کد خبر: 639462
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۴ ۱۸:۱۰:۵۶
| |

دختران ایران مقابل قهرمان استرالیا و کره!/ برنامه کامل نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا

خاتون بم به عنوان تنها نماینده ایران در مسابقات جام باشگاه‌های زنان آسیا سه مسابقه سخت با حریفانی از استرالیا، کره جنوبی و ازبکستان خواهد داشت.

دختران ایران مقابل قهرمان استرالیا و کره!/ برنامه کامل نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا
کد خبر: 639462
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۴ ۱۸:۱۰:۵۶

آخرین دوره از مسابقات جام باشگاه‌های زنان آسیا رسما از روز دوشنبه آغاز خواهد شد و خاتون بم تنها نماینده کشورمان در گروه دوم این رقابت‌ها خواهد بود.

به گزارش ورزش سه، جایی که خاتون با تیم‌های سیدنی استرالیا، هیوندای استیل رد کره جنوبی و نسف قارشی ازبکستان هم‌گروه هستند. این درحالی است که در سه دوره قبلی که مسابقات جام باشگاه‌های زنان آسیا برگزار شده است، همواره تیم‌های منطقه شرق و غرب آسیا به طور تفکیک شده وارد رقابت‌ها می‌شدند و این نخستین دوره‌ای است که تیم‌های منطقه شرق و غرب قاره کهن از ابتدا با یکدیگر وارد رقابت‌خواهند شد.

لژیونر سپاهانی در جام باشگاه‌های زنان

آخرین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های زنان آسیا امسال در دو گروه برگزار می‌شود. گروه اول شامل تیم‌های خاتون بم، سیدنی استرالیا، هیوندای استیل رد کره جنوبی و نسف قارشی ازبکستان می‌شود و در گروه دوم تیم‌های اوراواردز ژاپن، هوالین چین‌تایپه، بانکوک تایلند و گوکولام کرالا هند به مصاف هم خواهند رفت. نکته جالب توجه این است که در گروه دوم این رقابت‌ها، یک لژیونر ایرانی دیده می‌شود. هاجر دباغی، ستاره ۲۴ ساله سپاهان که بیش از ۱۰۰ بار با پیراهن این تیم به میدان رفته است، امسال راهی تیم گوکولام هند شده است. تیمی که بعد از کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر هند حالا به عنوان نماینده این کشور در آخرین دوره آزمایشی رقابت‌های جام باشگاه‌های زنان آسیا حضور دارد.

چهار هفته پر چالش خاتونی‌ها مقابل حریفان شرقی

خاتون در نخستین گام خود روز دوشنبه ۱۵ آبان به مصاف سیدنی استرالیا خواهد رفت. تیمی که عنوان قهرمانی در لیگ برتر استرالیا را از آن خود کرده است. شاگردان مرضیه جعفری درحالی به تقابل با این تیم قدرتمند خواهند رفت که ۹ نفر از بازیکنان خاتون کمتر از دو هفته قبل در مسابقات مقدماتی المپیک با پیراهن تیم ملی مقابل استرالیا به میدان رفتند. دیداری که در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به سود شاگردان تونی گوستاوسون در تیم ملی استرالیا به پایان رسید. 

حضور ۹ بازیکن خاتون در اردوی تیم ملی به میزبانی استرالیا درحالی رقم خورد که سرمربی این تیم یعنی مرضیه جعفری نیز این به همراه تیم ملی در این تورمنت حاضر بود. حالا اما پس از سه دیدار سخت شاگردان جعفری در تیم ملی زنان مقابل استرالیا، چین تایپه و فیلیپین، در فاصله کمتر از یک هفته، خاتون باید سه دیدار سخت دیگر را در ازبکستان انجام دهد. نکته جالب توجه این است که بلافاصله بعد از این رقابت‌ها، لیگ برتر فوتبال زنان نیز آغاز می‌شود و خاتون باید در اولین گام خود در کردستان به مصاف نماینده این شهر برود.

برنامه مسابقات خاتون در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا به شرح زیر است:

دوشنبه 15 آبان 1402

خاتون ایران - سیدنی استرالیا (ساعت 13:30 به وقت تهران) / ورزشگاه جار تاشکند

پنجشنبه 18 آبان 1402

اینچئون هیوندای استیل کره‌جنوبی - خاتون ایران (ساعت 13:30 به وقت تهران) / ورزشگاه جار تاشکند

یکشنبه 21 آبان 1402

خاتون ایران - نسف‌قارشی ازبکستان (ساعت 17:30 به وقت تهران) / ورزشگاه مرکزی پاختاکور تاشکند

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها