کد خبر: 627289
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۲ ۰۱:۳۰:۰۹
| |

دو اسطوره ایرانی در تیم منتخب آسیا

اگرچه سالهای سال از قهرمانی ایران در جام ملتهای آسیا می‌گذرد اما دو اسطوره تیم ملی قابل چشم‌پوشی نیستند.

دو اسطوره ایرانی در تیم منتخب آسیا
کد خبر: 627289
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۲ ۰۱:۳۰:۰۹

آخرین بار تیم ملی ایران در جام ملتهای 1976 موفق شد جام قهرمانی آسیا را بالای سر ببرد و پس از آن هرگز به فینال این مسابقات هم نرسید. اما چند دوره مختلف تیمهای خاطره‌انگیز ایران، چشمان طرفداران در جای جای قاره کهن را به خود جلب کرد و حالا دو ستاره ایرانی را به تیم رویایی جام ملتهای آسیا رسانده است.

از چندی پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور 48 ستاره فوتبال آسیا، اقدام به نظرخواهی از کاربران خود کرد تا در نهایت تیم 11+4 نفره منتخب خود را در خروجی وبسایت خود قرار دهد؛ تیمی که حالا با حضور بازیکنان ایرانی، ژاپنی، عربستانی، استرالیایی و اهل کره‌جنوبی تکمیل شده است. البته روی نیمکت یک بازیکن عراقی هم دیده می‌شود.

خط دروازه این تیم به محمد الدعایه سپرده شده است. این اسطوره فوتبال عربستان قهرمانی جام ملتهای 1996 را به دست آورد و همچنین برای دو دوره متوالی به عنوان بهترین دروازه‌بان این رقابتها انتخاب شد تا شایسته‌ترین فرد برای حضور در دروازه لقب بگیرد.

در خط دروازه یوتو ناگاتومو و یوجی ناکازاوا از ژاپن و هونگ میونگ بو از کره‌جنوبی حضور دارند اما نام موردتوجه برای طرفداران فوتبال در ایران، کسی نیست جز مهدی مهدوی‌کیا. اسطوره شماره 2 فوتبال ایران که سابقه سالها حضور در بوندسلیگا را دارد، اگرچه نتوانسته به قهرمانی آسیا برسد اما با درخشش در جام ملتها، نظر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی را به خود جلب کرد.

مهدوی‌کیا در جام ملتهای 1996 حضور داشت و در سه جام ملتهای بعدی نیز به عنوان بازیکن کلیدی تیم ایران به میدان رفت و دو بار در نیمه نهایی نیز حضور داشت و به خصوص در 2004 بدشانس بود که نتوانست راهی دیدار فینال شود.

خط میانی این تیم رویایی، به سه بازیکن طلایی از کره و ژاپن سپرده شده است. جایی که شنسوکه ناکامورا، کیسوکه هوندا و پارک جی سونگ حضور دارند که در این بین دو ستاره ژاپنی توانستند قهرمانی را تجربه کنند اما پارک جی سونگ به این موفقیت نائل نیامد.

در خط حمله تیم کیهیل و سون هیونگ مین در کنار اسطوره فوتبال آسیا، علی دایی، حضور دارند. حضور علی دایی با پیراهن معروف تیم ملی در جام ملتهای 2004 و جام جهانی 2006، خاطرات زیادی را برای طرفداران فوتبال در ایران زنده می‌کند. دایی در همین سالها بود که موفق شد جایگاه خود به عنوان برترین گلزن ملی جهان را تثبیت و برای نزدیک به دو دهه حفظ کند.

نکته جالب اینکه تیم کیهیل تنها مهاجم این تیم است که موفق به کسب جام ملتهای آسیا در سال 2015 شده است. البته دایی عنوان آقای گلی جام 1996 را به دست آورد و در یک بازی 4 گل به کره‌جنوبی زد تا یکی از نفرات ماندگار این تیم باشد.

این در حالی است که نفرات ذخیره با حضور متئو رایان گلر استرالیایی، صالح النوعایمه بازیکن عربستانی، نشاط اکرم سابق ستاره عراق و ماجد عبدالله اسطوره عربستانی تکمیل شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها