کد خبر: 639566
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ ۱۰:۵۰:۵۱
| |

90 درصد سهام استقلال و پرسپولیس را رایگان هم بدهند، باز یک فصل دوام نمی‌آورند!

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران گفت: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ثروت چندانی ندارند و بیشتر قیمت آن‌ها روی برندشان است، هرچند در زمینه برند این دو باشگاه نیز حرف و حدیث فراوان است.

90 درصد سهام استقلال و پرسپولیس را رایگان هم بدهند، باز یک فصل دوام نمی‌آورند!
کد خبر: 639566
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ ۱۰:۵۰:۵۱

امیررضا واعظ آشتیانی در خصوص شانس سرخابی‌های پایتخت برای خصوصی شدن اظهار کرد: تجربه نشان داده هرگونه فروش سهام به باشگاه‌ها از جمله استقلال و پرسپولیس پاسخ مثبتی به همراه نخواهد داشت. دلیل عمده موضوع این است که ورزش ما توجیه اقتصادی ندارد و مهم‌تر از همه اینکه بسته حمایتی تعریف شده قانونی از طرف مجلس نداریم و دست دولت نیز خالی است، بنابراین هر کس بخواهد در باشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کند ابتدا بررسی می‌کند که توجیه اقتصادی ندارد.

هیچ سرمایه‌گذاری تمایلی به خرید این باشگاه‌ها ندارد

به گزارش خبرفوری، وی با اشاره به اینکه عدم سوددهی دو باشگاه باعث شده که هیچ سرمایه‌گذاری تمایلی به خرید این باشگاه‌ها نداشته باشد، تصریح کرد: هیچ فرد حقیقی و حقوقی سرمایه خود را در مسیری قرار نمی‌دهد که تبدیل به ضرر شود، بنابراین تا بسته حمایتی نباشد هرگونه شرایط برای واگذاری باشگاه‌ها منفعتی برای سرمایه‌گذار نخواهد داشت، مگر اینکه سرمایه‌گذاری بخواهد به دنبال شهرت‌طلبی باشد یا از روش‌های پولشویی استفاده کند که این نیز قابل رصد است و امکانش وجود ندارد. تا زمانی که شرایط اقتصادی کشور تلطیف نشود و بسته حمایتی وجود نداشته باشد، هرگونه سهام‌فروشی و فروش باشگاه ها با شکست مواجه خواهد شد.

ما مدیران توانمند و باتجربه‌ای در حوزه اقتصاد ورزش نداریم

واعظ آشتیانی گفت: چه بسا ۱۰ درصد سهام استقلال و پرسپولیس را به اشخاص حقیقی و حقوقی فروختند و همه سرنوشت آن پول‌ها را دیدند که به چه نتیجه‌ای رسید. ما مدیران توانمند و باتجربه‌ای در حوزه اقتصاد ورزش نداریم، مدیران امروز سنتی و فاقد دانش در حوزه اقتصاد ورزش هستند که این یکی از چالش‌های مورد نظر خواهد بود. برنامه‌ریزی ما در حوزه ورزش و اقتصاد ورزش برنامه‌ریزی جامعی نیست. باید تمام این فاکتورها را کنار هم قرار دهیم و بسته حمایتی نیز به کمک بیاید. نظام باشگاه‌داری هم می‌تواند مکمل این قضایا باشد که ماحصل آن‌ها بسته حمایتی می‌شود.

هنوز نمی‌توانند اقتصاد جیب مردم را به خوبی تحلیل کنند

مدیرعامل سابق استقلال گفت: واگذاری استقلال و پرسپولیس نتیجه‌ای نخواهد داشت. متاسفانه آدرس‌های غلطی وجود دارد. حتی در مرحله اول که این سهام را فروختند، از این ۱۰ درصد، ۳ درصد را اشخاص حقیقی خریدند و ۷ درصد باقیمانده را با توصیه‌ها بخش حقوقی خرید. این نشان می‌دهد توجیه اقتصادی وجود ندارد. آدرس غلط این است که بیان می‌کنند این دو باشگاه میلیون‌ها طرفدار دارد، بنابراین مردم حاضر هستند پول خود را بدهند و سهام بخرند اما هنوز نمی‌توانند اقتصاد جیب مردم را به خوبی تحلیل کنند.

واعظ آشتیانی تصریح کرد: افراد ناآگاه، طرفداران میلیونی مدنظرشان است که صرفا طرفدار هستند، اما هوادار و حمایت‌کننده نیستند. از این رو دچار اشتباه می‌شوند. باور من این است که حتی اگر ۹۰ درصد این دو باشگاه به صورت رایگان به اشخاص حقیقی و حقوقی داده شود، یک فصل دوام نمی‌آورند.

استقلال و پرسپولیس ثروت چندانی ندارند

وی خاطرنشان کرد: این دو باشگاه ثروت چندانی ندارند و بیشتر قیمت آن‌ها روی برندشان است، هرچند در زمینه برند این دو باشگاه نیز حرف و حدیث فراوان است. هر هتل، رستوران و صنفی نام پرسپولیس و استقلال را روی مجموعه خود می‌گذارد، بنابراین نمی‌توان گفت برند هستند. برند یعنی مشابه نام آن‌ها در جایی دیده نشود. برند استقلال و پرسپولیس در فضای برندینگ کشور دچار آشفتگی بوده که باید اصلاح شود. وضعیت فعلی برای خصوصی‌سازی منطقی نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها