کد خبر: 265352
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۴:۳۸:۰۰
| |

گزارش ویدئویی اعتمادآنلاین از امیدواری تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به فینال جام ملت‌های آسیا

دو قدم تا قهرمانی

آنچه از روز بازی با مراکش در جام جهانی در خاطر ایرانی‌ها مانده مرز باریک امید و ناامیدی و معجزه و قدرت فوتبال است، این واقعیت که حتی اگر تنها یک دقیقه تا سوت پایان باقی مانده باشد باز هم امید پیروزی پابرجاست.

حجم ویدیو: 14.78M | مدت زمان ویدیو: 00:03:53 دانلود ویدیو
کد خبر: 265352
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۴:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن: دقایق پایانی بازی مقابل مراکش بود، تیم ملی بازی سختی را پشت سر گذاشته بود، نفس‌ها در سینه حبس شده بود و مردم منتظر، از نتیجه راضی بودند.

یک ضربه آزاد در همین دقایق نصیب تیم شد که برای تلف کردن وقت و به‌سلامت گذر کردن از خان اول بهترین فرصت بود، اما ناگهان صدای عادل از شادی لرزید و زمین زیر پای مردم ایران. مثل لحظه اوج یک فیلم ورق برگشت و در کسری از ثانیه، فریاد شادی 80 میلیون چشم منتظر به هوا برخاست. آنچه از روز بازی با مراکش در جام جهانی در خاطر ایرانی‌ها مانده مرز باریک امید و ناامیدی و معجزه و قدرت فوتبال است، این واقعیت که حتی اگر تنها یک دقیقه تا سوت پایان باقی مانده باشد باز هم امید پیروزی پابرجاست.

به گزارش اعتمادآنلاین دو هفته از آغاز جام ملت‌ها می‌گذرد، تیم ملی با نظم و هماهنگی بازی‌هایش را به پایان برده و حالا تنها 2 قدم دیگر برای شکستن طلسم قهرمانی باقی مانده است.

مردم ایران با هر گل نرخ دلار را از یاد برده‌اند، تورم از یادشان رفته، گرانی گوشت و مرغ و هزینه‌های سرسام‌آور زندگی را برای دقیقه‌ای و یا حتی ثانیه‌ای فراموش کرده‌اند؛ قدرتی که تنها در پدیده‌ای به نام فوتبال وجود دارد.

یمن، ویتنام، عراق، عمان و چین، دیوارهای بلندی که تیم ملی ایران یک‌به‌یک رد کرده و حالا پس از سال‌ها تیم ملی به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها رسیده است. بازیکنان می‌گویند از لحظه ورود به زمین فقط برای شادی مردم می‌جنگند، حتماً خوب می‌دانند دل‌خوشی‌های این خطه چقدر کم شده. خوب می‌دانند چشم‌های مردم به ساق پاهایشان دخیل بسته تا ذره‌ای امید یا اندکی لبخند برایشان از آن‌سوی خلیج‌فارس بیاورند.

کریم انصاری‌فرد که گل سوم و تیر خلاص را به تیم چین زد همواره تلاش کرده تا بازیکنی حرفه‌ای باشد، هرگز ازنیمکت نشینی گلایه نکرده و به دنبال حاشیه نبوده است. او در مورد بازی نیمه‌نهایی با ژاپن می‌گوید: «بازیکنان تیم ملی جانشان را برای بازی با ژاپن می‌گذارند.» جان مطلب در همین جمله نهفته است، بازیکنان تیم ملی خوب می‌دانند پیراهنی که بر تن کرده‌اند مقدس است.

تیم ملی بدون گل خورده و با 21 بازیکن آماده، دوشنبه 8 بهمن‌ماه در ورزشگاه هزاع بن زاید العین به مصاف ژاپن می‌رود تا از خان ششم هم بگذرد و پس از 4 دهه پا به فینال جام ملت‌ها بگذارد. فقط دو بازی دیگر تا پایان بخشیدن به حسرت 43 ساله قهرمانی باقی مانده است.

.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها