کد خبر: 489790
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۰۹:۲۵:۰۰
| |

اسماعیل حسن‌زاده محمدی، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال:

به درخواست باشگاه‌ها رویکردمان را به مجازات فردی تغییر دادیم / غلامپور و فرجی حداقل باید 6 جلسه محروم می‌شدند

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: باشگاه‌ها گفتند که با هر تخلف بازیکن حدود 100 میلیون ضرر می‌کنند و ما هم تصمیم گرفتیم رویکردمان را مجازات فردی کنیم. ما خیلی هم دوست نداریم باشگاه‌ها خیلی متضرر شوند مگر اینکه تخلفات به وضوح دیده شود.

به درخواست باشگاه‌ها رویکردمان را به مجازات فردی تغییر دادیم / غلامپور و فرجی حداقل باید 6 جلسه محروم می‌شدند
کد خبر: 489790
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۰۹:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل حسن زاده محمدی، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با برنامه تلویزیونی فوتبال برتر در مورد جریمه های بازی شهرآورد اظهار کرد: در برای اشخاص حقیقی و حقوقی یک سقف جریمه داریم اما در مواردی مانند تعدد تخلفات، اضافه شدن نصف آن به جریمه قانونی است. باشگاه پرسپولیس سه تخلف داشت و 100 میلیون اضافه به جریمه آن ها شد. استقلال نیز دو تخلف داشت. وجود تماشاگران و تعدد گرفتن کارت تخلفات آنها بود.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: توبیخ کتبی، محرومیت و جریمه نقدی برای افراد پیش بینی شده است. باشگاه ها گفتند که با هر تخلف بازیکن حدود 100 میلیون ضرر می کنند و ما هم تصمیم گرفتیم رویکردمان را مجازات فردی کنیم. ما خیلی هم دوست نداریم باشگاه ها خیلی متضرر شوند مگر اینکه تخلفات به وضوح دیده شود.

حسن زاده در مورد محرومیت سید جلال حسینی گفت: طبق گزارش داور دو تخلف منتسب به حسینی و پورغاز بود که منجر به محرومیت آن ها شد. متخلفین شهرآورد را به این دلیل دعوت کردیم که فرشاد فرجی اولین بار بود که این کار را انجام می داد یا بهزاد غلامپور در گذشته سابقه بسیار خوبی داشت و ما می خواستیم این موارد را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای کمیته انضباطی، پیشگیری است. اما باید بگویم که برخی از محرومیت ها بسیار کم بود و به طور مثال غلامپور و فرجی باید حداقل 6 جلسه محروم می شدند.

رییس کمیته انضباطی در مورد رای پیکان و سایپا بیان کرد: باشگاه پیکان که محکوم شده و رای به ضرر آن است، یک بیانیه دادند که می تواند سرلوحه بسیاری از باشگاه ها باشد. من واقعا از آن ها تشکر می کینم. بیانیه آن ها صرفا حقوقی بود و گفتند که ما از طریق حقوقی پیگیری خواهند کرد. اما من تعجب می کنم که باشگاه نساجی مازندران چگونه می گوید لابی شده است. این یعنی چه؟ آن ها باید به کمیته اخلاق توضیح دهند. این مسائل اتهامات سنگینی است.

وی افزود: اعتراضات باید تا 24 ساعت بعد بازی مطرح و هزینه دادرسی نیز پرداخت شود تا به تخلف رسیدگی شود. ماهیت تخلف بازی استقلال و پیکان با بازی پیکان و سایپا متفاوت است. ما در بند یک قانون 16 اصلا شرطی از اثرگذاری نداریم و در فیفا هم چنین موضوعی نیست. اثر گذاری از نظر قوانین مقرراتی مطرح نیست چرا که مربی تیم لازم می دانسته که بازیکن وارد شود. هیچ قوانینی همه اتفاقات را پیش بینی نمی کند.

حسن زاده اضافه کرد: هفت بازی باقی مانده و امیدوارم تیم هایی که شایسته هستند، نتیجه بگیرند. در رای گیری این بازی سه نفر هم نظر بودند و یک نفر مخالف بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها