کد خبر: 640293
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ۱۱:۱۵:۴۹
| |

کاپیتان خاتون بم، نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا:

ما هم به مشکل پرسپولیس دچار شدیم/ برای پیشرفت فوتبال زنان بازی های ما را پخش زنده کنید

سمانه چهکندی ملی پوش تیم فوتبال خاتون بم می گوید نماینده کشورمان می توانست از سد نماینده کره جنوبی بگذرد اما موقعیت ها را از دست داد.

ما هم به مشکل پرسپولیس دچار شدیم/ برای پیشرفت فوتبال زنان بازی های ما را پخش زنده کنید
کد خبر: 640293
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ۱۱:۱۵:۴۹

کاپیتان خاتون بم، نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا می‌گوید: بیمار شدن بازیکنان باعث شد کادر فنی نتواند از همه ظرفیت تیم به خوبی استفاده کند، درست مثل اتفاقی که برای پرسپولیس رخ داد. 

به گزارش روزنامه اعتماد، تیم فوتبال خاتون بم قهرمان فصل گذشته لیگ برتر که در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در تاشکند ازبکستان حضور دارد، فردا در سومین بازی خود در مرحله گروهی این مسابقات به مصاف نسف قارشی، نماینده کشور میزبان می‌رود. هر چند این بازی جنبه تشریفاتی دارد، چراکه خاتون در دو بازی نخست خود با وجود نمایش‌های قابل قبول دو شکست سه بر صفر و دو بر یک برابر نمایندگان استرالیا و کره‌جنوبی داشته است. 

سمانه چهکندی، کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم که همین یک ماه پیش در قالب تیم ملی در انتخابی المپیک برابر تیم ملی استرالیا قرار گرفته بود، دیداری که با حساب دو بر صفر به نفع استرالیا به پایان رسید، در مورد شرایط این دو تورنمنت و تفاوت سطح تیم ملی استرالیا و قهرمان لیگ این کشور به روزنامه اعتماد گفت: «این توضیحاتی است که کادر فنی باید به شما بدهند ولی به نظر من تفاوت استرالیای تیم ملی و لیگ قهرمانان شامل موارد زیادی می‌شود. اینکه در یک بازی دو گل رد و بدل شود یا سه گل مربوط می‌شود به ذات فوتبال و این چیزها پیش می‌آید. ولی خب بیشتر دلیل اینکه در تیم ملی اختلاف دو گل بود و اینجا سه گل، این بود که ما در تیم ملی هماهنگ‌تر بودیم و تمرینات آخرمان در تیم ملی بود که روی آن تمرینات و آن برنامه‌ها وارد مسابقات شدیم.» 

چهکندی ادامه داد: «ما مستقیما از بازی‌های ملی راهی ازبکستان شدیم برای مسابقات لیگ قهرمانان، چون بازی اول ما جلوی استرالیا بود، نداشتن هماهنگی و تمرین بیشتر کنار بچه‌ها باعث شد یک مقدار ما را اذیت کرد. از سمت دیگر ما بچه‌های ملی از استرالیا با آن فشار بازی‌ها و مسیر طولانی از استرالیا به تیم خاتون بم اضافه شدیم و همه اینها دست به دست هم داد تا در روند کاری ما یک مقدار تاثیر بگذارد.» 

یکی از بدشانسی‌های بزرگی که گریبان نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا را گرفت، شیوع ویروس سرماخوردگی بین بازیکنان تیم بود که البته هنوز هم کم‌وبیش ادامه دارد. از این نظر شرایط به قدری برای خاتون سخت شد که مرضیه جعفری، سرمربی تیم در بازی دوم تنها با 13 بازیکن تمرین کرد! این اتفاق مشابه اتفاقی بود که برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان و در تقابل با استقلال تاجیکستان رخ داد و توان سرخ‌ها را گرفت. ملی‌پوش تیم خاتون در رابطه با این اتفاق توضیح داد: «وقتی یک تیم برنامه‌ریزی می‌کند تا اردو بگذارد و وارد مسابقات شود مربی روی تک‌تک نفراتی که دارد، آنالیز می‌کند و می‌خواهد از آنها استفاده کند. ولی وقتی می‌آید در مسابقات چند تا از بازیکنانش درگیر بیماری می‌شوند دست کادر فنی و مربی خالی می‌شود. این بیماری هم دست کادر فنی و بازیکن نیست. این مشکلی است که برای هر شخص و تیمی پیش می‌آید. مثل تیم پرسپولیس که الان بیشتر بازیکنانش آنفلوآنزا گرفتند و نتایج بدی کسب کردند. نداشتن بازیکن تمام تفکرات یک مربی را به هم می‌ریزد و این یکی از دلایلی است که باعث شد ما دو تا باخت در لیگ قهرمانان تجربه کنیم.» 

با وجود این شرایط بنا بر اظهارنظر بسیاری از کارشناسان خاتون در لیگ قهرمانان آسیا بازی‌های جذابی به نمایش گذاشته است، مخصوصا در بازی دوم و برابر نماینده کره‌جنوبی که حتی می‌توانست بعد از به تساوی کشاندن بازی برنده مسابقه هم بشود که به دلیل کم تجربگی بازیکنان شرایط جور دیگری رقم خورد. چهکندی در مورد این بازی گفت: «در لیگ قهرمانان بچه‌های ما خیلی نترس بازی کردند. با جان و دل بازی کردند. آن هم با شرایط بدی که داشتیم. هم کادر فنی و هم بچه‌ها از بازی‌هایی که در لیگ قهرمانان انجام دادیم تا اینجای کار راضی هستیم. مهم این است که یک بازی فوتبالی به نمایش بگذاریم. مخصوصا جلوی نماینده کره که بچه‌ها چند تا فرصت گلزنی را ازدست دادند و اگر آن موقعیت‌ها تبدیل به گل می‌شد نتیجه برعکسی رقم می‌خورد و حتی ما می‌توانستیم با گل بیشتر نماینده کره جنوبی را شکست دهیم.» 

این ستاره فوتبال زنان ایران در ادامه و در واکنش به اینکه به نظر سطح فوتبال زنان ایران به سطح یک آسیا در حال نزدیک شدن است، اظهار داشت: «سطح فنی هم به هر حال فرق می‌کند دیگر. شرایط تمرینات‌شان، مسابقات‌شان و بازی‌های دوستانه‌شان فرق می‌کند. در این زمینه‌ها آنها خیلی از ما بهتر هستند. ولی ما با تمام شرایط سختی که داشتیم، تلاش کردیم و جنگیدیم و توانستیم آنچه کادر فنی از ما خواسته را به نحو احسن انجام دهیم.» 

چهکندی در پاسخ به این سوال که چه چیزهایی لازم است تا فوتبال زنان ایران به سطح اول آسیا برسد، گفت: «بحث اسپانسر، پخش تلویزیونی و این چیزها اگر اوکی شود قطعا شک نکنید که لیگ فوتبال زنان پیشرفت می‌کند. نه تنها لیگ فوتبال زنان که تیم ملی هم نتایج قابل قبولی می‌تواند کسب کند.» 

کاپیتان خاتون در پایان گفت: «جا دارد همین جا از آقای دکتر بابک اسماعیلی اسپانسر ما و مدیرعامل باشگاه‌مان که همه جوره تلاش کرده بهترین شرایط را برای تیم ما فراهم کند، تشکر کنم. همین‌طور بابت اینکه از یک مسیر خیلی طولانی آمده اینجا و شاهد بازی‌های ما بوده است.»

عکس: پریسا پورطاهریان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها