز بازی را با 1 شوت موفق از 6 اقدام شروع کرد و با فقط 22 درصد شوت موفق و کسب 17 امتیاز کوارتر اول را 23 بر 17 به بوستون واگذار کرد. اما در نیمه دوم و کوارتر سوم اسپرز 19 شوت موفق از 25 اقدام را تبدیل گل کرد یعنی 76 درصد شوت موفق و کسب 46 امتیاز در کواتر سوم که بیشترین امتیاز کسب شده در کوارتر سوم از سال 1993 تاکنون برای اسپرز می باشد.

برای بوستون جیلین براون 30 امتیاز ( بیشترین امتیازی که براون در یک بازی این فصل کسب کرده )، مارکوس موریس 18 امتیاز، کایری آیروینگ 16 امتیاز و 8 پاس منجر به گل و جیسون تاتوم 12 امتیاز و 11 ریباند کسب کردند تا برای چهارمین بار در شش مسابقه اخیر متحمل باخت شود.

کایری آیروینگ وقتی 7 دقیقه و 22 ثانیه به پایان فرصت بود طی درگیری با مارکو بلینلی دچار خراش قرنیه چشمش شد و زمین بازی را ترک و به رختکن رفت ولی بعد از چند دقیقه به نیمکت بازگشت و لحظات پایانی بازی را در زمین حضور داشت. وضعیت کایری در بازی بعد مقابل مینه سوتا مشخص نیست و شاید کایری مجبور به استفاده از عینک مخصوص در بازی های آینده شود.

دمار دروزان که همچنان به خاطر اینکه تورنتو او را با کووای لنارد جابه جا کرد ناراحت است و در بازی آینده فرصت گرفتن انتقام را از تیم سابقش به دست خواهد آورد. بازی که به اعتقاد بساری باید در تاریخ 25 دسامبر و در 5 بازی کریسمس برگزار می شد.

در آخرین بازی برگزار شده تیم فینیکس سانز در خانه در سالن تاکینگ استیک ریسورت آرنا با نتیجه 132 بر 109 مغلوب میهمان قدرتمند خود گلدن استیت واریرز شد. گلدن استیت برای به دست آوردن نبض بازی و گرفتن آهنگ پیروزی مقابل تیم آخر جدول، تا اواسط کوارتر دوم فرصت نیاز داشت.

برای گلدن استیت استفن کری 34 امتیاز، کوین دورانت 25 امتیاز کسب کردند تا واریرز موفق شود برای هفدهمین بازی متوالی تیم فینیکس را شکست دهد که هشت پیروزی در خانه فینیکس به ثبت رسیده است.


برای فینیکس دآندره ایتون 25 امتیاز و 10 ریباند، تی جی ورن 24 امتیاز و دوین بوکر 20 امتیاز کسب کردند تا برای پنجمین بار در شش مسابقه اخیر با شکست زمین مسابقه را ترک کنند.

استیو کر سرمربی گلدن استیت در غیاب سنتر اصلی خود، از کوین لوونی و دریموند گرین و از روی نیمکت جوردن بل برای یارگیری با دی آندره ایتون استفاده کرد که هیچ کدام از مدافعین گلدن استیت شرایط قدی مناسبی در برابر ایتون نداشتند. جوردن بل با توجه به فیزیک قدرتمندش در دفاع ایتون موفق تر از سایرین بود و درکوارتر سوم موفق به بلاک کردن این سنتر جوان شد و با وارد سبد کردن هر 5 اقدام خود بازی تاثیر گذاری برای مدافع عنوان قهرمانی انجام داد.

تیم گلدن استیت برای دهمین بار در این فصل با ترکیب دورانت، گرین، لوونی، کلی تامپسون و کری بازی را آغاز کرد که رکورد 6 پیروزی و 4 شکست را در این 10 بازی با این ترکیب ثبت کرده است. مجموع امتیازات کسب شده توسط تیم گلدن استیت در جایگاه سوم در این فصل قرار دارد. نیمکت گلدن استیت در این بازی 46 امتیاز کسب کرد درحالی که نیمکت تیم سانز 27 امتیاز به دست آورد.

نتایج سایر دیدارهای برگزار شده به شرح زیر است :

آتلانتا هاوکس 108 - ایندیانا پیسرز 116

اورلاندو مجیک 100 - شارلوت هورنتس 125

مینه سوتا تیمبرولوز 114 - نیواورلینز پلیکانز 123

دالاس ماوریکس 102 - اوکلاهاما سیتی تاندر 122

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها