کد خبر: 367940
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

معصومه بابایی، سرپرست سابق تیم ملی کشتی آلیش زنان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بذر کشتی زنان را رسول خادم کاشته و حالا مسئولان جدید باید از آن مراقبت کنند/ اردوها اگر منظم‌تر بود، احتمال موفقیت بیشتر می‌شد/ امیدوارم تمرینات خوبی انجام شده باشد

رقابت‌های جهانی کشتی آلیش در روزهای 29 آذر تا دوم دی‌ماه سال جاری در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار می‌شود. دومین مرحله از اردوی تیم زنان ایران نیز از 19 تا 26 آذر در خانه کشتی تختی کرج برپا خواهد شد.

بذر کشتی زنان را رسول خادم کاشته و حالا مسئولان جدید باید از آن مراقبت کنند/ اردوها اگر منظم‌تر بود، احتمال موفقیت بیشتر می‌شد/ امیدوارم تمرینات خوبی انجام شده باشد
کد خبر: 367940
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تیم ملی کشتی آلیش زنان ایران در اوایل آذرماه و پس از ماه‌ها تعطیلی اولین اردوی خود را برگزار کرد. رقابت‌های جهانی کشتی آلیش در روزهای 29 آذر تا دوم دی‌ماه سال جاری در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار می‌شود. دومین مرحله از اردوی تیم زنان ایران نیز از 19 تا 26 آذر در خانه کشتی تختی کرج برپا خواهد شد.

معصومه بابایی سرپرست سابق کشتی زنان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین از شرایط این روزهای کشتی زنان ایران گفت که در ادامه می‌خوانید:

***

*اردوی تیم کشتی آلیش اوایل آذرماه پس از مدت‌ها تعطیلی برگزار شد. چرا بین اردوها وقفه افتاد؟

به دلیل جابه‌جایی‌هایی که در فدراسیون کشتی رخ داد اردو دیرتر تشکیل شد. بعد از انتخاب رئیس فدراسیون عده‌ای می‌گفتند کشتی زنان قرار است دیگر برگزار نشود و عده‌ای می‌گفتند قرار است برگزار شود. مسابقات جهانی هم قرار بود در ترکیه برگزار شود، بعد لغو شد و میزبان تغییر کرد. فکر می‌کنم این دلایل باعث وقفه در برگزاری اردوها شد.

*فکر می‌کنید با چنین شرایطی تیم کشتی آلیش برای مسابقات جهانی آمادگی دارد؟

ما برایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم. عشق و علاقه دختران کشتی‌گیر این است که روی سکو قرار بگیرند. اما فاصله تمرینات خیلی زیاد بوده و اگر اردوها منظم‌تر برگزار می‌شد، احتمال موفقیت بیشتر بود.

*فکر می‌کنید کشتی‌گیران ایرانی در مسابقات قزاقستان چه نتیجه‌ای بگیرند؟

امیدوارم نتیجه بگیرند. دوست داریم پرچم کشورمان بالا برود و دختران ما در این رشته بیشتر دیده شوند. این تیم مربوط به دوره‌های قبلی است. رسول خادم و منظمی تلاش زیادی برای تیم زنان کردند. بعد از آن تنها 2 اردو برگزار شده است. امیدواریم رئیس جدید فدراسیون به بخش زنان هم اهمیت دهد.

*بعد از ورود علیرضا دبیر به فدراسیون این دومین اردو بوده، درست است؟

بله، این دومین اردو است که در واقع متصل به اعزام است. امیدوارم تمرینات خوبی انجام شده باشد و بچه‌ها با آمادگی کامل به مسابقات بروند.

*رویکرد علیرضا دبیر به کشتی زنان چطور است؟

من با دبیر کار نکرده‌ام و نمی‌دانم چطور کار می‌کند، اما بارها در مصاحبه‌ها گفته‌ام که امیدوارم دید ایشان نسبت به کشتی زنان روشن باشد و حمایت کند. یک ورزشکار وقتی رشته‌ای را انتخاب می‌کند زندگی‌اش را برای آن می‌گذارد. از خانواده دور می‌شود. ورزشکارانی که به این رشته وارد شده‌اند، دنبال آینده‌ای بوده‌اند. امیدوارم شرایط طوری پیش نرود که این رشته جمع شود. این بذر را رسول خادم کاشته و حالا باید مسئولان جدید فدراسیون از آن مراقبت کنند تا نهال شود. بعد از 40 سال زنان ما رفتند استادیوم و دیدیم که چقدر همه ذوق کردند و خوشحال شدند. حالا کشتی زنان هم مطرح شده و امیدوارم ادامه پیدا کند و زحمات یک کادر قوی هدر نرود. امیدوارم علیرضا دبیر کشتی زنان را ادامه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها