کد خبر: 642218
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ ۰۸:۳۵:۰۲
| |

راز درخشش ملوان از زبان ستاره این تیم در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد»:

بازیکنانی که از ملوان رفتند پشیمان شدند/ متاسفانه چشم خوردم/ پرسپولیس و استقلال؟ عاشق تیم ملی ام!

یکی از بازیکنان شاخص ملوان در این فصل می گوید نه پرسپولیس و نه استقلال محبوب او نیستند و واو فقط عاشق تیم ملی است.

بازیکنانی که از ملوان رفتند پشیمان شدند/ متاسفانه چشم خوردم/ پرسپولیس و استقلال؟ عاشق تیم ملی ام!
کد خبر: 642218
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۵ ۰۸:۳۵:۰۲

ملوان به عنوان یکی از باشگاه‌های ریشه‌دار و پرطرفدار فوتبال کشورمان در این فصل عملکرد درخشانی را تجربه کرده است.

به گزارش روزنامه اعتماد، قوهای سپید انزلی با برتری ۴ گله در برابر فولاد و در ادامه ‌متوقف کردن پرسپولیس و شکست دادن سپاهان در اصفهان نشان دادند در این فصل نه تنها نمی‌خواهند جزو تیم‌های فانوس به دست لیگ باشند که حتی به فکر کسب رتبه‌های بالا هستند. این تیم باتوجه به حمایت کم‌نظیر هوادارانش و شرایط مساعد مدیریتی و کادرفنی (تا اینجای فصل) چشم به رتبه‌های بالای جدول دارد. این تیم در هفته جاری لیگ برتر ایستادن در رتبه دوم جدول را هم تجربه کرد. مسعود زائر کاظمینی یکی از ستاره‌های لیگ برتر در ابتدای فصل به حساب می‌آمد که در بازی با فولاد بهترین عملکرد ممکن را برای ملوان داشت اما در ادامه بازی‌ها دچار محرومیت و مصدومیت شد و چند مسابقه را از دست داد.‌ زائر کاظمینی پس از مدتی دوباره به میادین بازگشت و در بازی آخر تیمش مقابل هوادار که با برتری یک بر صفر ملوانی‌ها به پایان رسید در 10 دقیقه آخر بازی به کار گرفته شد. او بازیکنی است که با ملوان رویاهای خودش را دنبال می‌کند. زائر کاظمینی در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» درخصوص وضعیتش و باشگاه ملوان صحبت کرد که ما چکیده‌ای از آن را به قلم آوردیم و در ادامه‌ می‌خوانید.

 

‌برای شروع از وضعیت خودت بگو.

اول فصل شرایط برای ما خیلی خوب پیش رفت اما متاسفانه‌ محرومیت و مصدومیت برای من پیش آمد و با حضور بازیکنان آماده‌ای که داریم کمی جایگاهم را از دست دادم اما کم‌کم به ترکیب اضافه شدم.

‌آماده شروع کردی و عملکرد خوبی داشتی می‌توانستی روند خوب خودت را حفظ کنی؟

صددرصد دچار بدشانسی شدم. در چهار بازی سه تا گل زدم و دو تا پنالتی گرفتم.

‌شاید چشم خوردی! به چشم‌ خوردن اعتقاد داری؟

بله اعتقاد دارم ‌و‌ همه هم به من گفتند ‌چشم ‌خوردم! شاید همین باشد که شما می‌گویید!

‌از شرایط ملوان بگو.

خدا را شکر امسال تیم‌ ما همه جوره‌ چفت و مچ است. از خط دروازه تا حمله‌ همه بازیکنان ‌خوب هستند و‌ یک تیم‌ یکدل و یکدستی داریم. از مدیریت آقای فهمیده تا راس کادر فنی آقای تارتار همه دوست داریم تیم ‌نتیجه بگیرد. حالا مهم نیست چه کسی بازی کند یا بازی نکند، مهم‌ نتیجه گرفتن ‌است که خدا را شکر تا اینجا ‌ هم به این ‌مهم رسیدیم.

‌سال قبل ملوان نتوانست تا این حد خوب نتیجه بگیرد. فکر می‌کنی پارسال مشکل مدیریتی بود یا مساله فنی؟

نه! مشکلات نبود! پارسال هم قراردادها پایین بود و صددرصد قراردادها پرداخت شد. فرق پارسال با امسال این بود که پارسال شصت یا هفتاد درصد تیم همان‌هایی بودند که تیم را بالا آوردند و شش یا هفت بازیکن اضافه شده بودند اما امسال تغییرات زیاد بود و تمرینات را با هفت، هشت نفر شروع کردیم و رفته رفته تیم شکل گرفت.

‌مازیار زارع هم در سال قبل تلاش زیادی برای حفظ تیم کرد؛ قبول داری؟

بله؛ در سه سال خیلی زحمت کشید. آقا مازیار تیم رده پایین از لیگ یک را به لیگ برتر آورد. امسال هم آقای تارتار زحمت می‌کشد و ما بازیکنان هم داریم تلاش می‌کنیم.

‌دیگر مشکل مالی که ندارید؟

خدا را شکر تا این لحظه که نبوده و به وعده‌ها عمل شده است. امیدوارم از این به بعد هم به وعده‌ها عمل کنند تا خدای نکرده مشکلی برای تیم پیش نیاید. چون خیلی از تیم‌ها بودند تا نیم فصل جزو دو یا سه‌تای اول بودند اما در ادامه مشکلات مالی سبب شده که پایین‌تر بیایند، امیدوارم این مشکل برای ما پیش نیاید.

‌قرارداد بالا هم دارید؟

نه؛ ما سقف قراردادمان فکر می‌کنم شش تا هفت میلیارد است.

‌قرارداد خودت زیر ۵ میلیارد است؟

بله، خیلی کمتر است. دوست دارم‌ عملکردم ‌به قدری خوب باشد تا برای فصل بعد وضعیتم بهتر شود.

‌بزرگ‌ترین هدفت در فوتبال چیست؟

هر بازیکنی که فوتبال بازی می‌کند دوست دارد روزی پیراهن تیم ‌ملی کشورش را بپوشد و ‌من ‌هم از این قاعده مستثنا نیستم. خیلی خیلی دوست دارم‌ به تیم ملی دعوت شوم. اول فصل هم به قدری خوب بودم که همه می‌گفتند دعوت می‌شوم اما بدشانسی آوردم و چند تا بازی را از دست دادم، امیدوارم در ادامه شرایط جوری رقم بخورد که باز هم به شرایط ایده‌آلم برگردم و نظر کادرفنی تیم ملی را جلب کنم.

‌برگردیم به ملوان. معمولا تیم‌هایی که تارتار در آنجا مربیگری کرده دفاعی بازی می‌کنند، اما امسال ملوان در خط حمله هم خوب کار می‌کند.

اتفاقا امسال تیم ما هم در حمله و هم در دفاع خوب بوده است. تعطیلات اول لیگ برای ما خیلی خوب شد. حاج مهدی در خط دفاع با ما کار می‌کرد و آقای نوری خط جلو. تمرینات تاکتیکی برای دفاع و حمله داشتیم و شرایط هم که حالا خوب است برای همان تمرینات است که ابتدای فصل انجام دادیم.

‌الگوی فوتبالی‌ات در داخل و خارج از کشور کیست؟

در داخل که الگویی ندارم و دوست دارم خودم الگو باشم و در خارج هم بازیکنان زیادی هستند اما خودم امباپه را دوست دارم به دلیل بازی سرعتی او که خودم‌ هم سرعتی هستم.

‌هواداران ملوان هم‌ خیلی خوب از تیم ‌حمایت می‌کنند. لقبی از آنها گرفتی؟

آنها فوق‌العاده هستند و همیشه لطف دارند به تمام بازیکنان. به من هم امسال لقب لامبورگینی دادند! ان‌شاءالله بتوانیم در پایان فصل یک نتیجه در خوری را بگیریم و آنها را خوشحال کنیم.

‌شاید با لامبورگینی سر تمرینات حاضر می‌شوی که این لقب را گرفتی؟

نه؛ هنوز به آن حد نرسیدم‌ که از این ‌ماشین‌ها سوار شوم اما لطف هواداران ‌است.

‌در آخر فصل چه جایگاهی را برای ملوان هدف‌گذاری کرده‌اید؟

اول فصل همه فکر می‌کردند برای نیفتادن می‌جنگیم اما با نتایجی که گرفتیم می‌خواهیم در بالای جدول و بین سه، چهار تیم اول باشیم. ان‌شاءالله بتوانیم تا پایان فصل همین روال را حفظ کنیم.

‌سوالات پراکنده شد، اما می‌خواهم بدانم واقعا از بچگی ملوانی بودی؟

نه که از بچگی اما در ۷، ۸ سال اخیر همیشه ملوان را دوست داشتم. نه فقط من بلکه خیلی‌ها دوستش دارند و خیلی فوتبالیست‌ها هم دوست دارند در ملوان بازی کنند. حتی آن بازیکنانی که از ملوان رفتند یک‌جورهایی از رفتن‌شان پشیمان شدند چون نام ملوان خیلی بزرگ است.

‌دوست داری در کدام تیم پرطرفدار تهرانی بازی کنی؟

فرقی ندارد جایی را دوست دارم که بتوانم بازی کنم. بنویسید ‌عاشق تیم ملی هستم!

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها