کد خبر: 635345
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ ۱۰:۴۷:۴۵
| |

ستاره سابق بوکاجونیورز آرژانتین در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد»:

علی دایی اسطوره است اما مسی از رکورد او عبور می‌کند!/ مسی را با رونالدو مقایسه نکنید!

ستاره اسبق بوکاجونیورز آرژانتین می‌گوید مسی بهترین تمام دوران‌هاست و به زودی رکورد علی دایی را می‌شکند.

علی دایی اسطوره است اما مسی از رکورد او عبور می‌کند!/ مسی را با رونالدو مقایسه نکنید!
کد خبر: 635345
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ ۱۰:۴۷:۴۵

ظهور ابرستاره‌های فوتبال جهان در کشور آرژانتین این خطه را به عنوان کشوری فوتبال‌خیز در سطح جهان معرفی کرده است. ابرستاره‌هایی مثل لیونل مسی و دیگو مارادونا از بهترین‌های تاریخ فوتبال دنیا به حساب می‌آیند. همچنین از ده‌ها ستاره آرژانتینی دیگر در برهه‌های زمانی مختلف می‌توانیم نام ببریم که با عملکرد درخشان خود برای فوتبالدوستان خاطره‌سازی کردند. برای همین هم فوتبال آرژانتین در کشور ما طرفداران زیادی دارد.

به گزارش روزنامه اعتماد، قهرمان جام جهانی گذشته همیشه به عنوان یک مدعی در این مسابقات شرکت کرده و نگاه‌ها را معطوف به فوتبال ناب خود کرده است. در لیگ این کشور هم چند باشگاه معروف وجود دارد که سال‌های سال است نام این تیم‌ها به گوش فوتبال دوستان ایران آشناست.

بوکاجونیورز یکی از قدیمی‌ترین و سرشناس‌ترین باشگاه‌ها در فوتبال دنیا به حساب می‌آید. اما قهرمانی آرژانتین در جام جهانی و نزدیک شدن لیونل مسی به رکورد گل‌های ملی علی دایی، اسطوره فوتبال کشورمان بهانه‌ای شد تا با کارلوس دنیل مویا، مدافع آرژانتینی که سابقه بازی در بوکاجونیورز و لالیگای اسپانیا را دارد گفت‌وگو کنیم. 

مویا در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد» در خصوص دوران پس از فوتبالش گفت: بعد از بازنشستگی مدرک حرفه‌ای مربیگری در یوفا را گرفتم و در شغل مربیگری فعال هستم. برای من داشتن اطلاعات و دانش در مربیگری مهم بود و برای همین با حضور در دوره‌های مختلف تمامی مدارک مربیگری حرفه‌ای را گرفتم. مویا ادامه داد: مدتی هم هست منتظرم و در حال بررسی پیشنهادها. مشتاقانه منتظر یک چالش خوب هستم تا یک تیم خوب انتخاب کنم تا با کادرم در آنجا مشغول شوم.  کارلوس مویا در خصوص حال و هوای مردم آرژانتین پس از قهرمانی این کشور در جام‌جهانی گفت: خب طبیعتا آرژانتین از قهرمانی در جام جهانی خوشحال است! کشور ما چند سالی است که غمگین است و خداوند پس از سال‌ها به ما شادی بزرگی داد. آرژانتین کشوری است که مردم در آن فوتبال را دوست دارند. فوتبال در رگ‌های‌شان است.  بازیکن اسبق بوکا با اشاره به مرگ مارادونا اضافه کرد: دیگو دوست من بود. او یک انسان بزرگ بود با قلبی بزرگ. می‌دانم که خدا در بهشت مراقب او است. 

کارلوس مویا

مدافع اسبق آرژانتینی حاضر نیست مسی را با رونالدو مقایسه کند و با عرق خاصی به ستاره هموطنش درباره قیاس این دو گفت: مسی قابل مقایسه نیست! مسی بی‌نظیر است و او بهترین بازیکن تمام دوران‌هاست. البته رونالدو بازیکن بزرگی است. یک گلزن  بزرگ  و  بسیار حرفه‌ای! 

از مویا درباره اطلاعاتش از فوتبال ایران پرسیدم که پاسخ داد: فوتبال ایران بسیار قوی و رقابتی است. و مربیان خارجی زیادی هم برای رقابت در لیگ ایران به کشور شما آمدند و حضور دارند. به شخصه تیم‌های باشخصیت را دوست دارم و فوتبال شما هم قابل احترام است.  او در ادامه با اشاره به شهریار فوتبال کشورمان گفت: در ایران اسطوره بزرگی مثل علی دایی حضور دارد که تاریخ و کیفیت گلزنی علی نشان می‌دهد که او بازیکن بزرگی بود. او همدوره‌ای و هم‌سن من است و هر دو ۵۴ ساله هستیم.  از کارلوس مویا پرسیدم آیا مسی می‌تواند از رکورد گلزنی علی دایی بگذرد؟ مویا پاسخ داد: فکر می‌کنم مسی بتواند از رکورد 109 گل ملی علی عبور کند. مسی 104 گل زده و مطمئنم در جام جهانی بعدی بازی خواهد کرد. او مدت زمان خوبی دارد تا تعداد گل‌هایش را افزایش بدهد چون یک قهرمان است و همیشه برای پیروزی در همه زمینه‌ها بازی می‌کند. 

مویا درباره شرایط برای پیشرفت بیشتر در فوتبال ایران به خبرنگار اعتماد گفت: ابتدا باید باشگاه‌های شما بازیکنان جوان خوبی داشته باشند، بازیکنان جوان نیاز دارند به آنها در باشگاه‌ها اعتماد شود تا تقویت شوند، شما برای پیشرفت لازم دارید که جوانان مستعد را جذب لیگ کنید و آماده‌شان کنید و به آنها آموزش دهید برای سطوح بالاتر.

کارلوس مویا-2

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها