کد خبر: 387978
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۳:۱۴:۰۰
| |

مهربان:

هادی غافلگیر شد، بذری تمرکز نداشت/ امیدوارم ویروس کرونا برای تیم ملی مشکل‌ساز نشود

مربی تیم ملی کشتی آزاد با ابراز رضایت از عملکرد تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی آسیا، گفت: رقابت‌های قهرمانی آسیا سطح بالایی داشت.

هادی غافلگیر شد، بذری تمرکز نداشت/ امیدوارم ویروس کرونا برای تیم ملی مشکل‌ساز نشود
کد خبر: 387978
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۳:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ابراهیم مهربان درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا که با کسب 2 طلا، 2 نقره و 4 برنز در 10 وزن و ایستادن بر سکوی قهرمانی آسیا همراه بود، گفت: رقابت‌های قهرمانی آسیا از لحاظر کمی و کیفی در سطح بالایی برگزار شد و چهره‌های مطرحی در این مسابقات حضور داشتند. ژاپن هیچگاه طی چند سال گذشته با تیم اول و نفرات اصلی خود در این مسابقات حاضر نشده بود و یا قزاقستان به عنوان نایب قهرمان جهان نیز با نفرات اصلی خود به این مسابقات آمد. حضور این تیم‌ها با چهره‌های مطرح خود باعث بالا رفتن سطح کیفی مسابقات شد کما اینکه به عنوان مثال در فینال وزن 65 کیلوگرم شاهد حضور دو فینالیست رقابت‌های جهانی 2018 بودیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: ما با تیم اصلی خود به این رقابت‌ها نرفتیم و به غیر از دو کشتی‌گیر، سایر نفرات تیم جوان و بدنبال کسب تجربه بودند. طبیعی است نگاه و هدف ما برای حضور در مسابقات آسیایی صرفا نتیجه گرایانه نبود و بیشتر بدنبال این بودیم که در مسیر رویداد بزرگ المپیک به نفرات خود که بعضا دوم یا سوم وزنشان بودند میدان بدهیم. فکر می‌کنم با این اوصاف آسیایی میدان مناسبی بود و در کنار آن نیز نتیجه بسیار خوبی هم به دست آمد.

او درباره شکست دور از انتظار پرویز هادی چهره با تجربه سنگین وزن ایران مقابل یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان که با ضربه فنی همراه بود، گفت: قطعا اگر این مبارزه 10 بار دیگر هم تکرار شود، این اتفاق رخ نخواهد داد. ضربه فنی هادی از اتفاقات نادر کشتی بود که تاکنون برای بسیاری از بزرگان کشتی جهان نیز رخ داده و به این سرنوشت دچار شده‌اند. علی‌رغم اینکه ما به او تاکید کرده بودیم حریف فنون بالاتنه را خوب اجرا می‌کند اما حریف قزاق در یک لحظه دو دست هادی را جمع کرد و او غافلگیر شد.

مهربان درباره شکست نفرات با تجربه ای همچون مصطفی حسین‌خانی و احمد بذری نیز گفت: بذری به نظر من در فینال بذری همیشگی نبود و اشتباه کشتی گرفت. فکر می کنم بعد از خوردن تندر اول دیگر نه چیزی می‌شنید و نه تمرکز لازم را داشت. تاکید ما قبل از مبارزه این بود که با توجه به تبحری که بذری در رسیدن به پاهای حریف و زیرگیری دارد سعی کند به پاهای حریف برسد اما نتوانست در زمان مبارزه این برنامه را پیاده کند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد افزود: باید عملکرد همه بچه‌ها را به دقت مورد برسی قرار دهیم تا بهترین تصمیم و با کمترین خطا را برای مسابقات پیش رو بگیریم و برای المپیک با همه توان آماده شویم. در رقابتهای آسیایی همه بچه‌ها زحمت خود را کشیدند و کم‌فروشی نکردند. همه به اندازه بضاعت فنی و روحی خودشان کشتی گرفتند. ما در این مسابقات جوانان خوبی مثل داستان و یا حسینی را داشتیم که نشان دادند می‌توانند آینده خوبی در کشتی داشته باشند.

او در پاسخ به این سوال که آیا ترکیب تیم ملی در رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا در 3 وزن مشخص شده یا خیر، افزود: هنوز چیزی مشخص نیست و باید بررسی‌های بیشتری داشته باشیم. گزینه‌های مختلفی داریم و بهترین‌ها برای حضور در این مسابقات معرفی خواهند شد.

مهربان در پایان درباره آغاز اردوی تیم ملی کشتی آزاد و اینکه آیا کادر فنی نگرانی از بابت شیوع ویروس کرونا دارد یا خیر، گفت: ما هم جزئی از کل هستیم و در کنار دیگر هموطنان عزیزمان بابت این موضوع نگرانی‌های جدی داریم. مسئولان باید تمهیداتی بیندیشند تا این مصیبت بدون کمترین تلفات در کشور ریشه کن شود. اردوی تیم ملی از امروز آغاز می‌شود و امیدواریم مشکلی بابت کرونا برای کشتی‌گیران پیش نیاید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها