کد خبر: 366090
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ۱۳:۴۵:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از آخرین گرندپری سال و آینده قهرمان فرمول یک

آیا همیلتون با مرسدس به دوران حرفه‌ای‌اش خاتمه می‌دهد؟

توتو وولف، رئیس تیم مرسدس، اعلام کرده احتمال اینکه همیلتون در پایان فصل از مرسدس جدا شود 25 درصد است. پس از هفت سال همکاری همیلتون و تیم مرسدس یک سال از قرارداد او باقی مانده و این شایعه شنیده می‌شود که این راننده 34ساله علاقه‌مند است سال‌های پایانی حضورش در فرمول یک را با فراری بگذراند.

آیا همیلتون با مرسدس به دوران حرفه‌ای‌اش خاتمه می‌دهد؟
کد خبر: 366090
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۲ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن- لوییس همیلتون، راننده تیم مرسدس که پیش از این ششمین قهرمانی‌اش در فرمول یک را در گرندپری آمریکا مسجل کرده بود، فصل را با یک پیروزی ماهرانه در گرند‌پری ابوظبی به پایان رساند. با این برد همیلتون بار دیگر ثابت کرد چرا محبوب‌ترین راننده فرمول یک است.

پس از مسابقات ابوظبی دوباره آینده او در تیم مرسدس و احتمال پیوستنش به فراری مورد بحث قرار گرفت.

راننده بریتانیایی تیم مرسدس زودتر از مکس ورشتپن از تیم ردبول و شارل لکلرک از تیم فراری به پایان رساند و یازدهمین پیروزی‌اش را در 21 گرندپری این فصل کسب کرد.

او با این پیروزی مجموع امتیازاتش را در این فصل به 412 امتیاز افزایش داد تا فصل را با اختلافات امتیازی بیشتری نسبت به نفر دوم رده‌بندی یعنی هم‌تیمی فنلاندی‌اش والتری بوتاس به پایان برساند.

توتو وولف، رئیس تیم مرسدس، اعلام کرده احتمال اینکه همیلتون در پایان فصل از مرسدس جدا شود 25 درصد است. پس از هفت سال همکاری همیلتون و تیم مرسدس یک سال از قرارداد او باقی مانده و این شایعه شنیده می‌شود که این راننده 34 ساله علاقه‌مند است سال‌های پایانی حضورش در فرمول یک را با فراری بگذراند.

همیلتون ملاقات خود با مالک فراری جال الکن را تکذیب نکرده است. او همچنین تایید کرده در مورد اینکه چگونه حضور در فرمول یک را به پایان برساند فکر می‌کند.

همیلتون در ارتباط با احتمال پیوستن به فراری گفت: «طبیعتاً آنچه پشت درهای بسته رخ می‌دهد خصوصی است. من عاشق جایی هستم که در آن حضور دارم پس تصمیم درباره تغییر راحت و سریع نخواهد بود. در عین حال گمان می‌کنم عاقلانه باشد که در مورد آینده فکر کنم. به خصوص اگر این آخرین مرحله از زندگی حرفه‌ای‌ام در مقام یک راننده باشد.»

وولف و همیلتون هر 2 در سال 2013 به تیم مرسدس پیوستند و طی سال‌های اخیر در کنار هم موفقیت‌های خارق‌العاده‌ای را تجربه کردند. با وجود این، وولف اذعان کرده احتمال اینکه همیلتون با مرسدس قرارداد تازه‌ای ببندد صد درصد نیست.

وقتی از او پرسیدند احتمال ماندن همیلتون در مرسدس چند درصد است او پاسخ داد: 75 درصد.

وولف ادامه داد: «من امیدوارم رابطه‌مان ادامه پیدا کند، اما در ورزش هیچ چیز ثابت نیست. ممکن است شرایط تغییر کند.»

فراری این فصل سه برد به دست آورده است و شرایط چندان خوبی ندارد. متیو بینوتو رئیس فراری در مورد نواقص موجود صادقانه صحبت کرد: «ما همه سعی‌مان را کردیم اما از کارکرد اتومبیل‌ها، اشتباهات و برخی تصمیمات راضی نبودیم. باید به آینده فکر کنیم. هرچند تمام تلاش‌مان را کردیم اما نتیجه راضی‌کننده نبود.»

چارلز لکلرک این فصل در اولین حضورش در تیم فراری در رده چهارم قرار گرفت؛ بالاتر از هم تیمی‌اش سباستین فتل. لکلرک در این فصل 2 پیروزی به دست آورده و فتل یک پیروزی.

هرچند فتل فصل را به عنوان راننده اول تیم فراری آغاز کرد، اما لکلرک به وضوح قابلیت‌های خود را در طول فصل ثابت کرد و بینوتو حالا گفته این 2 راننده فصل آینده می‌توانند در جایگاه برابر رقابت کنند.

ورشتپن راننده تیم ردبول نیز یکی دیگر از رانندگانی است که در این فصل عملکردی تاثیرگذار داشته است. هر سه برد تیم ردبول توسط ورشتپن به دست آمد.

مکس ورشتپن 22ساله یکی از بخت‌های قهرمانی در فرمول یک است، اما تنها در صورتی که سلطه لوییس همیلتون بر این مسابقات خاتمه یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها