کد خبر: 336579
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۲:۳۱:۱۹
| |

امیرمحمد یزدانی:

برای گرفتن سهمیه المپیک تا حد امکان تلاش می‌کنم

«امیرمحمد یزدانی» نماینده وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در پیکارهای قهرمانی سال 2019 بزرگسالان جهان در قزاقستان گفت: حکمتی در نرفتنم به مسابقات جوانان جهان بود تا شانس خود را در مسابقاتی بزرگتر امتحان کنم.

برای گرفتن سهمیه المپیک تا حد امکان تلاش می‌کنم
کد خبر: 336579
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۲:۳۱:۱۹

اعتمادآنلاین| ‌ رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد روز هفتم تیر در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد که «امیرمحمد یزدانی» با کسب 2 پیروزی مقابل «مرتضی قیاسی» و «ایمان صادقی» و شکست برابر «پیمان بیابانی» به عنوان نفر نخست وزن 65 کیلوگرم در بین مدعیان دست پیدا کرد.

او با وجود داشتن سنی کمتر از 19 سال توانسته به عنوان نفر نخست وزن المپیکی 65 کیلوگرم در رقابت‌های قهرمانی جهان و آن هم یک سال پیش از بازی‌های المپیک با کنار زدن همه مدعیان حضور پیدا کند.

وزنی که بعد از سال 2015 و کسب مدال برنز توسط «سید احمد محمدی»، هیچگاه رنگ مدال و عنوان را به خود ندید و «میثم نصیری» نماینده این سال‌های کشتی آزاد هر چند در برخی میدان‌های آسیایی مدال گرفت اما در آوردگاه‌های المپیک و جهانی هیچ گاه دستش به مدال نرسید.

یزدانی جوان در رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا در مغولستان که روزهای 2 تا 4 فروردین برگزار شد با دو پیروزی برابر حریفان چین و هند و شکست با ضربه فنی در دیدار فینال مقابل حریف مغولی نقره گرفت. این آزاد کار آینده‌دار کشتی ایران نیز چندی پیش و در جام ساساری ایتالیا در همان مبارزه نخست و با ناداوری مقابل «سایاتبک اوکاسوف» دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

برهمین اساس با نظر کادر فنی مقرر شد که یزدانی در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان در شهر تالین استونی حضور یابد. مسابقاتی که روزهای 21 تا 23 مرداد برگزار شد و ایران با 2 مدال طلا، یک نقره و یک برنز سوم شد. اما در آخرین لحظه «امیرحسین مقصودی» دیگر آزادکار آتیه دار ایران به جای وی به استونی رفت و اتفاقا به مدال طلا دست یافت.

طی روزهایی که کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در حال تجزیه تحلیل برای انتخاب نفر نخست خود در وزن 65 کیلوگرم بود، تصمیم گرفتند که بین «پیمان بیابانی» دارنده مدال طلای جوانان جهان و «امیرمحمد یزدانی» مسابقه انتخابی برگزار کند که یزدانی جوان موفق شد حریف تهرانی خود را طی 2 مسابقه شکست دهد و صاحب دوبنده تیم ملی در پیکارهای قهرمانی جهان در قزاقستان شود.

وی از احساس خود برای حضور در ترکیب تیم ملی با وجود داشتن حدود 18 سال سن گفت: هر کسی که جای من باشد به طور قطع احساس غرور و خوشحالی می کند که قرار است در رقابت‌های قهرمانی جهان یکی از بزرگترین میدان ورزشی به روی تشک برود. البته در این راه تلاش فراوانی کردم تا به هدفم برسم و هیچگاه نیز ناامید نشدم.

یزدانی در خصوص حضور نیافتن در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان نیز گفت: بعد از مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی بزرگسالان به من اعلام شد که در مسابقات جوانان جهان حضور یابم و بهترین کشتی‌های خود را آنجا بگیرم. بعد از آنکه بنا شد فرد دیگر به جای من به جوانان جهان برود در این خصوص با مربیان تیم ملی در تماس بودم و آنها گفتند که نباید نگران باشم و به تمریناتم سخت ادامه دادم.

وی ادامه داد: به هر حال هیچگاه نمی‌توانم ناراحتی خود را از اینکه به روی نامم برای رفتن به مسابقات جوانان جهان خط زده شد را ابراز نکنم و حتما حکمتی در این موضوع وجود داشته که بتوانم در بزرگسالان جهان و در میدانی بزرگتر خود را مورد آزمایش قرار دهم.

دارنده مدال نقره نوجوانان جهان در خصوص وزن 65 کیلوگرم در پیکارهای قهرمانی جهان گفت: به دلیل المپیکی بودن، وزن بسیار شلوغی است و همه کشورها به دنبال گرفتن سهمیه المپیک هستند و من هم همه تلاشم را برای گرفتن بهترین نتیجه خواهم کرد تا جواب اعتماد مربیان را بدهم.

وی در خصوص حریفان جهانی خود نیز گفت: در این وزن بعد از کسب مدال برنز در پیکارهای قهرمانی سال 2015 جهان در آمریکا توسط «سید احمد محمدی» نمایندگان کشورمان موفق به کسب مدال نشدند و امیدوارم که بتوانم این ناکامی را جبران کنم و با مدال خوشرنگ به کشور برگردم و البته همه این موارد بستگی به آنالیز حریفان و تمرکز در روز مسابقه دارد.

یزدانی مهمترین حریفان خود را در این وزن خینچگاشویلی از گرجستان، حاجی علی اف از جمهوری آذربایجان، تاکوتو اوتوگورو از ژاپن، باجرانگ از هند، رشید اف، موسی کایف روسی الاصل از مجارستان و سایر حریفان اعلام کرد و گفت: در بین همه این مدعیان فقط سابقه کشتی با اوکاسوف قزاقستانی را در جام ساساری ایتالیا را دارم.

وی در خصوص اینکه بسیاری از کارشناسان مبارزه‌های او را با شبیه کشتی «حسن یزدانی» می‌دانند گفت: یزدانی یک پهلوان است و البته یک نسبت فامیلی دور نیز با او دارم.

این آزادکار جوان در خصوص هدفش برای المپیک نیز خاطر نشان کرد: تا جایی که امکان داشته باشد امسال تلاش دارم در وهله اول در پیکارهای قهرمانی جهان در قزاقستان مدال و سهمیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو را کسب کنم و بعد از آن برای حضور در بازی‌های المپیک همه تلاشم را به کار خواهم بست. آرزو و هدف نهایی هر ورزشکار و کشتی‌گیری حضور در المپیک و کسب مدال در بزرگترین رویداد ورزشی جهان است و همه برای این هدف تلاش می کنند.

وی در خصوص کمک و راهنمایی‌های «رضا یزدانی» نیز گفت: کنار بزرگی همچون یزدانی بودن تاثیر زیادی در عملکردم از لحاظ روحی، روانی، فنی و تکنیکی داشت و او حکم بزرگتر را برایم داشت و خیلی در روند موفقیت‌هایم تاثیرگذار بود و از همان ابتدا در اردوی تیم ملی با او تمرین می کردم و در مجموع او سبب شد که سهیمه مرحله نخست انتخابی تیم ملی را بگیرم.

امیرمحمد یزدانی که هم اکنون در مقطع پیش دانشگاهی تحصیل می کند گفت: به دلیل حضور در اردوهای تیم ملی موفق به شرکت در کنکور نشدم و شاید در سال آینده در کنکور حضور پیدا کنم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها