کد خبر: 496233
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مکس فرشتپن باید بیشتر قهرمان شود

فرشتپن اگر می‌خواهد همیلتون را پشت سر خود نگه دارد و قهرمان این فصل از رقابت‌ها شود، باید تسلط خود را در مسابقه بالا ببرد و قهرمانی و امتیازهای بیشتری کسب کند. در غیر این صورت باید دوباره منتظر قهرمانی لوئیس همیلتون باشد.

مکس فرشتپن باید بیشتر قهرمان شود
کد خبر: 496233
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مکس فرشتپن ستاره تیم ردبول در حال حاضر با چهار امتیاز صدرنشین جدول رانندگان فرمول یک است. هرچند برخی از کارشناسان این رشته ورزشی معتقدند فرشتپن برای شکستن رکورد قهرمانی‌های متوالی همیلتون نیاز به عملکردی بهتر دارد. فرشتپن برای تثبیت این صدرنشینی باید مسابقات را با امتیاز به پایان برساند و عملکردی بهتر نسبت به رقیب بریتانیایی‌اش داشته باشد.

در حالی که مکس فرشتپن با 105 امتیاز صدرنشین هفتاد و یکمین دوره مسابقات فرمول یک است، این راننده هلندی اعتراف کرده که برای 17 مسابقه باقی‌مانده فصل باید پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. فرشتپن می‌داند چهار امتیاز اختلاف با همیلتون چندان زیاد نیست که بتواند خیال او را از بابت قهرمانی در این مسابقات راحت کند.

1

لوئیس همیلتون دارنده هفت عنوان قهرمانی جهان است و در چهار دوره گذشته چهار قهرمانی متوالی به دست آورده. همیلتون در سال‌های گذشته خودرویی فوق‌العاده داشته و به همین خاطر هم در این مسابقات به قهرمانی‌های متوالی‌ رسیده، اما مرسدس امسال یک رقیب جدی و سرسخت به اسم ردبول دارد که با موتور هوندا حسابی گردوخاک به پا کرده است. خودرو امسال ردبول سرعت بالایی دارد و در پیچ‌ها هم عملکردی عالی از خود به نمایش گذاشته. هرچند مرسدس در 10 سال گذشته همیشه خودرویی بهتر از سایر رقبا در اختیار داشته اما امسال در برابر ردبول به مشکل خورده است. کارشناسان فرمول یک معتقدند هر 2 این خودروها در سطحی برابر قرار دارند و همین هم مسابقات امسال را جذاب کرده است. اگر نگاهی کوتاه به مسابقات گذشته این فصل از فرمول یک بیندازید، بیشتر متوجه این موضوع می‌شوید.

مرد انگلیسی مرسدس تاکنون سه بار در جایگاه اول ایستاده و فرشتپن نیز با خودرو ردبول 2 بار این مقام را از آن خود کرده است. البته فراموش نکنیم این راننده هلندی در هر کدام از قهرمانی‌های همیلتون مسابقه را در رتبه دوم به پایان برده است. اما چرا فرشتپن نتوانسته بردهای بیشتری در این فصل کسب کند؟ این موضوع دلایل مختلفی دارد. فرشتپن در مسابقه افتتاحیه این فصل که در بحرین برگزار شد عملکردی فوق‌العاده از خود به نمایش گذاشت و تمام کارشناسان فرمول یک معتقد بودند که این راننده هلندی می‌تواند قهرمانی را از چنگ همیلتون درآورد. او در پنج دور باقی‌مانده برای پشت سر گذاشتن همیلتون تلاش کرد اما در نهایت موفق به شکست او نشد. البته استراتژی بد ردبول در این مسابقه یکی از دلایل دوم شدن مکس فرشتپن بود.

فرمول یک ردبول

فرشتپن در گرندپری رومانی قهرمان شد، اما در گرندپری پرتغال عملکردی ضعیف داشت و در نهایت بعد از لوئیس همیلتون از خط پایان گذشت و به مقام دوم این مسابقه رسید. در سومین گرندپری فصل تیم فرمول یک و فرشتپن به اسپانیا رفتند که این مسابقه شاید ناامید‌کننده‌ترین باخت فرشتپن در این فصل بود. در حالی که این راننده 23 ساله در 54 دور از 66 دور رقابت جایگاه اول را داشت، در نهایت این همیلتون بود که با استراتژی خارق‌العاده تیم مرسدس قهرمان اسپانیا شد.

شکست در اسپانیا اما سرآغاز کسب موفقیت در گرندپری موناکو بود. مکس فرشتپن در این مسابقه آن‌قدر قوی ظاهر شد که همیلتون و مرسدس نتوانستند حرفی برای گفتن داشته باشند. البته که استراتژی اشتباه مرسدس در این مسابقه نیز تاثیر زیادی در قهرمانی فرشتپن داشت.

گرندپری باکو برای ردبول و مکس بسیار اهمیت داشت. آنها می‌دانستند که خودرو مرسدس در پیست‌های خیابانی عملکردی ضعیف دارد و به همین خاطر هم سعی داشتند با رسیدن به سکوهای اول و دوم این مسابقه فاصله امتیازی خودشان را با مرسدس افزایش دهند. اما این مسابقه به شکلی فاجعه‌بار برای فرشتپن به پایان رسید. برخلاف فرشتپن، هم‌تیمی او یعنی سرجیو پرز مکزیکی روزی فوق‌العاده را پشت سر گذاشت و در آخر نیز قهرمان این مسابقه شد.

1

در این مسابقه ردبول در پیت استاپ نسبت به مرسدس عملکرد بهتری داشت و توانست فرشتپن را در موقعیت پیروزی قرار دهد. به نظر می‌رسید این هلندی جوان سومین پیروزی خود را در این فصل به دست آورده، اما در فاصله پنچ دور مانده به انتهای مسابقه لاستیک اتومبیل او خراب شد تا از دور مسابقه کنار برود. با اعلام مسئولان فرمول یک، این مسابقه دوباره آغاز شد اما همیلتون نتوانست از این موقعیت استفاده کند و مسابقه را در جایگاه پانزدهم به پایان رساند. هرچند همیلتون می‌توانست با قهرمانی در مسابقه باکو دوباره صدرنشین جدول رانندگان شود و فاصله خود را با فرشتپن نیز بیشتر کند، اما یک اشتباه بزرگ از طرف این راننده بریتانیایی باعث شد تا فرشتپن همچنان در صدر جدول مسابقات باقی بماند.

گرندپری باکو با قهرمانی «چکو» به پایان رسید و تیم‌ها بعد از 2 مسابقه پیاپی در پیست‌های خیابانی، دوباره قرار است در پیست‌های استاندارد حضور پیدا کنند. جایی که مرسدس دست بالا را دارد و می‌تواند در این پیست‌ها به موفقیت‌های بیشتری برسد. فرشتپن اگر می‌خواهد همیلتون را پشت سر خود نگه دارد و قهرمان این فصل از رقابت‌ها شود، باید تسلط خود را در مسابقه بالا ببرد و قهرمانی و امتیازهای بیشتری کسب کند. در غیر این صورت باید دوباره منتظر قهرمانی لوئیس همیلتون باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها