کد خبر: 340754
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۴:۱۵:۰۰
| |

بهروز عطایی، کارشناس والیبال، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

باید به فکر دور بعد رقابت‌ها باشیم/ تیم ما از لحاظ سخت‌افزاری بسیار ضعیف است/ عملکرد کادر فنی و تیم قابل دفاع است

بهروز عطایی گفت: «گروه ایران سخت‌ترین گروه رقابت‌هاست. اگر قطر را از نظر فنی بررسی کنیم تیم قوی‌ای نیست و در مقابل ایران حرفی برای گفتن ندارد، اما به دلیل اینکه یک تیم از گروه صعود نخواهد کرد حساسیت گروه بالاست. البته تیم ما تیم قدرتمند، حرفه‌ای و باتجربه‌ای است و نگرانی‌ای بابت شرایط روحی تیم نداریم.»

باید به فکر دور بعد رقابت‌ها باشیم/ تیم ما از لحاظ سخت‌افزاری بسیار ضعیف است/ عملکرد کادر فنی و تیم قابل دفاع است
کد خبر: 340754
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۴:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن- رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا از روز جمعه در تهران آغاز شده است و تیم ملی والیبال ایران در دو دیدار ابتدایی خود به سادگی از سد سریلانکا و قطر گذشت. با توجه به نمایش خوب ایران در لیگ ملت‌های والیبال انتظار می‌رود این تیم به عنوان شانس اول قهرمانی جزو هشت تیم برتر این تورنمنت باشد.

بهروز عطایی کارشناس والیبال در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به حساسیت این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: با در نظر گرفتن این موضوع که هشت تیم از این مسابقات جواز حضور در مرحله انتخابی المپیک را به دست می‌آورند، این مسابقات با دوره‌های گذشته متفاوت است.

عطایی با اشاره به رقبای ایران گفت: گروه ایران سخت‌ترین گروه رقابت‌هاست. اگر قطر را از نظر فنی بررسی کنیم تیم قوی‌ای نیست و در مقابل ایران هم حرفی برای گفتن نداشت. حتی اگر بحث سهمیه المپیک در میان نبود، شاید اصلاً نیازی به حضور تیم بزرگسالان در این رقابت‌ها نداشتیم؛ دلیل حضور تیم بزرگسالان کم کردن ریسک است.»

کولاکوویچ قبل از مسابقات گفته بود: «همه از ما در این مسابقات انتظار قهرمانی دارند، اما باید قدم به قدم جلو برویم.» البته با توجه به عملکرد مثبت تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها این انتظار چندان غیرواقعی نمی‌نماید.

بهروز عطایی معتقد است: جایگاه ایران در والیبال جهان جایگاه بالایی است و به همین دلیل انتظارات از این تیم بالاست: ما جزو 6 هفت تیم برتر جهان هستیم. در قدم اول باید تلاش کنیم در این جایگاه بمانیم و البته این مستلزم برنامه‌ریزی درست است. از همین حالا باید به مراحل بعد فکر کنیم.

با وجود عملکرد قابل قبول تیم ملی والیبال این تیم هنوز موفق نشده در رده بزرگسالان جزو پنج تیم اول دنیا قرار گیرد. همچنین از بی‌علاقگی سرمربی تیم ملی والیبال به جوان‌گرایی و برخی تصمیمات تاکتیکی او انتقاد می‌شود.

عطایی توضیح داد: اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم، جایگاه والیبال کشور ما همین است و برای قرار گرفتن بین چهار تیم اول باید برنامه‌ریزی بسیار دقیقی داشته باشیم. برای رفتن جزو چهار تیم شرایط بسیار سخت است. در صورت کسب سهمیه المپیک به لحاظ سخت‌افزاری از تمام تیم‌های حاضر ضعیف‌تریم. باید بر اساس توانمندی‌هایمان اظهارنظر کنیم و ظرفیت والیبال را در نظر بگیریم. والیبال بهترین و قوی‌ترین ورزش تیمی ایران است. ما در همه رده‌ها جزو پنج تیم برتر هستیم و عملکرد تیم در مجموع قابل دفاع است.

2 تیم برتر مرحله‌ گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا به جمع هشت تیم برتر مسابقات صعود می‌کنند. هشت تیم برتر مسابقات قهرمانی آسیا می‌توانند در رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت کنند. مسابقات انتخابی المپیک دی‌ماه در چین برگزار خواهد شد و تیم اول آسیا به المپیک 2020 توکیو می‌رود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها