کد خبر: 597461
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۷:۵۸:۳۵
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

لحظه شماری برای جنگ ستاره‌ها در چین

حضور روس‌ها در مسابقات کشتی بازی‌های آسیایی قطعی شد.

لحظه شماری برای جنگ ستاره‌ها در چین
کد خبر: 597461
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۷:۵۸:۳۵

وحید جعفری- حضور کشتی‌گیران روسیه در بازی‌هایی آسیایی قطعی شده است و این قطعی‌ات به فرصت و تهدیدی می‌ماند که کشتی و ورزش ایران را در برابر آزمونی که پیش از این تجربه نکرده قرار می‌دهد. 

در واقع حضور ستاره‌های کشتی روسیه -که یک سالی است به دلیل حمله نظامی این کشور به اوکراین حضور در میادین ورزشی را از دست داده‌اند- در بازی‌های آسیایی هانگژو یک فرصت استثنایی برای آزاد و فرنگی‌کاران روس و البته ایران است و علاوه بر آن تب این رقابت‌ها را به اندازه پیکارهای جهانی داغ خواهد کرد. 

حالا کشتی ایران که همواره قاره آسیا برایش کوچک بود، تبدیل به میدانی بزرگ خواهد شد و نمایندگان کشورمان در چین باید در فرصتی خارق العاده در قاره کهن پنجه در پنجه اصلی‌ترین رقبای خود -که تا سال قبل در اروپا پیکار کرده و تنها در تورنمنت‌ها ملی، رقابت‌های جهانی و المپیک امکان رویارویی با کشتی‌گیران ایران را داشتند- بی‌اندازند و از حیثیت کشتی ایران و آسیا در چین دفاع کنند و همین موضوع تهدید بزرگی برای کشتی و کاروان ایران است که شاید مدال‌های زیادی که می‌تواند طلا باشد و به رنکینگ ایران کمک کند را از دست دهد. البته باید دید مسوولان برگزاری مسابقات مدال‌هایی که توسط ورزشکاران روسیه کسب شده و از کف ورزشکاران سایر کشورها می‌رود را به چه شکل محاسبه خواهند کرد. 

باری، مصاف نفسگیر حسن یزدانی با آرتور نایفانوف، دیدار مجتبی گلیج، یا محمدحسین محمدیان و یا حتی کامران قاسم‌پور که دارد به مبارزه در ۹۷ کیلو می‌اندیشد با عبدالرشید سعدالله‌یف قهرمان جهان و المپیک از روسیه و ملقب به تانک روسی و … به خودی خود می‌تواند، هیجان رقابت‌های کشتی را به اندازه‌ای داغ کند که هر علاقمند به این رشته برای آغاز این پیکارها -که قرار است 23 سپتامبر تا 8 اکتبر 2023 در هانگژو چین برگزار شود- لحظه شماری کند. 

جالب اینکه علاوه بر رشته کشتی، تاکنون فدراسیون‌های ژیمناستیک روسیه نیز اعلام کرده که برای شرکت در بازی‌های آسیایی امسال دعوت شده‌، اقدامی که نشان می‌دهد مسیر حضور ورزشکاران روس در بازیهای المپیک هموار شده است.

کمیته بین‌المللی المپیک ماه گذشته اعلام کرد که ورزشکاران روسیه و بلاروس که به دلیل جنگ در اوکراین از شرکت در مسابقات کسب سهیمه در اروپا محروم شده‌اند، ممکن است از طریق شرکت در بازیهای آسیایی برای کسب سهمیه اقدام کنند.

حال باید منتظر ماند و دید که در کنار کشتی و ژیمناستیک کدام یک از رشته‌های ورزشی روسیه به حضور در بازی‌های آسیایی دعوت می‌شوند. 

شورای المپیک آسیا نیز قبلا تمایل خود را به حضور ورزشکاران روس در بازیهای آسیایی نشان داده بود و به نظر می رسد کمیته بین المللی المپیک در نهایت به یک راه حل برای چالش حضور ورزشکاران روسیه در بازیهای المپیک رسیده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها