کد خبر: 520699
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۰:۲۰:۱۸
| |

۸ نکته از هفته سوم لیگ برتر:

اراک مسلخ گاه پرسپولیس؛ اصرار کاپیتان استقلال به زدن پنالتی و جنجال در سیرجان

هفته سوم لیگ برتر با برگزاری هفت دیدار پیگیری شد و تیم های مدعی پرسپولیس و گل گهر نتوانستند مثل همتایان آبی و زرد پوش خود به موفقیت برسند.

اراک مسلخ گاه پرسپولیس؛ اصرار کاپیتان استقلال به زدن پنالتی و جنجال در سیرجان
کد خبر: 520699
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۰:۲۰:۱۸

اعتمادآنلاین| هفته سوم لیگ برتر در روزهای هشتم و دهم آبان با یک بازی کمتر پیگیری شد و تیم های سپاهان و استقلال توانستند موفق شوند و خود را در کورس حفظ کنند.

نکته اول: پدیده مشهد صفر - یک نفت‌ مسجدسلیمان؛ بغض فراز ترکید

یکی از نکات قابل توجه در این بازی تغییر رنگ پیراهن پدیده بود. لباسی کاملا متفاوت از همیشه که تعجب مسئولان شهری مشهد را هم برانگیخته بود. اما پدیده با وجود تغییر سرمربی و روی کار آمدن میثاقیان هم نتوانست در خانه کاری از پیش ببرد و بازی را واگذار کرد به تیمی که خودش انبوهی از مشکلات را دارد. فراز کمالوند که در دو بازی گذشته مقابل خبرنگاران قرار نگرفته بود بعد از برد مقابل تیم مشهدی در نشست خبری در گفت و گویی طولانی با خبرنگاران انتقادات زیادی به شرایط فوتبال در مسجد سلیمان پرداخت و هشدار داد تا 72 ساعت اگر شرایط باشگاه درست نشود نمی ماند.

نکته دوم: استقلال یک - صفر تراکتور ؛ معضل پنالتی در تیم آبی ها

مهمترین نکته این بازی از دست دادن پنالتی توسط ووریا غفوری بود. کاپیتان آبی ها از سه بازی انجام شده دو بار پنالتی از دست داده و خیلی خوش شانس بوده که استقلال بازی هایش را برده و ضربات از دست رفته او مانع از کسب امتیاز تیمش نشده است. دلیل اصرار غفوری برای زدن پنالتی آن هم در حالی که در دو فصل اخیر بیش از 5 پنالتی خراب کرده مشخص نیست.

حضور خرید تازه آبی پوشان هم در ورزشگاه می تواند یکی از نکات این مسابقه باشد. مجیدی بعد از این بازی تاکید کرد قصد فروش رضایی دروازه بان سوم تیمش را ندارد اما در مورد سایر بازیکنانی که نامشان برای فروش مطرح شده اعلام کرد که باشگاه تصمیم می گیرد. همین باعث شده تا این شائبه به وجود آید که مجیدی روی مظاهری خیلی نظر جدی ندارد هر چند که شایعه معاوضه این بازیکن با حردانی بازیکن فولاد هم تکذیب شد. در سوی دیگر میدان فیروز کریمی از چند بازیکن تیمش بدون اسم آوردن گلایه کرد و معتقد بود برخی از بازیکنانش مقابل استقلال بازی خوبی انجام ندادند.

نکته سوم: صنعت نفت آبادان صفر - 2 فجرسپاسی؛ نفت اسیر کرونا و مشکلات فنی

نفت آبادان باز هم باخت تا اوضاع بغرنجش بیشتر نمایان شود. برخلاف دو بازی گذشته که خرمگاه ایراد را از خود کادرفنی می دانست این بار در نشست خبری به صورت مستقیم از دروازه بانان خود گلایه کرد و از قول منصوریان گفت که توقع از آنها بیشتر است. شرایط محرومیت و کرونایی بودن سرمربی نفت آبادان در کنار دیر بسته شدن این تیم شرایط تیم خوزستانی را بدتر از همیشه کرده است.

نکته چهارم: سپاهان یک - صفر هوادار؛ طوفان زرد سه بازی سه برد، هوادار سه بازی سه باخت

تیم سپاهان درحالی که مقابل هوادار تا دقایق پایان بازی غافلگیر شده بود اما بالاخره توانست سه امتیاز را بگیرد تا همچنان نشان دهد امسال عزم خود را جزم کرده تا به قهرمانی برسد درست نقطه مقابل این تیم شاگردان عنایتی بودند که در هر سه بازی اول فصل بازنده شده اند و جالب است که عنایتی معتقد است دلیل این شکست ها جوانگرایی تیمش است.

نکته پنجم: آلومینیوم اراک یک - صفر پرسپولیس؛ اراک مسلخگاه سرخ ها

پرسپولیس باز هم در اراک طعم تلخ شکست را چشید. بازی این تیم مقابل آلومینیوم به همان اندازه ای که مقابل الهلال بد بودند، فاقد تاکتیک مناسب بود و باز هم در این مسابقه نشان داده شد این تیم در نقل و انتقالات نتوانسته مهره های کارآمدی را جذب کند. یحیی گل محمدی بهتر از هر کسی می داند ضعف تیمش چیست اما بعد از این بازی و این شکست باز هم معتقد بود عده ای بعد از 5 قهرمانی سرخ ها قصد دارند سنگ اندازی کنند. البته که شرایط مالی و مدیریتی پرسپولیس به قدری بد هست که هر سرمربی را وادار می کند تا چنین صحبت هایی کند. در سوی دیگر میدان رسول خطیبی در همین سه هفته خوب توانسته تیمش را هدایت کند و البته تاکید دارد که نباید از تیم اراکی انتظار آسیایی شدن داشته باشند.

نکته ششم: فولاد 2 - یک مس رفسنجان؛ 3 امتیاز حیاتی برای ویسی

عبدالله ویسی سرمربی فولاد خوزستان بهتر از هر کسی می دانست بعد از سه هفته متوالی شکست بازی با مس تنها راهی بود تا از فشار سنگین خارج شود و شاگردانش هم مقابل تیم مس رفنسجان که به نظر می رسد در فصل جاری نتوانسته خوب جمع و جور شود، بازی معقول تری نسبت به هفته های گذشته نشان دادند. در سوی دیگر میدان هم باید باز به این نکته اشاره کرد که چرا باشگاه مس حاضر شده گلری را جذب کند که عملکردش نشان از این دارد که در سطح لیگ برتر نیست. البته مس شانس ‌آورد که بازی با پدیده به دلیل شرایط نامساعد تیم مشهدی لغو شد و فعلا با دو باخت در جدول باید به فکر بازی های آینده باشد.

نکته هفتم : گل گهرسیرجان یک - یک نساجی؛ جنجال ساکت کنار خط

در شرایطی که تیم گل گهر خود را آماده می کرد تا سه امتیاز دیگری را دشت کند تیم نساجی مانع از این اتفاق افتاد و در نتیجه ترمز تیم سیرجانی کشیده شد اما نکته عجیب این دیدار جنجال دوباره ساکت الهامی در این بازی بود. او که هفته گذشته مقابل پرسپولیس کنار خط روز آرامی را داشت در مقابل گل گهر به شدت عصبانی شد و بار دیگر خارج از کنترلش رفتار کرد به طوری که حتی مسعود شجاعی کاپیتان این تیم هم نتوانست او را آرام کند. سرمربی نساجی با محرومیت تعلیقی توانسته به مربیگری برگردد و معلوم نیست چرا کنار خط این چنین عصبانی می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها