کد خبر: 617323
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۲ ۱۷:۴۸:۱۲
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

واکنش تند مدیر پرسپولیسی به تاج و قانون سقف بودجه/ فوتبال را با بازار آهن اشتباه گرفتند!

محمدحسین نژادفلاح مدیر باسابقه پرسپولیس در مورد قانون سقف بودجه که امسال برای تیم‌های لیگ برتری وضع شده واکنش نشان داد.

واکنش تند مدیر پرسپولیسی به تاج و قانون سقف بودجه/ فوتبال را با بازار آهن اشتباه گرفتند!
کد خبر: 617323
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۲ ۱۷:۴۸:۱۲

سازمان لیگ فوتبال در جدیدترین اقدامش برای کنترل قراردادهای مالی به سراغ تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها رفته است. بر اساس این دستورالعمل سقف بودجه به صورت معمول ۲۵۰ میلیارد تومان تعیین شده اما آپشن‌هایی وجود دارد که می‌تواند این سقف بودجه را ارتقا دهد.

به گزارش اعتمادآنلاین، تعیین سقف بودجه واکنش‌های زیادی بین مدیران و اهالی فوتبال داشته است. محمدحسین نژادفلاح که سال‌ها سابقه مدیریت در پرسپولیس را دارد در واکنش به تصویب این قانون به روزنامه اعتماد گفت: «اینها نمی‌توانند قیمت مرغ و تخم‌مرغ را ثابت نگه دارند! مرغ و تخم‌مرغی که خوراک و همه چی آن ایرانی است و ربطی به دلار ندارد. در این موارد ما هرروز با یک قیمت مواجه می‌شویم. بعد در فوتبال که از یکی دو، صنعت برتر است چطور می‌شود سقف قائل شد؟ آن‌هم سقف ریالی! نشدنی است.‌ مثلا پرسپولیس باید مقابل تیم‌های عربستانی بازی کند که می‌روند رونالدو دیگر ستارگان بزرگ را جذب می‌کنند و اصلا چیزی به اسم سقف وجود‌ ندارد. ببینید، عربستان‌ چقدر هوشمندانه رفتار کرد. شاید از لحاظ سیاسی قشنگ نباشد این را می‌گویم اما عربستانی که ‌داخل جنگ است یعنی کشورش در جنگ با یمن است با آوردن رونالدو این کشور را تبدیل به یک کشور فوتبالی کرده است. قبلا که صحبت از عربستان می‌شد این کشور با خشونت‌ها و عدم رعایت حقوق شهروندی در کشور خودش یاد می‌شد یا جنگش با یمن مطرح‌ بود. اما مقامات آنها با زیرکی تمام رفتند بازیکنانی مثل رونالدو را جذب کردند. یعنی هر مبلغی که رونالدو می‌گفت اینها پرداخت می‌کردند چرا که فقط بحث فوتبالش نبود. چرا؟ چون دیدگاه‌ها در مورد عربستان و جنگ و آن بلایی‌های که بر سر مردم یمن می‌آورند را بیاورند به سمت فوتبال و این کار را هم کردند. چقدر می‌شود با فوتبال فضای جامعه را تطهیر کرد اما ما ماندیم که گولسیانی را می‌توانیم ‌حفظ کنیم یا نه! بازیکنی که ‌گفته قراردادش ریالی شود نمی‌ماند. مگر می‌شود؟ یعنی چی؟»

نژادفلاح با انتقاد از تاج و همکارانش ادامه داد: «آنهایی که این حرف‌ها را می‌زنند قطعا فوتبالی ‌نیستند اما حرف فوتبالی‌ها و ورزشی‌ها را بشنوند. اینجا بنگاه آهن نیست که این حرف‌ها را بزنیم. ‌آقای تاج و دیگر دوستان که برای من قابل احترام هستند، اما اینها در کار آهن هستند و می‌توانند درباره کار آهن اظهارنظر کنند اما اینکه بخواهند در فوتبال اینگونه اظهارنظر کنند معلوم‌ می‌شود که صدای ورزش را نمی‌شنوند. صدای فوتبالی‌ها را نمی‌شنوند. ‌اگر ‌سقف قرارداد بگذاریم‌ چه اتفاقی رخ می‌دهد؟‌ مگر می‌شود بازیکنی را به خاطر عشق حفظ کرد؟ یا به خاطر رنگ و کشور نگه داریم؟ نه! بازیکن می‌رود و چند تا بازیکن ‌خارجی ‌هم ‌بخواهد بیاید آنها را هم ‌نمی‌گذارند. به هیچ‌وجه این‌ را منطقی نمی‌دانم‌ و یک‌ نگاه کاملا دلال مسلکانه مثل بعضی املاکی‌ها وجود دارد. دنیای فوتبال یک‌ دنیای آزاد است که رونالدو را از بهترین تیم‌های ‌دنیا می‌آورند به عربستان. عربستانی که سطح ‌فوتبالش سطح‌ سه فوتبال دنیا است. این پول‌ها است‌ که بازیکنان‌ را می‌آورد وگرنه ‌نمی‌دانم ‌اشتباه لپی رونالدو بود یا جغرافیای او‌ که فکر می‌کرد رفته آفریقا! به قدری برایش عربستان ‌ناشناس بود که ‌نمی‌دانست ‌به کجا‌ می‌رود اما باید در نظر داشت به خاطر چه پولی به آنجا می‌رود. ما مگر می‌توانیم جلوی این همه بازیکنان که با ‌پول جابه‌جا می‌شوند را بگیریم و سقف بگذاریم؟ منطقی نیست و  ا‌ن‌شاءالله این قانون را تصحیح‌ کنند .‌»

نژادفلاح در پاسخ به این سوال که آیا وضع چنین قوانینی به نفع برخی تیم‌ها می‌شود و به ضرر برخی تیم‌های دیگر گفت: «استان به استان برای ما فرقی نمی‌کند. تیم دوم ‌من تراکتور است. اگر بنا باشد تیم ‌دوم داشته باشم بنا بر دلایل مختلف تراکتور است و تیم اول من هم که ‌همه می‌دانند پرسپولیس است. واقعا ببینید هروقت آقای تاج و ساکت می‌آیند وزن اصفهانی‌ها در فوتبال را به قدری سنگین می‌کنند که شائبه جانبداری را همه حس ‌می‌کنند. اصفهان عشق و جان‌ ما است و فرقی با تهران و جاهای دیگر ایران‌ ندارد. همه ما مردم ایران هستیم و همه عزیز هستند. اما شما (تاج و ساکت) می‌آیید یک جوری رفتار می‌کنید که حتی برای خود اصفهانی هم‌ فضارا تلخ می‌کنید. یعنی به قدری تابلو طرفداری می‌کنند که اگر هم جانبداری نکنند همه فکر می‌کنند‌ جانبداری می‌کنند. خواهش می‌کنم فضا فضای ورزشی باشد و به دور از جانبداری. چرا مثلا باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس حس کنند آن اهلیت در فدراسیون نیست و جانبداری وجود دارد و احتمالش هست که داوری گذاشته شود که ‌به نفع یک تیمی سوت بزند یا قوانینی در نظر بگیرند که نفع یک تیم و به ضرر یک‌ تیم‌ باشد؟ باید نقطه اطمینان همه هواداران و همه باشگاه‌ها فدراسیون باشد اما گاهی فدراسیون این جانبداری را می‌کند و نمی‌تواند بی‌طرفی خودش را اثبات کند مخصوصا زمانی که تاج و ساکت کنار هم قرار می‌گیرند این موضوع مشهود است.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها