کد خبر: 637496
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۱ ۱۲:۳۵:۴۳
| |

اجازه بدهید عملکردتان حرف بزند!

دستاوردسازی! از حمید سجادی تا مهدی تاج!

بعد از دفاع مهدی تاج از عملکردش خیلی ها از خودشان سوال کردند او در مورد کدام فدراسیون حرف می زند؟ فدراسیون فوتبال ایران؟

دستاوردسازی! از حمید سجادی تا مهدی تاج!
کد خبر: 637496
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۱ ۱۲:۳۵:۴۳

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال بعد از مدت‌ها بالاخره پذیرفت جایی اشتباه کرده و بابت نتایج تیم ملی امید عذر خواست.

به گزارش روزنامه اعتماد، البته عذرخواهی او با چندین و چند تعریف از خود همراه شد که همین هم واکنش رسانه‌ها و اهالی فوتبال را به دنبال داشت. 

مهدی تاج در مراسم بدرقه تیم ملی زنان برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک گفت: «صرف‌نظر از نتایج تیم امید که جای عذرخواهی دارد، سایر تیم‌های ما با همین مجموعه هیات‌رییسه موفق بوده‌اند. تیم ملی بزرگسالان، نوجوانان، فوتسال و فوتبال ساحلی‌مان نتایج خوبی گرفتند.»

جملات تاج برای برخی این شائبه را به وجود آورد که نکند او در مورد کشور دیگری حرف می‌زند یا منظورش از موفقیت، چیز دیگری است. چرا که هرچه نگاه کردند دیدند غیر از تیم ملی نوجوانان که تازه آن هم با باخت سنگین مقابل ژاپن در نیمه‌نهایی مسابقات آسیا جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد بقیه، مخصوصا تیم ملی فوتبال موفقیت قابل ذکری به دست نیاورده‌اند. 

خیلی از رسانه‌ها با خطاب قرار دادن رییس فدراسیون فوتبال از او پرسیدند آیا نتایج جام جهانی برای تیم ملی بزرگسالان را با تورنمنت کافا و چهارجانبه اردن «یر به یر» کرده‌ است؟ یا قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها را حدس زده و موفقیت احتمالی آن را پیش‌ پیش ضمیمه رزومه فدراسیون کرده؟ اگر اولی باشد که واویلا و اگر دومی باشد که هیچ!   

چند وقت پیش و در هفته دولت حمید سجادی وزیر قبلی ورزش و جوانان هم در حالی که زیر فشار انتقادات قرار داشت متنی بلندبالا از دستاوردهای وزارت ورزش در طول دوران مدیریتش منتشر کرد که تعجب اهالی رسانه، ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش را به دنبال داشت. البته خیلی زود مشخص شد حتی دوستان حمید سجادی در دولت هم با آن سیاهه‌نویسی موافق نبوده‌اند و چند روز بعد عذرش خواسته شد. در نهایت نتایج کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی پایان‌بندی تلخی برای او رقم زد. نتایجی که گرچه در دوران کیومرث هاشمی رقم خورد اما دستپخت حمید سجادی و همکارانش بود.  حالا این نگرانی به وجود آمده که دستاوردسازی‌های رییس فدراسیون از جنس دستاوردسازی‌های حمید سجادی باشد و در جام ملت‌ها بشود آنچه نباید بشود.

بیشتر ناظرین در دو روز گذشته تاکید کرده‌اند بی‌ هیچ حرف و حدیثی ویترین عملکرد این فدراسیون نتایج جام جهانی و جام ملت‌های آسیا است. جام جهانی که با آمدن کی‌روش و آن نتایج چنان شد و می‌ماند جام ملت‌های آسیا. جام ملت‌های آسیایی که هر نتیجه‌ای غیر از صعود تیم ملی به فینال یک شکست به حساب می‌آید.  فدراسیون هم باید بداند اگر قرار به ریز شدن در جزییات عملکرد باشد اوضاع اصلا برای هیات رییسه و مهدی تاج خوب پیش نخواهد رفت. وضعیت لیگ و تیم ملی جوانان و ناکامی در آوردن VAR و آزاد نشدن منابع مالی و... تنها بخش کوچکی از عملکرد فدراسیون فوتبال در 400 روز گذشته بوده. همان عملکردی که باعث شد 94 درصد مخاطبان یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سوال که از عملکرد فدراسیون رضایت داشتید پاسخ بدهند خیر! به هر حال نمی‌توان گفت 94 درصد مخاطبان فوتبال اشتباه می‌کنند و فقط یک نفر درست می‌گوید!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها