کد خبر: 412034
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از بدهی‌های آبی‌پوشان پایتخت گزارش می‌دهد:

استقلال در اغما

اوایل خردادماه بود که ماجرای شکایت وینفرد شفر و بویان از استقلال جدی شد. رسانه‌ها از جریمه سنگین استقلال خبر می‌دادند و مدیران این باشگاه هم می‌گفتند شرایط مالی مناسبی ندارند و به احتمال خیلی زیاد این شکایت‌ها منجر به کسر امتیاز از استقلال می‌شود.

استقلال در اغما
کد خبر: 412034
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| استقلال در آستانه کسر امتیاز؛ موضوعی که چند روز است ذهن هواداران استقلال را به خودش مشغول کرده است. هواداران استقلال از خود می‌پرسند آیا شفر و بویان می‌توانند این باشگاه را جریمه کنند و حکم کسر امتیاز یا حتی سقوط به دسته پایین‌تر را از فیفا بگیرند؟ استقلال در این سال‌ها با مشکلات مالی زیادی دست به گریبان بوده؛ تعداد پرونده‌های این باشگاه در فیفا به قدری زیاد است که عملاً رشته کار از دست مدیران حال حاضر استقلال در رفته است. در این میان مدیران پیشین این باشگاه هم نه تنها توضیحی درباره این افتضاح مدیریتی نمی‌دهند بلکه به نوعی از زیر بار قبول مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

شفر

واکنش سعادتمند به شکایت بویان و شفر

اوایل خردادماه بود که ماجرای شکایت وینفرد شفر و بویان از استقلال جدی شد. رسانه‌ها از جریمه سنگین استقلال خبر می‌دادند و مدیران این باشگاه هم می‌گفتند شرایط مالی مناسبی ندارند و به احتمال خیلی زیاد این شکایت‌ها منجر به کسر امتیاز از استقلال می‌شود.

احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال، در خصوص مطالبات شفر و بویان می‌گوید: «از فیفا نامه‌ای آمده که 550 هزار دلار معادل 10 میلیارد تومان در پنج روز آینده به شفر پرداخت کنیم. درباره مطالبات بویان هم استقلال باید مبلغ 320 هزار دلار پرداخت کند. تا اینجای کار سه اخطار برای پرداخت این بازیکن داده شده بود و این موضوع تبعات بسیار زیادی برای باشگاه دارد. این تبعات می‌تواند کسر امتیاز، جرایم ارزی، سقوط به رده‌های پایین‌تر یا محرومیت از پنجره نقل و انتقالات باشد.»

شفر

کم‌کاری فتحی در پرونده شفر

درست همان زمانی که مدیرعامل استقلال اعلام کرد این باشگاه نزدیک به یک میلیون دلار بدهی دارد، تمام نگاه‌ها به سمت امیرحسین فتحی و پندار توفیقی رفت چراکه این بدهی‌ها از زمان مدیریت فتحی و توفیقی روی دست باشگاه استقلال مانده است. زمانی که فتحی تصمیم گرفت به همکاری با شفر پایان دهد بسیاری از کارشناسان گفتند این مربی می‌تواند غرامتی سنگین از استقلال طلب کند و به همین خاطر مدیران استقلال باید بکوشند تا از بروز مشکل در آینده جلوگیری کنند. همان زمان فتحی در مصاحبه‌ای اعلام کرد به نحوی با شفر قطع همکاری می‌کنیم که هیچ خطری باشگاه را تهدید نکند. او در این باره گفته است: «فقط شفر و کولی یک سال دیگر قرارداد دارند. کمترین غرامت را خواهیم داشت. با هماهنگی رضایت شفر را جلب خواهیم کرد. هواداران عزیز و خوب ما و کارشناسان فوتبال و دوستداران استقلال مطمئن باشند که با کمترین هزینه این کار انجام می‌شود.»

اما این اتفاق رخ نداد و شفر از استقلال شکایت کرد. ساشا شفر مربی استقلال و فرزند وینفرد شفر درباره این ماجرا و اخراج پدرش از استقلال می‌گوید: «به امیرحسین فتحی (مدیرعامل پیشین استقلال) گفتم اخراج پدرم اشتباه بزرگی بود و اینکه صد درصد در پرونده شکایت‌مان به فیفا بازنده خواهند شد، اما او گفت چیزی در اختیار ما نیست و چند سال طول می‌کشد که فیفا به پرونده شکایت رسیدگی کند!»

صحبت‌های فتحی نشان می‌دهد که او هیچ شناختی از رفتار فیفا ندارد و گمان می‌کرده می‌تواند در آینده با این مربی به توافق برسد یا با گذشت زمان می‌تواند بدهی شفر را پرداخت کند. هرچند مشکلات بعدی استقلال و جنجال استراماچونی اجازه نداد فتحی این پرونده را به پایان برساند.

شفر و فتحی در مراسم سالگرد مظلومی

فرار یک مدیر استقلالی از پذیرش اشتباه

استقلال امروز درگیر ماجرای شفر و بویان است و خیلی از دوستداران این باشگاه پندار توفیقی را عامل اصلی این مشکلات می‌دانند. در روزهای گذشته خبری منتشر شد که طی آن بویان، بازیکن پیشین استقلال، مدعی شده بود پندار توفیقی جواب تلفن‌های او را نمی‌داده به همین دلیل نتوانسته به صورت مسالمت‌آمیز این پرونده را به پایان برساند.

این صحبت‌های بویان باعث شد پندار توفیقی، که در زمان مدیریت فتحی نیمه‌های شب مشغول ترکاندن بمب بود و با بازیکنان داخلی و خارجی عکس منتشر می‌کرد، جذب بویان را به گردن فتحی بیندازد. او درباره پرونده بویان توضیح می‌دهد: «بویان با اصرار شفر جذب شد و آن دوران من بیمار بودم و اصلاً در عکسی که هنگام قرارداد او گرفته شده حاضر نیستم. وقتی سرمربی تیم اصرار بر جذب یک بازیکن دارد باشگاه آن بازیکن را به خدمت می‌گیرد. در آن زمان هم شفر، بویان را می‌خواست و استقلال مجبور بود او را جذب کند. کسانی که به دروغ گفته‌اند بویان در مورد مسائل مالی‌اش با من تماس گرفته و چون من پاسخ نداده‌ام شکایت کرده است، بگویند که مگر من مدیرعامل یا معاون اقتصادی باشگاه بودم؟»

شفر

مدیرانی که پاسخگو نیستند

این صحبت‌های فتحی و توفیقی به روشنی گویای آن است که مدیرانی که برای سرخابی‌های پایتخت انتخاب می‌شوند به خوبی می‌دانند چه آینده‌ای در انتظارشان است؛ آنها تا زمانی که مدیریت این 2 باشگاه را بر عهده دارند مشغول ولخرجی هستند و بازیکنان بی‌کیفیت خارجی را جذب می‌کنند. بعد از پایان کارشان در این باشگاه‌ها هم حکمی جدید دریافت می‌کنند و راهی مجموعه دیگری می‌شوند و کاری به مشکلات پیش‌آمده برای این 2 تیم ندارند. این مدیران به خوبی پاسخگو نبودن را یاد گرفته‌اند و دلیل اصلی‌اش هم این است که هیچ نهادی آنها را مجبور به پاسخگویی نمی‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها