کد خبر: 383124
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۱۶:۴۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از بازی خیریه ۲ تنیس‌باز مطرح جهان گزارش می‌دهد:

جدال فدرر و نادال در مقابل بیشترین تماشاگران تاریخ تنیس/ آفریقا میزبان بازی خیریه برترین تنیس‌بازان تاریخ+ فیلم

بازی خیریه فدرر و نادال در عین زیبایی روابط دوستانه این 2 تنیس‌باز را به خوبی نشان داد. دوستی‌ای که از پس 16 سال رقابت پدید آمده است.

جدال فدرر و نادال در مقابل بیشترین تماشاگران تاریخ تنیس/ آفریقا میزبان بازی خیریه برترین تنیس‌بازان تاریخ+ فیلم
کد خبر: 383124
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۱۶:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ 2 تن از بزرگ‌ترین تنیس‌بازان تاریخ، شب گذشته در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی در مقابل 51 هزار و 954 تماشاگر در یک بازی خیریه به مصاف هم رفتند.

در این بازی که توسط بنیاد خیریه راجر فدرر برگزار می‌شد راجر فدرر و رافائل نادال جدال دیدنی موسوم به «فدال» را این بار برای خیریه به اجرا درآوردند و در نهایت نتیجه بازی 6-4 3-6 6-3 به نفع فدرر رقم خورد.

کیپ‌تاون خانه دوم فدرر

مادر راجر فدرر متولد آفریقای جنوبی است و به همین دلیل این کشور برای او به خانه دوم می‌ماند، اما فدرر در 20 سال گذشته به کیپ‌تاون سفر نکرده بود. قبل از بازی روی پلاکاردهای بزرگ اطراف استادیوم نوشته شده بود: به خانه خوش آمدی راجر.

حتی بزرگ‌ترین ستاره‌های آفریقای جنوبی هم به فدرر احترام می‌گذارند. سیا کالیسی کاپیتان تیم ملی آفریقای جنوبی قبل از بازی پیراهن تیم آفریقای جنوبی را با نام فدرر به او هدیه داد. وقتی از کالیسی پرسیدند از چه کسی حمایت می‌کند پاسخ داد: «قطعاً از تیم فدرر. متاسفم نادال، تو را هم دوست دارم.»

نادال در سمت دیگر زمین به این مکالمه می خندید. این در واقع نخستین بازی فدرر در سرزمین مادری‌اش بود.

«شبی جادویی بود»

فدرر آفریقای جنوبی را خانه دومش خطاب کرد و تماشاگران با تشویق پاسخ او را دادند. استقبال از جدال فدرر و نادال تا حدی بود که در حدود 200 هزار تقاضای خرید بلیت ثبت شده بود. این بازی بیشترین تماشاگر تاریخ تنیس را داشت.

فدرر پس از بازی گفت: «شبی جادویی‌ بود.»

وقتی توپ در جریان نبود فدرر و نادال فضای ورزشگاه را با شوخی‌های خود تغییر می‌دادند، هرچند در زمان بازی بسیار جدی و رقابتی بودند.

راجر فدرر موفق شد در ست اول گیم نادال را بریک کند و به این ترتیب با نتیجه 6-4 پیروز این ست شود. در ست دوم نادال توانست با فورهندهای خیره‌کننده نتیجه را به تساوی بکشاند. اما ست سوم باز هم به نفع فدرر بود.

پس از بازی نادال گفت: «ما مثل همیشه تمام سعی خودمان را کردیم. بازی کردن در مقابل چنین تماشاگرانی در این ورزشگاه تجربه‌ای بی‌نظیر بود. برایم باعث افتخار بود که بخشی از این اتفاق باشم.»

این بازی در عین زیبایی روابط دوستانه فدرر و نادال را به خوبی نشان داد. دوستی‌ای که از پس 16 سال رقابت پدید آمده است. اولین رویارویی این 2 تنیس باز به مسابقات اپن میامی در سال 2004 برمی‌گردد.

فدرر در این بازی همچنین فاش کرد که نادال به او گفته پس از اولین قهرمانی فدرر در مسابقات اپن فرانسه در سال 2009، از خوشحالی گریه کرده است.

بازی خیریه با همراهی ترور نوا و بیل گیتس

در این بازی خیریه در بخش دوبل بیل گیتس و ترور نوآ مجری دیلی‌شو هم حضور داشتند.

با توجه به اینکه نادال پنج سال از فدرر جوان‌تر است، احتمال می‌رود رکورد قهرمانی‌های گرنداسلم او را بشکند. فدرر درباره آینده حرفه‌ای اش گفت: «امیدوارم بتوانم مدتی دیگر هم بازی کنم، هرچند نمی‌دانم اوضاع چگونه پیش خواهد رفت. آنچه را برایم اتفاق افتاده حتی در رویاهایم هم تصور نمی‌کردم. من امیدوارم بودم بتوانم فقط یک بار قهرمان ویمبلدون شوم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها