کد خبر: 637147
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ ۱۲:۳۵:۵۸
| |

ماجرای تروریست خواندن بنزما در فرانسه/ کریم با اخوان‌المسلمین ارتباط دارد؟

وزیر کشور فرانسه و تعدادی از سناتورهای این کشور می گوید کریم بنزما با اخوان المسلمین ارتباط دارد.

ماجرای تروریست خواندن بنزما در فرانسه/ کریم با اخوان‌المسلمین ارتباط دارد؟
کد خبر: 637147
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۹ ۱۲:۳۵:۵۸

وزیر کشور فرانسه ادعای بی‌اساس درباره کریم بنزما، ستاره فوتبال این کشور دارد.

به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از سی‌ان‌ان، او یکی از مشهورترین ستاره‌های فوتبال فرانسه است، اما کریم بنزما، برنده توپ طلای 2022، در بحبوحه جنگ جاری اسراییل و حماس، خود را گرفتار جنجال‌های سیاسی می‌بیند.

جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه فرانسوی CNews، بنزما را به داشتن ارتباط با اخوان‌المسلمین، یک گروه مذهبی و سیاسی که فرانسه آن را یک سازمان تروریستی می‌داند، متهم کرد.

درمانین در این مصاحبه تلویزیونی گفت: «ما 1100 نهاد اسلام‌گرا را بسته‌ایم. آقای بنزما با بخشی از این گروه‌ها ارتباط دارد. همه ما آن را می‌دانیم، به‌ویژه با اخوان‌المسلمین.»

درمانین با اشاره به اظهارات یک کارشناس علوم سیاسی افزود: «ما به هیدرا که اخوان‌المسلمین است حمله می‌کنیم زیرا آنها یک «اتمسفر جهادی» ایجاد می‌کنند، همانطور که ژیل کپل می‌گوید.»

دارونین هیچ مدرکی برای اثبات ادعای خود ارایه نکرد. سی‌ان‌ان برای توضیح درباره اظهارات درمانین با وزارت کشور فرانسه تماس گرفته است.

در مصاحبه‌ای با BFMTV-RMC Sport وابسته به CNN در روز پنجشنبه، وکیل بنزما، هوگ ویژیر، ارتباط این مهاجم با اخوان‌المسلمین را رد کرد و گفت که آنها در حال بررسی اقدام  قانونی علیه وزیر هستند.

ویژیر گفت: «[درمانین] اطلاعات نادرست می‌دهد و این کاری نیست که شما به راحتی انجام بدهید. وقتی وزیر کشور هستید، حق ندارید، حرف شما لازم‌الاجراست.»

ویگر افزود: « با فرض اینکه درست باشد، چه ارتباطی با اخوان‌المسلمین دارد؟ بنابراین او از آنها پشتیبانی نمی‌کند و چیزی که کاملا باورنکردنی است این است که رییس پلیس فرانسه قادر است چنین اظهارات آشکاری را بدون هیچ گونه تاییدیه‌ای بیان کند!»

«ما نمی‌فهمیم که چرا این کلمات در این زمان و به این شکل آمده است انگار چیزی وجود دارد که باید در گوشه‌ای علامت‌گذاری شود. شما باید دلایل را بگویید. این حرف‌ها سر و صدا ایجاد می‌کند. خب، این غیرقابل قبول است.»

وکلای بنزما هنگامی که سی‌ان‌ان با آنها تماس گرفت، گفتند که هیچ بیانیه‌ای برای به اشتراک گذاشتن ندارند و نمی‌توانند شکایت علیه دارونین را تایید یا رد کنند.

بنزما پنج بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده و 354 گل برای رئال مادرید به ثمر رسانده است، قبل از اینکه تابستان گذشته به تیم الاتحاد لیگ برتر عربستان برود.

این مهاجم 97 بازی برای تیم ملی مردان فرانسه داشته و 37 گل به ثمر رسانده است و به‌طور گسترده به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فرانسوی تمام دوران شناخته می‌شود. او سال گذشته از تیم ملی کنار رفت. بنزما اولین بازی خود در بزرگسالان را در سال 2007 برای تیم ملی فرانسه انجام داد.

ادعاهای دارونین پس از آن مطرح می‌شود که بنزما روز یکشنبه حمایت خود از فلسطینی‌ها را در جنگ جاری اسراییل در غزه که به گفته وزارت بهداشت فلسطین منجر به کشته شدن حداقل 3500 فلسطینی شده است، منتشر کرد. به گفته مقامات اسراییلی، حملات اسراییل به غزه پس از حمله گسترده در اسراییل توسط حماس در 7 اکتبر انجام شد که به گفته مقامات اسراییلی منجر به کشته شدن 1400 نفر در این کشور شد.

بنزما در توییتر سابق خود نوشت: «همه دعاهای ما برای مردم غزه است، قربانیان بمباران‌های ناعادلانه‌ای که نه زنان و نه کودکان را محروم نمی‌کند!»

اخوان‌المسلمین یک گروه مذهبی و سیاسی است و بر این باور است که اسلام فقط یک دین نیست، بلکه یک شیوه زندگی است. این گروه از دور شدن از سکولاریسم و بازگشت به احکام قرآن به عنوان پایه‌ای برای خانواده‌ها، جوامع و دولت‌های سالم حمایت می‌کند.

اخوان‌المسلمین رسما استفاده از ابزارهای خشونت‌آمیز برای تامین اهداف خود را رد می‌کند. با این حال، شاخه‌های این گروه در گذشته با حملات مرتبط بوده‌اند و منتقدان اخوان‌المسلمین را مسوول ایجاد مشکلات در سایر نقاط خاورمیانه می‌دانند. بسیاری آن را پیشرو اسلام‌گرایی ستیزه‌جوی مدرن می‌دانند. هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط اخوان‌المسلمین با حمله حماس به اسراییل وجود ندارد.

هفته گذشته، گروه‌های بزرگی از تظاهرات‌کنندگان در اعتراض به ممنوعیت بحث‌برانگیز راهپیمایی‌های طرفداران فلسطین در فرانسه که توسط دولت اجرا شد، به خیابان‌ها آمدند.

این ممنوعیت توسط دارونین به دلیل نگرانی از نظم عمومی اعلام شد. وزیر امور خارجه گفت: «تظاهرات طرفداران فلسطینی باید ممنوع شود زیرا احتمالا نظم عمومی را مختل می‌کند. وی افزود: هرگونه سازماندهی اینگونه اعتراضات منجر به دستگیری می‌شود.

دارونین همچنین از پلیس خواست از تمامی مکان‌هایی که یهودیان فرانسوی از آن بازدید می‌کنند مانند کنیسه‌ها و مدارس محافظت کند و گفت هر خارجی که در خاک فرانسه مرتکب اعمال یهودی‌استیزانه شود فورا اخراج خواهد شد.

دارونین در حضور خود در تلویزیون فرانسه در روز دوشنبه تحت فشار قرار گرفت که آیا بنزما حق دارد خواهان آرمان فلسطین باشد یا خیر؟

دارونین در پاسخ گفت: «می‌توانید آرمان فلسطین را بپذیرید، می‌توانید کشور فلسطین را بخواهید، بدون اینکه بخواهید سر بچه‌های یهودی را ببرید. وقتی صدایی مانند صدای آقای بنزما دارید، وقتی توییت می‌کنید، مسوولیت دارید که حداقل حملات تروریستی حماس را محکوم کنید.»

در 24 ساعت گذشته پای چند تا از سناتورهای فرانسه نیز به ماجرا باز شده است. یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه برای بنزما خط و نشان کشیده و گفته باید ملیتی که به او داده شده، پس گرفته شود! این سناتور امضای جمعی از همتایان خود را نیز جلب کرده و حتی مدعی پس گرفتن توپ طلا از بنزما شده است!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها