کد خبر: 505085
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۱۲:۲۰:۰۰
| |

تنها راه حضور ورزشکار مرتبط به فرد آلوده در المپیک چیست؟

آخرین تصمیم در خصوص ورزشکاران نزدیک به فرد آلوده به کرونا برای حضور در المپیک اعلام‌شد.

تنها راه حضور ورزشکار مرتبط به فرد آلوده در المپیک چیست؟
کد خبر: 505085
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۱۲:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ورزشکارانی که گفته می شود از نزدیک با افراد آلوده به ویروس کرونا در ارتباط بودند، در صورتی که تست آنها 6 ساعت قبل از مسابقه منفی باشد، مجاز به حضور در مسابقه خود هستند.

به گزارش تسنیم، دولت ژاپن و همچنین کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو در حال بررسی طرحی هستند که طی آن حدود 6 ساعت قبل از آغاز مسابقات از ورزشکارانی که با افراد آلوده به ویروس کرونا در ارتباط بودند، تست PCR گرفته شود‌.

طبق جدیدترین تصمیمات برای برگزاری بازی‌های ایمن، ورزشکارانی که در ارتباط نزدیک با شخص آلوده به ویروس کرونا بودند، مجبور به انتقال به یک اتاق خصوصی در دهکده‌ای در توکیو هستند و باید وعده‌های غذایی را به تنهایی بخورند. آنها همچنین مجبور به استفاده از وسایل نقلیه تعیین شده برای حمل و نقل هستند و باید از سایر ورزشکاران در زمین‌های تمرین و مکان‌های بازی دور بمانند.

در این قوانین علاوه بر سایر شرایط مانند بررسی موردی توسط کارشناسان پزشکی، این دسته از ورزشکاران برای کسب مجوز برای پیوستن به بازی‌ها به نتایج منفی در تست PCR روزانه نیاز دارند.

سایت Kyodo news در ادامه تاکید کرد که برای اطمینان از ایمنی ورزشکاران و مقامات، ورزشکارانی که می‌دانند در تماس نزدیک با فرد آلوده بودند، در صورت فعالیت در رشته‌هایی که در آن تماس بدنی وجود دارد، مانند جودو احتمالا پس از مسابقه نیز باید تست PCR دیگری را انجام دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها