کد خبر: 393162
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۰:۰۱:۰۰
| |

تصمیمی مبنی بر تأخیر در برگزاری پارالمپیک 2020 گرفته نشده است

به گفته سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک، کمیته بین‌المللی پارالمپیک تا امروز تصمیمی مبنی بر تأخیر در برگزاری بازی‌های 2020 توکیو نداشته است.

تصمیمی مبنی بر تأخیر در برگزاری پارالمپیک 2020 گرفته نشده است
کد خبر: 393162
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۰:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| طی روزهای گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و گستردگی جهانی آن، صحبت‌هایی مبنی بر لغو برگزاری بازی‌های المپیک در تاریخ مقرر (3 تا 19 مرداد 99) مطرح شد.

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان روز گذشته در این رابطه این‌گونه پیش‌بینی کرد که برگزاری این بازی‌ها با تأخیر چند ماهه انجام شود.

این در حالی است که تا امروز کمیته بین‌المللی المپیک هیچ تصمیم قطعی در این زمینه نداشته است. با این حال این سؤال مطرح است که آیا شیوع ویروس کرونا و موضوعات مرتبط با آن، برگزاری بازی‌های پارالمپیک در موعد مقرر را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد؟

طبق روال همیشگی بازی‌های پارالمپیک به فاصله دو هفته بعد از المپیک برگزار می‌شود. قرار است دوره جدید این بازی‌ها نیز شهریور سال آینده برگزار شود.

هادی رضایی سرپرست کاروان اعزامی به این بازی‌ها می‌گوید: تا امروز هیچ صحبتی مبنی بر تأخیر در برگزاری بازی‌ها مطرح نبوده است.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گفت: با وجود صحبت‌های زیادی که در مورد تأخیر در برگزاری بازی‌های المپیک شنیده می‌شود، هیچ صحبتی در مورد این اقدام برای بازی‌های پارالمپیک شنیده نشده است.

او افزود: کمیته بین‌المللی پارالمپیک تا امروز نه تنها واکنشی در این زمینه و برای تأخیر احتمالی در برگزاری پارالمپیک 2020 نداشته بلکه تمام کارها طبق روال قبل و تاریخ‌هایی که پیش از این مقرر شده بود، در حال انجام است. در چند روز گذشته ما اقدامات مربوط به تیم ملی والیبال نشسته و کلاس‌بندی اعضای این تیم را انجام دادیم.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک در عین حال تأکید کرد: آنچه مسلم است از آنجایی که بازی‌های پارالمپیک بعد از المپیک برگزار می‌شود، هرگونه تصمیم‌گیری در مورد المپیک می‌تواند بازی‌های ما را هم تحت‌الشعاع قرار دهد اما باز هم تأکید می‌کنم کمیته بین‌المللی پارالمپیک تا امروز کوچک‌ترین واکنشی در رابطه با لغو برگزاری پارالمپیک توکیو در موعد مقرر نداشته است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها