کد خبر: 361726
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۰۹:۴۴:۵۹
| |

مسیر کسب سهمیه‌های پارادوومیدانی برای حضور در توکیو 2020/ در انتظار درخشش بیشتر

مسیر پیش روی پارادوومیدانی‌کاران کشورمان برای کسب مجوز حضور در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو مشخص شد.

مسیر کسب سهمیه‌های پارادوومیدانی برای حضور در توکیو 2020/ در انتظار درخشش بیشتر
کد خبر: 361726
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ۰۹:۴۴:۵۹

اعتمادآنلاین| مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان طی روزهای 16 تا 24 آبان به میزبانی دبی در امارات برگزار شد که نمایندگان کشورمان موفق به کسب 3 مدال طلا، 4 نقره و 4 برنز شدند.

این مسابقات که نخستین رقابت‌های گزینشی نمایندگان کشورمان در رشته دوومیدانی محسوب می شد، با کسب 13 سهمیه برای پارادوومیدانی‌کاران ایران همراه بود، اما پارادوومیدانی‌‌کاران کشورمان برای کسب مجوز حضور در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو در چه رویدادهایی به میدان خواهند رفت؟

بر اساس اعلام بهمن رضایی، مسئول انجمن پارادوومیدانی دومین رویدادی که نمایندگان ایران در آن به میدان خواهند رفت، مسابقات فزاع در امارات است که اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد. پس از آن مسابقات قهرمانی کشور پارادوومیدانی که اردیبهشت ماه سال آینده زیر نظر کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) برگزار می‌شود به عنوان یکی از مراحل کسب سهمیه و گزینشی پارالمپیک محسوب می‌شود.

در نهایت با برنامه‌ریزی مسئولان انجمن پارادوومیدانی نفراتی که شانس بیشتری برای حضور در پارالمپیک 2020 خواهند داشت و اسکلت و استخوان‌بندی اصلی تیم را تشکیل می‌دهند، به همراه ورزشکارانی که با توجه به رکوردهای ثبت شده شانس کسب مدال در توکیو را دارند، عازم یکی از تورنمنت‌های برزیل، سوئیس یا مراکش می‌شوند تا نفرات اعزامی به بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو از دل این مسابقات نهایی شوند.

پارادوومیدانی‌کاران کشورمان در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو موفق به کسب یک مدال طلا، 6 نقره و 5 برنز شده بودند که در این دوره نیز برنامه‌ریزی برای ارتقای تعداد و کیفیت مدال‌ها است.

تیم ملی دوومیدانی ایران با 27 ورزشکار در پارالمپیک ریو حضور داشت؛ جاوید احسانی شکیب، علی الفت نیا، حامد امیری، جلیل باقری جدی، سامان پاکباز، جواد حردانی، عبداله حیدری، سیدمحسن حسینی پناه، محمد خالوندی، یونس سیفی‌پور، سیامک صالح فرج‌زاده، اسداله عظیمی، علیرضا قلعه ناصری، محسن کائیدی، علی محمدیاری، سجاد محمدیان، علیرضا مختاری همامی، پیمان نصیری، مهران نکوئی مجد، سجاد نیک پرست، احمد اجاقلو، محمد فتحی گنجی، حمید اسلامی و حسین صالحی منش در بخش مردان و بتول جهانگیری، مریم سلطانی و هاشمیه متقیان در بخش زنان 27 ملی‌پوش اعزامی به این مسابقات بودند که حاصل کار تیم ملی پارادوومیدانی کسب یک مدال طلا، 6 نقره، 5 برنز و در مجموع 12 مدال بود.

این در حالی است که در پارالمپیک 2012 لندن، تیم ملی دوومیدانی کشورمان با 14 مرد و 3 زن ورزشکار به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل آن 5 مدال طلا، 5 نقره، 3 برنز و در مجموع کسب 13 مدال بود.

ایران در پارالمپیک 2016 ریو در رده بندی کسب مدال‌ پس از کانادا با کسب 8 مدال طلا، 9 نقره، 7 برنز و در مجموع با کسب 24 مدال در جایگاه پانزدهم ایستاد و ازبکستان با کسب 8 مدال طلا، 6 نقره، 17 برنز و در مجموع با کسب 31 مدال پس از ایران در رتبه شانزدهم جای گرفت.

پیش از این ایران در چهاردهمین دوره از بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن با 79 ورزشکار در 13 رشته ورزشی توانسته بود با کسب 10 مدال طلا، 7 نقره، 7 برنز و در مجموع 24 گردن آویز پس از کشور هلند با 10 مدال طلا، 10 نقره، 19 برنز و در مجموع 39 مدال در رتبه و جایگاه یازدهم مدال‌آوران جهان بایستد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها