کد خبر: 268490
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

به بهانه سالگرد سقوط هواپیمای تیم منچستریونایتد

ققنوسی برخاسته از آتش

قبل از سال 1958 ما تیمى معمولى از شهر منچستر بودیم، اما بعد از سال 1958 تمام دنیا مى‌خواست که طرفدار تیم منچستریونایتد باشد.

ققنوسی برخاسته از آتش
کد خبر: 268490
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌منیژه موذن- فوریه 1958 هواپیمای تیم منچستریونایتد در هوای برفی فرودگاه مونیخ برای سومین بار تلاش کرد تا از روی باند بلند شود. 44 مسافر هواپیما شامل بازیکنان و کادر فنی و خبرنگاران تیم بودند. تیمی جوان و پر از امید برای کسب سومین قهرمانی متمادی در لیگ برتر انگلیس. خدای فوتبال اما در روز برفی و سرد مونیخ با شیاطین سرخ نامهربان بود.

هواپیما به دلیل لغزندگی باند و پس از برخورد با یک خانه دچار سانحه شد. 20 نفر از 44 سرنشین هواپیما در هنگام سقوط جان باختند. پسران بازبی اگر زنده می‌ماندند می‌توانستند موفقیت‌های بسیاری کسب کنند. میانگین سنی آنها 23 سال بود.


«قبل از سال 1958 ما تیمى معمولى از شهر منچستر بودیم، اما بعد از سال 1958 تمام دنیا مى خواست که طرفدار تیم منچستریونایتد باشد» اینها سخنان بابی چارلتون یکی از بازماندگان این حادثه است.


حادثه مونیخ اتفاق تلخی بود که تا مدت‌ها فوتبال انگلستان را تحت تاثیر قرار داد، اما سقوط پرواز تیم یونایتد و از دست رفتن 8 نفر از پسران بازبی که با استعدادترین فوتبالیست‌های جزیره بودند میراثی برای یونایتد باقی گذاشت که برای همیشه سرنوشت این تیم را تغییر داد. یونایتد قبل از سقوط پرواز مونیخ تیمی عادی بود اما پس از آن تبدیل به باشگاهی شد که جاودانگی و برخاستن پس از هر زمین خوردن شاخصه‌اش شد. یونایتد ققنوسی شد که از آتش مرگ و ناکامی و شکست سربرمی‌آورد و دوباره به اوج بازمی‌گردد.


حالا و در سال 2019 منچستریونایتد در حالی سالگرد حادثه مونیخ را گرامی می‌دارد که پس از گذار از دورانی سخت تحت هدایت خوزه مورینیو با سولسشر باز هم در تلاش است تا از خاکستر خود برخیزد.


از فوریه 1958 بیش از نیم قرن گذشته اما هواداران منچستریونایتد هرگز پرواز مونیخ را فراموش نمی‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها