کد خبر: 642996
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ ۱۰:۲۰:۱۲
| |

گزارش اختصاصی «اعتماد» از اتفاق عجیب در بالاترین سطح ورزش کشور؛

فردی که در فوتبال با رای کمیته اخلاق محروم شده در وزارت ورزش پست گرفت!

شهرزاد نصیری که با محرومیت کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال مواجه شده مدتی است در وزارت ورزش و جوانان مشغول به کار شده است.

فردی که در فوتبال با رای کمیته اخلاق محروم شده در وزارت ورزش پست گرفت!
کد خبر: 642996
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ ۱۰:۲۰:۱۲

یک مبنع آگاه به روزنامه اعتماد اطلاع داد دو فردی که از تشکیلات فوتبال کنار گذاشته بودند و یکی از آنها در حال گذراندن حکم دو سال محرومیتش است در دستگاه وزارت ورزش سمت‌های مهمی دریافت کرده‌اند. 

به گزارش روزنامه اعتماد، کنار رفتن حبیب‌الله شیرازی از سمت ریاست هیات فوتبال استان تهران باعث شد اعضای تیم او که از 16 سال پیش جای خود را در فوتبال پایتخت و کشور سفت کرده بودند نیز مجبور به کوچ شوند. دو نفر از این اعضا منصورالسادات هاشمی، معاون زنان شیرازی و شهرزاد نصیری موسوم به ام‌المشاغل فوتبال ایران بودند. 

منصورالسادات هاشمی که تا لحظه آخر از شیرازی و عملکرد او دفاع می‌کرد و می‌گفت او انسان فرهیخته‌ای است بعد از روی کار آمدن میرشاد ماجدی در هیات فوتبال تهران گفت اگر ماجدی بخواهد تمام‌قد به او کمک می‌کنم. با این حال رییس جدید فوتبال تهران تمایلی به همکاری با هاشمی نشان نداد و هاشمی هفته گذشته استعفا داد. نکته جالب در مورد هاشمی این است که احمدرضا براتی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال و سرپرست هیات فوتبال استان تهران یک بار در پاسخ به انتقاد هاشمی که گفته بود فوتبال زنان تهران در دوره چند ماهه سرپرستی براتی، به دلیل کنار گذاشتن ما تعطیل شده بود، جواب داده بود مدارکی از دوران فعالیت هاشمی دارم که در صورت ادامه این روند آنها را منتشر می‌کنم و این برای هیچ کس خوب نیست!

براتی در حاشیه مجمع هیات فوتبال تهران گفت: «هیچ کس کنار گذاشته نشده. بنده رعایت یک‌سری الزامات قانونی و شفافیت در حوزه فوتبال زنان در تهران را خواستار شده بودم که مستندات و مکاتباتش موجود است و متاسفانه از ناحیه کمیته بانوان هیات فوتبال اجابت نشد و هنوز هم نشده است و مادامی که این الزامات قانونی و حقوق بانوان تهرانی رعایت نشود من با این تیم کار نمی‌کنم. دوست ندارم بیشتر از این باز کنم که چه اتفاقاتی آنجا می‌افتاده. مکاتباتش، اسنادش و عریضه‌هایی که از ناحیه زنان استان دست ما رسیده هست. اگر بنا باشد من پاسخ بدهم اسناد و مدارکی را ارایه خواهم کرد که برای هیچ کس جالب نیست. دوستان تصور نکنند من دیگر سرپرست نیستم و از مواضع خود عقب‌نشینی کردم. اگر کسی بخواهد در مقابل اجرای قانون مقاومت کند خواهم ایستاد و در مورد همه حرف‌هایی که زدم اسناد و مدارک و مکاتبات کافی وجود دارد که فعلا رعایت می‌کنم و منتشر نمی‌کنم.»

نفر دوم یعنی شهرزاد نصیری است که سال‌ها معاون هاشمی بود. او مدیر اسبق کمیته فوتسال زنان بود که بیش از 14 سال به عنوان مسوول برگزاری مسابقات فوتسال زنان و همچنین معاون نایب‌رییس زنان در هیات فوتبال استان تهران فعالیت کرد. او سال گذشته به عنوان سرپرست تیم ملی فوتسال زنان هم منصوب شد و با توجه به مسوولیت‌های بالایش لقب ام‌المشاغل فوتبال ایران را به دست آورد. با این حال شهریور امسال به دلیل تخلفات با حکم محرومیت دو ساله از سوی کمیته اخلاق فدراسیون مواجه شد. او بلافاصله بعد از محرومیت در فوتبال به سرپرستی نایب‌رییس زنان فدراسیون کبدی منصوب شد که تعجب اهالی ورزش را به دنبال داشت. با این حال آن انتصاب در مورد سمت جدیدی که به نصیری رسید چندان تعجب‌برانگیز نبود.

یک منبع آگاه به خبرنگار روزنامه اعتماد اطلاع داد نصیری که با محرومیت کمیته اخلاق مواجه شده بود و حکمش در کمیته استناف هم به تایید رسید مدتی است به سمت رییس دفتر مریم کاظمی‌پور معاون زنان وزارت ورزش و جوانان منصوب شده است. نصیری بعد از تصدی این سمت دوست قدیمی خود را هم به وزارت ورزش برد. نصیری چند روز قبل و بعد از استعفای منصور‌السادات هاشمی از نایب‌رییسی زنان هیات فوتبال تهران، او را پیش خودش برد و حالا هاشمی به سمت مشاور ارشد مریم کاظمی‌پور منصوب شده است!

انتصاب فردی که در یک بخش مهم ورزش ایران توسط ارکان قضایی با محرومیت مواجه شده به عنوان رییس دفتر معاون وزیر اتفاق بسیار عجیبی است و این سوال را پیش می‌آورد که آیا کاظمی‌پور به عنوان معاون وزیر از سوابق نصیری اطلاع داشته؟ آیا این انتصاب زیر سوال بردن ارکان قضایی فدراسیون فوتبال نیست؟ از آن مهم‌تر چرا معاون وزیر اجازه شکل‌گیری تیم دو نفره نصیری- هاشمی که در فوتبال ناموفق بوده‌اند و با پرونده‌هایی مواجهند را در بالاترین سطح ورزش کشور یعنی وزارت ورزش داده است؟ آیا این ماجرا با داستان فشار به مهدی تاج برای انتخاب شخص موردنظر مقامات به عنوان نایب‌رییس زنان فدراسیون فوتبال که با مخالفت رییس فدراسیون مواجه شده ارتباطی دارد؟ آیا دستگاه حاکمیتی ورزش کشور تبدیل به محلی برای سمت گرفتن مدیران ناموفق و بعضا متخلف شده است؟ آیا کیومرث هاشمی به عنوان وزیر ورزش و جوانان از این اتفاقات آگاه است؟

حال باید دید در روزهای آینده معاون وزیر ورزش در مورد این انتصاب‌ها چه توضیحی برای مردم و رسانه‌ها دارد و آیا اصلا قرار هست توضیحی در این رابطه داده شود یا مثل باقی موارد که معاون وزیر ورزش ترجیح می‌دهد سکوت کند و مقابل رسانه‌ها قرار نگیرد این موضوع نیز بی‌پاسخ گذاشته خواهد شد؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها