کد خبر: 345361
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

استقلال نمی‌برد، پرسپولیس سرحال نیست

جام از تهران می‌رود؟

باید منتظر ماند و دید نوزدهمین جام لیگ برتر فوتبال ایران به لطف ضعف‌های مشهود استقلال و پرسپولیس از تهران خارج خواهد شد یا خیر.

جام از تهران می‌رود؟
کد خبر: 345361
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۵ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس - «پرسپولیس 9 امتیاز»، «استقلال 3 امتیاز». این درست است که از لیگ 30 هفته‌ای فوتبال ایران فقط پنج هفته برگزار شده و هنوز 25 هفته تا پایان راه باقی مانده است، اما از شواهد به نظر می‌رسد قرمزهای تهران نتوانسته‌اند در دوران پسابرانکو باصلابت بمانند و استقلال هم که تکلیفش مشخص است. باید منتظر ماند و دید شهرستانی‌ها می‌توانند جام قهرمانی را پس از چهار سال از تهران خارج کنند یا خیر.

پاهای لرزان قرمزها

سه برد در پنج بازی و البته پیروزی در دربی شاید در وهله اول نمایش قابل قبولی باشد، اما اینکه پرسپولیس با 9 امتیاز در رده چهارم قرار دارد و برای دومین بار پی‌در‌پی رقیب سنتی را شکست داد هم دلیل خوبی برای ندیدن پاهای لرزان قرمزها نیست. این تیم 2 پیروزی‌اش را در ورزشگاه‌ آزادی برابر تیم‌های پارس‌جنوبی و نفت‌ اَبادان به دست آورده است که به حکم قانون نانوشته فوتبال بردشان از اول مسجل بود. مگر اینکه اتفاقی غیرقابل‌ پیش‌بینی‌ بیفتد و تیم‌های درجه 2 شهرستانی بتوانند از چمن مستطیل سبز با امتیاز بیرون بیایند.

پس پرسپولیس 180 دقیقه‌ با مدعی‌های اصلی داشته که اتفاقاً در این مدت سه گل خورده و بدون گلِ زده بازی را به پایان رسانده است تا بتوان گفت گابریل‌ کالدرون کار بسیار سختی در مراقبت از میراث برانکو ایوانکوویچ دارد.

آبیِ کمرنگ

پنج بازی، 2 امتیاز و البته 6 گلِ خورده برای تیمی که مربی ایتالیایی آورده بود تا خط بطلانی بکشد بر 6 سال ناکامی! از همان روزهای پیش‌فصل معلوم بود آندره‌آ استراماچونی هر چقدر هم حرفه‌ای باشد و در کارنامه‌اش هدایت اینترمیلان ثبت شده باشد، دست‌کم در تهران مدیریت را بلد نیست. در روزهایی که روزنامه‌های ایتالیایی گزارش‌های دسته‌اول را منتشر می‌کردند مشخص بود در استقلال لیگ نوزدهم حاشیه‌، متن‌نشین و متن‌ به حاشیه رانده شده است.

آبی‌ها در کنار اینکه آرامش ذهنی ندارند نسبت به تیم لیگ گذشته تغییرهای زیادی هم در ترکیب بازیکنان داشته‌اند؛ تغییری که لیست تیم را از بازیکنان بازی‌ ملی‌دیده خالی و با بازیکنان میدان بزرگ‌ندیده پر کرده است. بنابراین می‌توان گفت استقلالی‌ها در حالی که یک‌ششم از لیگ گذشته است، امیدشان به قهرمانی را در کمترین حالت ممکن خود می‌بینند. مگر اینکه قانون نانوشته‌ فوتبال که همان «غیرقابل پیش‌بینی» بودن است، یاری‌شان کند.

جام به چه تیمی می‌رسد؟

در هجده دوره لیگ، پرسپولیس پنج بار، استقلال سه بار و پاس که در لیگ سوم نماینده تهران بود یک بار قهرمان شده‌اند و 9 قهرمانی هم به لطف پنج قهرمانی سپاهان، 2 قهرمانی فولاد و یک قهرمانی تیم‌های سایپا که آن روزها نماینده کرج بود و یک قهرمانی استقلال اهواز به تیم‌های شهرستانی رسیده است. حالا باید منتظر ماند و دید نوزدهمین جام به لطف ضعف‌های مشهود استقلال و پرسپولیس از تهران خارج خواهد شد یا خیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها