کد خبر: 633448
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۴ ۱۱:۰۵:۰۰
| |

استقلال امروز ۷۸ ساله شد!

امروز در تاریخ باشگاه استقلال روزی فراموش‌نشدنی و البته زیبا تلقی می‌شود.

استقلال امروز ۷۸ ساله شد!
کد خبر: 633448
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۴ ۱۱:۰۵:۰۰

وقتی چند ماه پس از پایان جنگ جهانی دوم در روز چهارم مهر سال ۱۳۲۴ گروهی از جوانان در حوالی میدان فردوسی تهران باشگاهی تحت عنوان کلوپ دوچرخه‌سواران را پایه‌گذاری کردند، به جرات می‌توان گفت حتی خودشان هم نمی‌دانستند این باشگاه به یکی از پرهوادارترین ساختارهای ورزشی کشورمان تبدیل شده و نامش در تاریخ ورزش ایران جاودانه می‌شود.

به گزارش خبرورزشی، گروهی از جوانان ورزشکار در چهارمین روز از پاییز سال ۱۳۲۴ سنگ بنای باشگاه استقلال را پایه گذاشتند. مجموعه‌ای که بر پایه رنگ آبی شکل گرفت و ابتدا دوچرخه‌سواران نام داشت اما پس از مدتی به تاج تغییر نام داد و بعد از انقلاب هم با اسم استقلال فعالیت خود را ادامه می‌دهد. باشگاهی که در مقطعی به معنای واقعی کلمه کار باشگاهداری می‌کرد و چه قبل و چه پس از انقلاب در مقاطعی شاهد بودیم که علاوه بر فوتبال، در رشته‌های دیگر هم دستی بر آتش داشت.

آبی‌پوشان پایتخت ابتدا در تهران محبوب شدند و پس از آن آوازه شهرت و محبوبیتشان به سراسر ایران و حتی خارج از کشور کشیده شد. بزرگانی همچون علی دانایی‌فرد، کامبیز جمالی، ناصر حجازی، منصور پورحیدری، علی جباری، نصرالله عبداللهی، ایرج دانایی‌فرد، بهتاش فریبا، جواد قراب، جواد زرینچه، برادران بیانی، احمدرضا عابدزاده، مجید نامجومطلق، جعفر مختاری‌فر، جواد نکونام، فرهاد مجیدی و... همگی در این باشگاه توپ زده‌اند و تازه این موارد که نام بردیم فقط برای ساختار فوتبال آبی‌پوشان هستند و این باشگاه در سایر رشته‌ها هم چهره‌های بزرگی مانند عنایت آتشی، فریده شجاعی، عزیز پرتوی و مرحوم حسین معدنی تحویل جامعه ورزش ایران داده است.

استقلال امروز ۷۸ ساله می‌شود و بدون شک مهمترین سرمایه‌ای که باعث ماندگاری نام بزرگ این باشگاه در تاریخ ایران شده است، بحث هواداران میلیونی این باشگاه است. طرفدارانی که چه در زمان صعود این تیم به قله آسیا و چه در هنگام سقوط به لیگ دسته سوم تیم خودشان را تنها نگذاشتند. قطعا امروز بزرگان آسمانی استقلال به ویژه ناصر حجازی و منصور پورحیدری هم خوشحال هستند.

ما هم به نوبه خودمان تولد استقلال را همه استقلالی‌ها تبریک می‌گوییم و امیدواریم این باشگاه بزرگ و مردمی دیگر درگیر دغدغه‌هایی مانند حذف از لیگ قهرمانان آسیا نشود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها