کد خبر: 285597
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۷ ۱۴:۲۸:۰۰
| |

اعتمادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سایت‌هایی که روح ورزش را نشانه گرفته‌اند/ شرط‌بندی وارد ورزش ایران می‌شود؟

شرط‌بندی در همه لیگ‌های فوتبال جهان وجود دارد و در مواردی پای ورزشکاران معروف هم به این موضوع باز می‌شود. وین رونی یکی از نمونه‌های آن است.

سایت‌هایی که روح ورزش را نشانه گرفته‌اند/ شرط‌بندی وارد ورزش ایران می‌شود؟
کد خبر: 285597
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۷ ۱۴:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد حمیدی: «فروزان کجاست؟

تمام شد هر چه بود گذشت ما تمام تلاشمان را کردیم.

می‌دونم شما همه تلاش خودتون رو کردید، ما با شما کاری نداریم. فروزان کجاست؟...»

این صحبت‌های هواداران با بازیکنان تراکتورسازی بعد از باخت برابر سپیدرود است. یکی از هواداران تراکتور به فروزان می‌گوید که «تو شرط‌بندی کرده‌ای!» اتهامی که باعث شد تا شرایط برای دروازه‌بان تراکتور سخت شود. او سابقه گرفتن تذکر از کمیته اخلاق به همین دلیل را دارد و همین هم باعث شد تا مالک تراکتورسازی او را متهم به شرط‌بندی کند و این بازیکن را از تراکتور اخراج کند. زنوزی با بیان اینکه این باشگاه برای استعلام از وضعیت محسن فروزان به فدراسیون فوتبال نامه نوشته، گفته: «چرا به کسی که قبلاً محکوم‌شده بود دوباره اجازه بازی داده‌اند؟»

تهمت شرط‌بندی ازآنجا آغاز شد که همسر فروزان دو سال قبل وقتی برای مزون لباس خود یک صفحه شخصی پربازدید داشت، یکی، دو باری یک سایت شرط‌بندی را تبلیغ کرده بود. همان موقع کمیته اخلاق به فروزان اعلام کرد این کار غیرقانونی است و همسرش هم تبلیغ را پاک کرد.

شرط‌بندی در همه لیگ‌های فوتبال جهان وجود دارد و در مواردی پای ورزشکاران معروف هم به این موضوع باز می‌شود. وین رونی یکی از نمونه‌های آن است. پدر و عموی وین رونی در سال 2011 به جرم شرط‌بندی در لیگ اسکاتلند دستگیر شدند. نام آن‌ها در بین 9 ‌نفری که از سوی پلیس دستگیرشده‌اند به چشم می‌خورد. به گفته پلیس، این دستگیری‌ها پس از 9 ماه تحقیق در مورد شرط‌بندی‌های انجام‌شده در لیگ اسکاتلند صورت گرفت. این اتفاق باعث شد تا شرایط برای وین رونی هم سخت شود.

فوتبال تنها رشته‌ای نیست که سایت‌های شرط‌بندی در آن حضور دارند و ورزش‌های پر طرفداری چون تنیس، بسکتبال، اسب‌سواری و دیگر رشته‌های ورزشی هم با این پدیده درگیر هستند.

در جدیدترین اتفاق تامی روبردو تنیسور مشهور اسپانیایی اعتراف کرده که پس از شکست در هر بازی از سوی افرادی که در سایت‌های شرط‌بندی حضور دارند تهدید شده است.

روبردو در ادامه صحبت‌هایش از فعالیت برخی تنیسورها در سایت‌های شرط‌بندی پرده برداشته و گفته: 99.9 درصد تنیسورها مخالف شرط‌بندی هستند. به این خاطر نمی‌گویم صد درصد تنیسورها، زیرا برخی از آن‌ها در دام فعالان عرصه شرط‌بندی قرار می‌گیرند. پس از هر بازی ازدست‌رفته پیام‌های نگران‌کننده‌ای را در قبال خانواده‌ام، همسرم و حتی تهدید به شکستن پایم دریافت می‌کنم. به نظرم بساط تنیس با این شرایط باید جمع شود.

گستره فعالیت سایت‌های شرط‌بندی در ورزش جهان بیشتر از قبل شده است. حالا باشگاه‌های معتبر هم این سایت‌ها را تبلیغ می‌کنند و همین موضوع باعث شده تا هرروز کاربران بیشتری جذب این وب‌سایت‌ها شوند.

سایت‌های شرط‌بندی پایشان به ورزش ایران هم بازشده است. شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای هرروز بیشتر از روز قبل این سایت‌ها را تبلیغ می‌کنند و هواداران فوتبال و دیگر رشته‌های پر هوادار را تشویق به فعالیت در آن‌ها می‌کنند. اتفاقی که می‌تواند به ضرر ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در ایران شود.

بدون تردید با بیشتر شدن مشکلات اقتصادی در کشور شرایط برای حضور گسترده‌تر افراد در این سایت‌ها فراهم می‌شود. اتفاقی ناخوشایند که می‌تواند دلالان قدرتمند ورزشی را مجاب کند درنتیجه بازی‌ها تأثیر بگذارند تا سودهای کلان‌تری به دست بیاورند.

زنوزی محسن فروزان را از تراکتورسازی اخراج کرده و فروزان هم باید به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال برود و از خودش برابر این اتهام دفاع کند، اتهامی که اگر ثابت شود می‌تواند شرایط فوتبال ایران تغییر دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها