کد خبر: 635381
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ ۱۳:۵۵:۲۴
| |

پیشکسوت استقلال در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد»:

خط حمله استقلال مشکل دارد/ سپاهان از بقیه مدعیان نفرات بهتری دارد

دروازه بان اسبق استقلال در مورد شرایط این تیم صحبت کرد.

خط حمله استقلال مشکل دارد/ سپاهان از بقیه مدعیان نفرات بهتری دارد
کد خبر: 635381
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ ۱۳:۵۵:۲۴

تیم فوتبال استقلال‌ موفق شد مس رفسنجان را با یک گل شکست بدهد تا جزو تیم‌های بالانشین‌ لیگ برتر باقی بماند .‌

به گزارش روزنامه اعتماد، شاگردان نکونام پس از مدت‌ها تعطیلی لیگ و در زمین حریف قلدر خود موفق به کسب این ‌پیروزی با ارزش شدند. تک گل استقلال در این بازی را مدافع مس به اشتباه وارد دروازه خودی کرد. از نکات بارز بازی آبی‌ها در این رقابت می‌توان به استحکام خط دفاعی شاگردان جواد نکونام اشاره کرد. استقلال در این فصل در 5 بازی تنها یک گل دریافت کرده است. از این حیث می‌توان گفت اندیشه‌های تدافعی جواد در استقلال حسابی جا افتاده و البته سیدحسین حسینی هم عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به جا گذاشته است. اما به همان نسبت استقلال همچنان در خط حمله با مشکل گلزنی مواجه است و هواداران این تیم منتظرند با اضافه شدن بلانکو مشکل برطرف شود. بلانکویی که طبق آخرین اخبار هنوز برای ثبت قرارداد با استقلال مشکل دارد و گویا فعلا جواد نکونام نمی‌تواند از این مهاجم بهره ببرد.

با منصور رشیدی یکی از پیشکسوتان باشگاه استقلال در خصوص بازی این تیم گفت‌وگو کردیم‌ که ‌در ادامه ماحصل آن را می‌خوانید.

 

بازی استقلال مقابل مس چطور بود؟

نیمه اول که هر دو تیم بازی آنچنانی انجام ‌ندادند. یعنی از نظر فنی زیاد خوب نبودند، اما در نیمه ‌دوم ‌هر دو تیم ‌عالی کار کردند. البته استقلال در نیمه ‌اول یکی، دو‌ موقعیت ‌هم داشت که استفاده نکرد. استقلال در نیمه دوم خوب حمله کرد، اما نیاز به مهاجم‌ دارد ناگفته نماند مس رفسنجان تیم‌ خوبی است که برای هر تیمی می‌تواند مشکل‌ساز باشد. در مجموع نقطه ضعف استقلال در نقطه حمله بود که ‌نتوانستند از موقعیت‌ها به خوبی استفاده کنند.

به عملکرد خط حمله اشاره کردید؛ استقلال در دفاع خوب بود؟

حسینی پس از حضور در تیم امید خیلی پخته‌تر شد و آماده کار کرد. او الان یکی از گلرهای آماده و با تجربه فوتبال ماست. عملکرد خط دفاعی هم بد نبود، خوب بودند. با توجه به اینکه خط دفاعی نیاز به ترمیم دارد، اما جلوی مس بد نبودند و دچار اشتباه نشدند. در خط دفاع و به خصوص در دفاع وسط و توپ‌های ارسالی نیاز به بازیکن سرزن دارد.

به نظر شما استقلال در خط دفاع و حمله نیاز به ترمیم دارد؟

بله!

بلانکو به تیم اضافه شود، می‌تواند به خط حمله کمک کند؟

خب آوردند، اما هنوز بازی او را ندیدیم و بازیکن سرشناسی هم نیست که بخواهیم او را تجزیه و تحلیل کنیم. ان‌شاءالله که فوروارد خوبی باشد و بتواند مشکل استقلال در خط حمله را رفع کند.

تعطیلی لیگ روی عملکرد فنی استقلال تاثیر داشت؟

به ضرر همه تیم‌ها شد. هر بار باید کار بدنی و کار تاکتیکی انجام بدهند. این به ضرر همه تیم‌هاست و نه فقط تیم‌های مدعی. در این بی‌مدیریتی که فعلا در این مملکت هست و در فوتبال بیشتر همه تیم‌ها ضرر می‌کنند!

با انجام بازی‌های دوستانه نمی‌شود مشکل وقفه‌های لیگ را حل کرد؟

باز هم باید کار بدنسازی و تاکتیکی و بازی‌های دوستانه انجام دهند، این هم خودش برای تیم‌ها مشکل‌ساز است.

غیبت تماشاگران در استادیوم هم خیلی به چشم می‌آید.

فوتبال بدون تماشاگر خوشایند نیست. حالا نمی‌دانم دلیلش چیست که می‌خواهند بدون تماشاگر باشد. در فوتبال دنیا مردم روز به روز بیشتر به فوتبال علاقه‌مند می‌شوند. عربستان برای آوردن تماشاگر به استادیوم میلیون‌ها دلار خرج کرده و بازیکنان بزرگ جذب می‌کند، اما ما متاسفانه نه. دلخوشی مردم همین فوتبال است که از تماشای آن هم محروم هستند.

سپاهان هم بازی خودش را برد و حالا می‌شود گفت کدام تیم‌ها مدعی هستند یا هنوز زود است؟

هنوز زود است؛ حداقل هفته دوازدهم یا سیزدهم می‌شود درباره مدعیان اظهارنظر کرد. اما با شناختی که از تیم‌ها داریم و بازیکنانی که تیم‌ها گرفتند الان سپاهان واقعا بدون نقص است و به لحاظ نفرات هم خیلی خوب هستند و می‌شود گفت مدعی به حساب می‌آیند. استقلال با این وضعی که دارد و هنوز بازیکنانش تکمیل نشده، نمی‌شود هنوز اظهارنظر کرد. پرسپولیس هم تیم خوبی بسته و جزو تیم‌هایی است که می‌تواند مدعی باشد. با این حال، سپاهان به لحاظ تیمی و نفرات بهتر از بقیه است.

سوالات‌مان پراکنده شد. درباره آشتی‌کنان خطیر و نکونام چه نظری دارید؟

آن که مسبب این اتفاق بود و این کار را انجام داد، کار خوبی کرد. مدیر، کار عمده تیم را انجام می‌دهد و سرمربی هم باید کار اساسی انجام دهد و تیم را هماهنگ و نقاط ضعف تیم را ترمیم کند و این دو مکمل همدیگر هستند. اگر کدورتی داشته باشند مشکلات ایجاد می‌شود و هواداران دل‌شان به این خوش است که تیم‌شان نتایج مطلوب بگیرد و این مشکلات و حواشی به تیم آسیب می‌زند . کار زیبایی انجام دادند .

کار خوب از رییس فدراسیون کشتی بود، اما چه خوب می‌شد این‌جور مواقع پیشکسوتان ورود کنند.

بله، الان پیشکسوتان استقلال که زیاد هستند! ماشاءالله همه ‌هم با تجربه و پا به سن‌ گذاشته و شناخته‌ شده هستند که اگر این کار را پیشکسوتان انجام می‌دادند خب کار زیبایی بود، اما دست آقای دبیر هم ‌درد ‌نکند، چون ‌او هم ‌ورزشی است و همه از این ‌کاری که او انجام داد، راضی هستند و ما‌ هم ‌خوشحالیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها