کد خبر: 343424
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۰:۰۱:۳۱
| |

فرنگی‌کار مجارستانی بعد از 13 سال طلا گرفت

«تاماش لورینچ» از جمله فرنگی‌کاران با سابقه دنیای کشتی است که به واسطه انگیزه و پشتکار فراوان توانست پس از 11 دوره حضور در پیکارهای قهرمانی جهان به نخستین مدال طلای قهرمانی جهان دست یابد.

فرنگی‌کار مجارستانی بعد از 13 سال طلا گرفت
کد خبر: 343424
|
۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ۱۰:۰۱:۳۱

اعتمادآنلاین| ‌ لورینچ 33 ساله اهل کشور مجارستان نخستین مرتبه در پیکارهای کشتی قهرمانی سال 2006 در گوانگ‌جو چین و در وزن 66 کیلوگرم حضور پیدا کرد و دهم شد. در آن پیکارها تیم ملی ایران توسط حمید سوریان به مدال طلا و سامان طهماسبی به مدال برنز دست پیدا کرد.

او سابقه حضور در 3 دوره بازی‌های المپیک 2008 پکن، 2012 لندن و 2016 ریو را دارد. در پکن هشتم شد و لندن به مدال نقره رسید، اما در ریو به مقام نازل شانزدهم دست یافت.

لورینچ مجارستانی به ترتیب در پیکارهای جهانی سال 2007 باکو در جمهوری آذربایجان هفتم شد، در رقابت‌های جهانی سال 2009 هرنینگ دانمارک و 2010 مسکو پنجم شد و در سال 2011 در استانبول ترکیه هفتم شد.

این فرنگی‌کار مجارستانی در المپیک لندن نقره گرفت اما در پیکارهای جهانی سال 2013 در مجارستان دهم شد. او نخستین مدال جهانی خود را در پیکارهای سال 2014 ازبکستان گرفت و توانست صاحب گردن آویز نقره شود.

لورینچ در رقابت‌های جهانی سال 2015 لاس‌وگاس آمریکا نهم شود.

او که در بازی‌های المپیک 2016 ریو شانزدهم شده بود در این سال‌ها به یکی از با تجربه‌ترین فرنگی‌کاران مجارستان و حتی جهان تبدل شده بود و در نهایت توانست 2 مدال نقره در رقابت‌های جهانی سال 2017 پاریس و 2018 مجارستان بگیرد.

اوج کار این فرنگی‌کار خستگی‌ناپذیر سرانجام در نورسلطان قزاقستان رخ داد و توانست در پیکارهای جهانی سال 2019 و در وزن 77 کیلوگرم جایی که نماینده کشورمان «محمدعلی گرایی» نیز حضور داشت به نخستین مدال طلای جهانی خود بعد از 10 دوره حضور در رقابت‌های جهانی دست پیدا کند.

او در نورسلطان قزاقستان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 3 بر صفر «جالگاسبای بردی مرادوف» از ازبکستان را شکست داد و در دور بعد «ولادیمیر یاکولیف» از اوکراین را 5 بر 2 از پیش‌رو برداشت سپس «پائولیس گالکیناس» از لتونی را 5 بر صفر شکست داد و در نیمه نهایی و در کشتی نزدیک «آسخات محمداف» از قزاقستان را با حساب یک بر یک (کسب امتیاز آخر) شکست داد و فینالیست شد.

او در فینال موفق شد «آلکس کیسیدیس» از سوئد را که محمدعلی گرایی نماینده کشورمان را شکست داده بود با نتیجه عالی 8 بر صفر شکست دهد و نخستین مدال طلای جهانی را به گردن آویزد.

طلای لورینچ تنها مدال طلای کشور مجارستان در پیکارهای جهانی سال 2019 قزاقستان است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها