کد خبر: 621367
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۶ ۰۱:۰۸:۵۷
| |

افشاگری پیشکسوت سرخ ها در گفت‌وگو با «اعتماد»:

عدم تمدید پرسپولیس با کریم باقری تصمیم باشگاه نیست!

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس می گوید تمدید نشدن قرارداد کریم باقری در جایی خارج از باشگاه گرفته شده است.

عدم تمدید پرسپولیس با کریم باقری تصمیم باشگاه نیست!
کد خبر: 621367
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۶ ۰۱:۰۸:۵۷

 قرارداد کریم باقری، مربی چند سال گذشته پرسپولیس که مورد وثوق سرمربیان این تیم در دوره‌های مختلف بود، تمدید نشد. درویش، مدیرعامل پرسپولیس با تایید این خبر از سیدجلال حسینی به عنوان جانشین باقری نام برد!

به گزارش روزنامه اعتماد، جدایی باقری سوژه‌ای شد تا با رحیم یوسفی یکی از پیشکسوتان پرسپولیس صحبت کنیم و در ادامه صحبت‌های‌مان به جدایی احتمالی بیرانوند کشیده شد. در ادامه ماحصل گفت‌وگوی خبرنگار اعتماد با یوسفی را بخوانید‌.

 

درباره جدایی کریم باقری از پرسپولیس چه نظری دارید؟

مثل اینکه با او قرارداد نبستند.

بله، باشگاه با او قطع همکاری کرد.

مشکل از باشگاه نیست.

می‌گویید دستور از بالا آمده تا قرارداد او تمدید نشود؟

فکر می‌کنم چنین چیزی باشد!

فکر می‌کنید مدیران باشگاه نباید او را حفظ می‌کردند؟

ما تصمیم‌گیرنده نیستیم. مدیران باشگاه هم گذاشته شدند و نمی‌توانند خارج از آن چیزی که باید انجام دهند عمل کنند.

مدیران بله‌قربان‌گو در مجموع یکی از مشکل اصلی ورزش ما به حساب می‌آیند.

بله، شما ببین هیچ‌کس جای خودش نیست‌. الان پایه‌های پرسپولیس دست خلیلی است. خلیلی رفته چه کسی را آورده؟ انصاری. انصاری کجا در پرسپولیس بوده؟ چرا در تمام تیم‌های پایه غریبه هستند؟ مگر بچه‌های پرسپولیس کم هستند؟ خوب و بد همه جا هست اما آیا همه بچه‌های پرسپولیس بد هستند؟ باید خلیلی مدیر باشد؟ باید امیدهای پرسپولیس دست انصاری باشد؟ که معلوم نیست از کجا آمده. از مقاومت و سایپا جمع کردند و آمدند اما این همه بچه‌های خوب پرسپولیس که جوان هستند بیرون گود ماندند‌. خودم که اصلا کار نمی‌کنم. ماها سن‌مان بالا رفته اما این همه پیشکسوت جوان داریم. چرا پرسپولیس از اینها استفاده نمی‌کند. خب همین می‌شود که هیچ چیز سرجای خودش نیست.

رحیم یوسفی

بگذریم! درباره فسخ بیرانوند و مذاکره‌اش با استقلال چه نظری دارید؟

حرکت بیرانوند خیلی بچگانه بود. یک روز یک مصاحبه کردم بعد همه ریختند یقه من را گرفتند، گفته بودم زمانی که بازی می‌کردیم هم به ما پول می‌دادند حالا میلیارد نه اما مثلا پانصد هزار تومان هم خیلی بود، چون قیمت موتور بود ده تومان. به من هم پیشنهاد داده بودند که هم خانه برایت می‌گیریم و هم پانصدهزار تومان به تو پول می‌دهیم اما نرفتم. الان این بچه‌ها تا یک گل می‌زنند، می‌روند آرم باشگاه را بوس می‌کنند اما جای دیگر دوزار بیشتر پول بدهند دو دقیقه نمی‌مانند. شما بازی‌های آسیایی را ببین همه رفتند دنبال پول و باشگاه را تنها گذاشتند. اینها هم همین هستند. بیرانوند هم همین است درصورتی که وقتی می‌آیید پرسپولیس میلیاردها می‌ارزد اما اینها این موضوع را نمی‌فهمند. اگر بیرانوند توانست دیگر فوتبال بازی کند من به شما جایزه می‌دهم! نمی‌گذارند که بیرانوند به استقلال برود.

چه کسانی نمی‌گذارند؟

سربسته صحبت می‌کنم! کار را خراب کرد. حتی اگر به پرسپولیس برگردد. اما صد درصد نمی‌گذارند به استقلال برود و وقتی این دو تا تیم نشود فکر می‌کنم به تراکتور برود. در هر صورت وجهه‌اش خراب شد و شده سوژه دوطرف. کار بدی کرد. ما از جیب خودمان هم می‌گذاشتیم اما اینها نه‌ به هرکدام از این بازیکنان پرسپولیس پول اضافه بدهند مثل گلوله می‌روند! چون دنبال پول هستند.

اما شما هم از پرسپولیس جدا شدید.

من وقتی ۳۱ ساله شدم از پرسپولیس رفتم. علی آقا گفته بود امسال هم بمان اما به او گفتم پورا دو میلیون به من می‌دهند که پول زیادی بود و با رضایت پرسپولیس رفتم و شاگرد خدابیامرز پورحیدری و مظلومی شدم. بعد از دو سال از آقای مظلومی بپرسید به من پیشنهاد داد در سن ۳۳‌سالگی بروم به استقلال و دو ساله ببندیم اما قبول نکردم‌. گفتم چون مدت‌ها در پرسپولیس بودم برای دو سال فوتبال بازی کردن خودم را خراب کنم. در صورتی که اگر هرکس بود می‌رفت! شما از پرویز مظلومی بپرسید‌. هرچی گفتند از من حمایت می‌کنند قبول نکردم.

خیلی‌ها می‌گویند دیگر فوتبال حرفه‌ای شده.

حرفه‌ای هست و بیرانوند را هم نمی‌شود انکار کرد. او یکی از بهترین گلرهای ایران است و هیچ دروازه بانی برای این دو تیم مثل بیرانوند مفید نبوده اما باید خیلی حواسش را جمع می‌کرد. او جز استقلال به هرتیمی می‌رفت این مسائل پیش نمی‌آمد‌ . اما چون این دو تیم باهم رقیب هستند اصلا قابل قبول نیست.

درباره نقل و انتقالات پرسپولیس هم صحبت کنید . شرایط برای این تیم چطور است؟

پرسپولیس بازیکن زیادی از دست نداد. تیم تکمیل است و یکی، دوتایی را هم جذب کردند. کار خوبی انجام دادند. من نظرم این است اگر بازیکن نگیرند هم کم ندارند. استخوان‌بندی سه، چهار سال گذشته حفظ شده و این خوب است.

باشگاه باید تلاش کند تا بیرانوند بماند یا نظر دیگری دارید؟

نظرم این است که بازیکن هم اشتباه می‌کند و باشگاه اگر راهی دارد و حرکتی که کرده و پشیمان است اول باید پشیمانی خودش را اعلام و یک عذرخواهی از هواداران کند تا جایگاه قبلی خودش را حفظ کند.

در صورت جدایی بیرانوند، یحیی دنبال گزینه خارجی باشد یا داخلی؟

درست است که بیرانوند خوب است اما پرسپولیس به قدری خوب است که یک بازیکن بگذارند هم کار را در می‌آورد و نیاز به دروازه‌بان ندارد! مثل گذشته که پروین این کار را می‌کرد اما در ایران گلرهای خوبی مثل حقیقی و عابدزاده داریم. عابدزاده در اروپا دارد بازی می‌کند. در آنجا که پول نداده تا بازی کند. او زحمت کشیده و می‌تواند به پرسپولیس هم ‌کمک‌ کند.

صحبت پایانی شما؟

می‌خواهم به این تماشاگران بگویم زیاد پایبند این بازیکنان نباشید و دل نبندید. بچه‌ها از ما دلخور می‌شوند که این حرف‌ها را می‌زنیم اما خواهش می‌کنم هواداران زیاد روی اینها حساس نباشند. پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و اگر بازیکن از دست داده باز هم قهرمان شده و بازهم دل مردم را شاد کرده . زیاد پایبند بازیکن امروزی نباشند، چون اینها تمام فکر و ذهن‌شان پول است! البته من خودم هم برای پول ارزش قائل می‌شوم اما یک وقتی باید به خاطر عشق به پرسپولیس از خیلی چیزها گذشت اما اینها نمی‌گذرند. ان‌شاءالله که ما اشتباه کرده باشیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها