کد خبر: 323668
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۲ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از موفقیت‌های هاکی ایران در آسیا؛

نگاهی به هشت دوره قهرمانی هاکی ایران در آسیا/ هاکی روی چمن، در انتظار پیشرفت

هاکی داخل سالن ایران یکی از قدرت‌های آسیا و جهان است و همین موضوع باعث شده قهرمانی در آسیا به موضوعی تکراری برای این رشته ورزشی تبدیل شود.

نگاهی به هشت دوره قهرمانی هاکی ایران در آسیا/ هاکی روی چمن، در انتظار پیشرفت
کد خبر: 323668
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۲ ۱۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تیم ملی هاکی داخل سالن ایران برای هشتمین بار قهرمان آسیا شد. هاکی داخل سالن ایران یکی از قدرت‌های آسیا و جهان است و همین موضوع باعث شده قهرمانی در آسیا به موضوعی تکراری برای این رشته ورزشی تبدیل شود. شاگردان یوسفی در فینال هشتمین دوره جام ملت‌ها توانستند با نتیجه 10 بر صفر قزاقستان را از پیش رو بردارند و قهرمان آسیا شوند. تیم ملی هاکی زنان ایران هم در آخرین دیدار خود در رقابت‌های جام ملت‌های داخل سالن آسیا برای کسب مقام‌های پنجم‌ و ششم برابر چین تایپه به میدان رفت و با شکست در این بازی به مقام ششم رسید.

اولین قهرمانی هاکی ایران در آسیا

تیم ملی هاکی ایران در رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا در سال 2007 توانست با برتری برابر کره جنوبی قهرمان آسیا شود. یک سال بعد نام این بازی‌ها به جام ملت‌های آسیا تغییر کرد. ایران در سال‌های 2008 و 2009 هم قهرمان این رقابت‌ها شد تا ثابت کند هاکی داخل سالن ایران قدرت اصلی آسیاست.

جام ملت‌های سال 2010 یک تفاوت ویژه با گذشته داشت؛ قهرمان این رقابت‌ها به‌ صورت مستقیم راهی جام‌جهانی هاکی می‌شد. ایران بازهم قهرمان شد تا اولین و تنها نماینده آسیا در جام‌جهانی هاکی داخل سالن باشد. هاکی ایران پنج بار دیگر هم قهرمان آسیا شد تا رکوردی تاریخی از خودش در آسیا به‌ جا بگذارد.

حضور ایران در جام‌جهانی هاکی داخل سالن

تیم ملی ایران در سال 2011 به‌ عنوان تنها نماینده قاره کهن راهی جام‌جهانی هاکی شد. تیم ملی در اولین حضورش در جام جهانی نتوانست نتیجه خوبی کسب کند و در جایگاه نهم این رقابت‌ها قرار گرفت. اما این نتیجه شروعی بر پیشرفت هاکی ایران در رقابت‌های جهانی بود. هاکی‌بازان ایران 2 دوره دیگر هم در جام‌جهانی شرکت کردند و توانستند یک مقام چهارمی و یک مقام سومی به دست آورند و روند صعودی خود را در این رشته به نمایش بگذارند. نتایجی که باعث شد تیم ملی ایران در بین چهار قدرت برتر جهان جای گیرد.

موفقیت هاکی در دیگر رقابت‌های بین‌المللی هم قابل‌ توجه بود. کسب 2 قهرمانی در تورنمنت بین‌المللی مسکو طی سال‌های 2014 و 2015 و یک قهرمانی در رقابت‌های بین‌المللی کرواسی در سال 2017 مهم‌ترین دستاورد این رشته ورزشی در رقابت‌های جهانی بود.

هاکی روی چمن، در انتظار پیشرفت

هرچند ایران در رقابت‌های هاکی داخل سالن قدرتمند است، اما تیم ملی هاکی روی چمن ایران نتوانسته نتایج خوبی کسب کند. شاید تنها موفقیت این رشته ورزشی حضور در مسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی باشد. هرچند آنجا هم نتوانست موفقیت چشمگیری به دست آورد. بی‌شک هاکی روی چمن مهم‌ترین رشته فدراسیون جهانی هاکی است. حضور این رشته ورزشی در المپیک نشان از جایگاه مهم آن دارد، اما ایران هنوز نتوانسته موفقیتی در این زمینه کسب کند. به گفته برخی از پیشکسوتان، فدراسیون هاکی هیچ برنامه مناسبی برای رشد و شکوفایی هاکی روی چمن ترتیب نداده و مسئولان فدراسیون تنها به هاکی سالنی، که از کمترین استقبال جهانی برخوردار است، دل‌ خوش کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها