کد خبر: 630175
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ ۱۴:۱۳:۳۴
| |

اظهارات ‌تکان‌دهنده نایب‌رییس مستعفی فدراسیون نابینایان در گفت‌وگو با «اعتماد»:

دو عضو تیم ملی جودوی نابینایان، بینا هستند و گواهینامه هم دارند!/ تخلفات رییس فدراسیون در حوزه ورزش زنان همچنان پابرجاست

نایب رئیس زنان فدراسیون نابینایان و کم بینایان در گفت و گوی اختصاصی با اعتماد در مورد وضعیت این فدراسیون و مشکلاتی که وجود دارد اظهارات عجیبی را به زبان آورد.

دو عضو تیم ملی جودوی نابینایان، بینا هستند و گواهینامه هم دارند!/ تخلفات رییس فدراسیون در حوزه ورزش زنان همچنان پابرجاست
کد خبر: 630175
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ ۱۴:۱۳:۳۴

فائزه توسلی، نایب‌رییس و عضو هیات‌رییسه فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان کشورمان از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به گزارش روزنامه اعتماد، توسلی در نامه‌ای که رونوشت آن به سرپرست وزارت ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک‌ هم ارسال شده و نسخه‌ای از آن دراختیار روزنامه اعتماد قرار گرفته علت استعفایش را مشکلات عدیده در فدراسیون ورزش‌های نابینایان و اتفاقات مرتبط به ورزش بانوان عنوان کرد. برای بررسی دقیق‌تر این موضوع با توسلی تماس گرفتیم. او به خبرنگار اعتماد گفت: عملکرد ضعیف کاروان نابینایان و کم‌بینایان در مسابقات جهانی بیرمنگام انگلیس قابل پیش‌بینی بود. بنده از مدت‌ها قبل به وزارت هم اعلام کرده بودم به جز جودو که آن هم دو نفر از ورزشکاران اعزامی بینا هستند و با دریافت گواهینامه رانندگی و موتورسواری می‌کنند نتیجه‌ای نخواهیم گرفت. این مساله مربوط به جودو را به اعضای هیات‌رییسه در جلسه آخر اعلام کردیم و آنها را در جریان قرار دادیم. به جز جودو عملکرد سایر رشته‌های اعزامی ضعیف بود و مطلوب نبوده است.

توسلی با اشاره به نام دو ورزشکار حاضر در تیم جودو افزود: وحید نوری و جدی به ظاهر نابینا و کم‌بینا هستند در حالی که هر دو شرایط خوبی دارند و مشکلی از نظر نابینایی و کم‌بینایی ندارند چون به راحتی رانندگی می‌کنند! مشکلات را فقط من نگفتم. همان‌طور که آرش میراسماعیلی نیز قبلا به این موضوع اشاره کرده است بسیاری از ورزشکاران و مدال‌آوران این رشته به خاطر تصمیم نادرست و غلط رییس فدراسیون کنار گذاشته شدند و ورزش نابینایان و کم‌بینایان در حال نابودی است. 

نایب‌رییس مستعفی نابینایان رشته گلبال را مثال زد و به «اعتماد» گفت: گلبال رشته اصلی نابینایان و کم‌بینایان محسوب می‌شود اما الان جایگاه این رشته در بخش زنان و مردان کجاست؟ بهترین ورزشکاران و مربیان این رشته کنار گذاشته می‌شوند بدون اینکه کسی علت آن را بیان کند. رییس انجمن گلبال شخص آقای مظلومی است که نه نایب‌رییس دارد نه دبیر! وی رشته گلبال را با خودخواهی‌های خود به نابودی کشانده و بهترین مربیان و ورزشکاران را کنار گذاشته است. البته روزی که از سمت خود استعفا دادم به مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش هم گفتم که مطمئن باشید با این شرایط شاهد بدترین نتیجه در مسابقات جهانی و هانگژو خواهید بود که در مسابقات جهانی همان‌طور شد که گفتم.

وی درباره نحوه ریاست مظلومی که تا این حد با انتقاد او روبه‌رو شده، گفت: طی ۵ سال خدمت در این فدراسیون مرتب سعی کردیم یکسری تخلفاتی که در سه حوزه توسط ایشان صورت گرفته و در این فدراسیون انجام می‌شود به خصوص برخی مشکلاتی که مدت‌هاست در ارتباط با ورزش بانوان در این فدراسیون رخ می‌دهد را ضمن تلاش برای حل آبرومندانه آن حل‌وفصل کنیم. اما متاسفانه معضلات همچنان به قوت خود باقی مانده، حتی تلاش کردم به هر شکلی به گوش مسوولان برسانم اما متاسفانه کسی پاسخگو نبود و واکنشی نشان نداد. بنابراین برای اینکه آسیب بیشتری متوجه ورزشکاران نشود استعفای اجباری دادم و حتی در متن استعفای خود عنوان کردم که شاید با کناره‌گیری من وضعیت در فدراسیون تغییر کند و زمینه برای فعالیت سایر همکاران و علاقه‌مندان دلسوز فراهم شود. وی در ادامه به حقوق ریاست فدراسیون اشاره کرد و گفت: چرا باید رییس فدراسیون ۳۷ میلیون تومان حقوق بگیرد اما همکاران من در فدراسیون دریافت‌های حداقلی داشته باشند؟ در تمام اعزام‌ها ایشان همراه تیم خودشان حضور دارند. شرایط در این فدراسیون به گونه‌ای است که وقتی می‌خواستم استعفا بدهم درِ اتاق من را قفل کرده بودند تا امکان دسترسی به سیستم نداشته باشم که البته بعد از اینکه اعلام کردم تخلفات ایشان را رسانه‌ای می‌کنم درِ اتاق را به روی من باز کردند! 

توسلی به خبرنگار اعتماد گفت از روی اجبار استعفا داده است و در پایان افزود: اگر امروز استعفای اجباری خود را به فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان ارایه دادم فقط به دلیل یکسری تخلفاتی است که مستندات و پرونده آن دراختیار حراست وزارت ورزش و جوانان و سایر نهادهای دولتی و امنیتی و حتی نمایندگان مجلس قرار گرفته است تا متوجه شوند در این فدراسیون چه خبر است و چه رفتاری با ورزشکاران و مربیان نابینا و کم‌بینا انجام می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها