کد خبر: 644405
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۲ ۱۰:۱۰:۴۵
| |

پیشکسوت سرخ ها: پرسپولیس برنده دربی است؛ یحیی به لحاظ تعداد جام بهترین مربی تاریخ پرسپولیس است و سزاوار احترام!

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس می‌گوید سرخ‌ها برنده دربی خواهند شد.

پیشکسوت سرخ ها: پرسپولیس برنده دربی است؛ یحیی به لحاظ تعداد جام بهترین مربی تاریخ پرسپولیس است و سزاوار احترام!
کد خبر: 644405
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۲ ۱۰:۱۰:۴۵

به گزارش «اعتماد»، در یکی ‌از‌ مهم‌ترین بازی‌های این فصل لیگ‌ برتر پرسپولیس ‌و استقلال به مصاف یکدیگر می‌روند تا شاهد سومین تقابل دو تیم در سال ۱۴۰۲ باشیم.

به گزارش روزنامه اعتماد، در ‌دوبازی گذشته این پرسپولیسی‌ها بودند که با پیروزی مقابل رقیب دو جام فتح کردند، اما شرایط این مسابقه نسبت به دو بازی قبل متفاوت است، چرا که آبی‌ها با مربی جدید در صدر جدول قرار دارند و با توجه به نتایجی که در این فصل گرفتند به لحاظ روحی و روانی هم آماده‌تر از قرمزها هستند. با رضا جباری‌، یکی از پیشکسوتان پرسپولیس در خصوص دربی روز پنجشنبه گپ و گفتی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

 

نظر شما درباره دربی؟

دربی که همیشه دربی است و حساسیت و جذابیت خاص خودش را دارد. همه ‌تماشاگران منتظر این دربی هستند و کری‌خوانی می‌کنند. بخشی از اعتبار این تیم‌ها هم برمی‌گردد به برد در این بازی. یک جورهایی می‌شود گفت هم رده با قهرمانی است! البته نه در سطح قهرمانی بلکه خوشحالی مضاعفی برای هواداران خواهد داشت.

نام دربی که می‌آید چه صحنه‌ای مقابل چشم‌تان تداعی می‌شود؟

درباره خود من همیشه بدشانسی‌ها در ذهنم می‌آید. بخش عمده‌ای از ذهنم با همین بدشانسی‌ها درگیر می‌شود.

اوایل جزو مهره‌هایی بودید که با وجود آن همه ستاره کمتر در دربی‌ها روی شما حساب می‌کردند‌ اما برخلاف انتظار عملکرد چشم‌نوازی داشتید. برای این بازی انگیزه زیادی داشتید؟

مربوط به خود بازیکن است. نگاه بازیکن به دربی خیلی مهم است و نباید غرق در حساسیت‌ها و حواشی هواداری شد و باید بازیکن متمرکز روی فوتبالش باشد و بهترین خودش باشد. چه درون زمین و چه در بیرون اگر بازیکنی ذهنش معطوف حواشی باشد، نمی‌تواند خودش باشد. به لحاظ روحی و روانی باید آماده بود. درباره من هم فقط به این فکر می‌کردم که بهترین در دربی باشم و دلیل موفقیت من هم‌ همین بود.

به نظر شما در بین بازیکنان فعلی پرسپولیس کدام یک می‌توانند بازی را به نفع این تیم تمام کنند؟

امیدوارم ‌مهدی ترابی آن آمادگی لازم را داشته باشد، چون چند هفته‌ای مصدوم بود. فکر می‌کنم مهدی می‌تواند بار تیم را به دوش بکشد. بخشی از تاکتیک تیم حمله پرسپولیس روی دوش مهدی ترابی است و همه هم این را قبول دارند. به نظر من مهدی می‌تواند مهره مفیدی در دربی باشد.

در استقلال بازیکنی وجود دارد که به عنوان یک پرسپولیسی نگران‌تان کند؟

نه، بازیکنی که قابلیت این را داشته باشد که بخواهد ما را اذیت کند و از او بترسم نیست! هرجور نگاه می‌کنم پرسپولیس تیم بهتری است. نه از روی تعصب بخواهم صحبت کنم وقتی شرایط را کنار هم می‌گذارم به نظر من به لحاظ مهره‌ای پرسپولیس تیم‌ بهتری است.

وضعیت نیمکت مربیان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ یک طرف آرام و طرف دیگر جنجالی‌!

هر سرمربی یک سبکی برای خودش دارد بعضی مربیان بعد از گلزنی تیم‌شان خیلی خوشحالی می‌کنند و بعضی‌ها اصلا خوشحالی نمی‌کنند! اما سبک مربیگری با آنچه از اصول خارج شود، متفاوت است. مثلا سیمئونه یک مقدار پر حرارت است خب این سبک او است، اما اگر بخواهیم توهین کنیم، می‌گویند حواشی غیرفوتبالی که از اصول خارج است. با سبک مربیگری پر حرارت مشکلی ندارم اما از آن حیطه اخلاقی خارج نشود.‌ اگر خارج شود به تیم ضربه می‌زند. در مربیگری هم توصیه شده به آرامش. آرامش در کنار زمین یا روی نیمکت کمک می‌کند تا بهترین تصمیمات گرفته شود. این آرامش روی نیمکت پرسپولیس خیلی به تیم کمک می‌کند.

صحبت از مربی شد قبول دارید در چند هفته اخیر در حق یحیی کم لطفی شد یا نظر دیگری دارید؟

شما خودتان در حوزه خبری کار می‌کنید در همه جا انسان‌های پاک و شریف داریم و یکسری‌ها هم هستند که چه با دشمنی چه غیر دشمنی مطلبی می‌نویسند. خودتان می‌دانید چه داستان‌هایی پشت یحیی از اول فصل بود. به وضوح می‌دانستم که منتظر بودند تا یحیی ۲ تا باخت یا ۲ مساوی بدهد تا شروع کنند به تخریب او، این را شنیده بودم. اما این اتفاق در طول فصل رخ ‌نداد و نتوانستند آنچه می‌خواهند را درباره یحیی شروع کنند. تا در این ۵، ۶ هفته که تیم مساوی کرد و نبرد آن افراد منتظر همین بودند و شروع به زدن یحیی کردند. یک تیمی تشکیل شده بود که این کار انجام شود‌. هوادار احساسی است و وقتی تیتری علیه مربی زده می‌شود را می‌بیند وارد این فضا می‌شود و ناخواسته علیه یحیی شعار می‌دهد. یعنی بخشی از هواداران ‌ناخواسته ‌وارد این مسائل می‌شوند. در بازی با الدحیل من در استادیوم بودم و از همان اول دو نفر شعار می‌دادند یحیی حیا کن و... از بس این دو نفر ادامه دادند تا شدند ۵ نفر بعد شدند ۲۰ نفر و یک دفعه ۵ هزار نفر شدند. اواخر بازی چون هواداران عصبی بودند آن شعار کمک می‌کرد تا خشم‌شان فروکش کند. اول از تیترهای منفی شروع می‌شود و دو نفر در استادیوم شروع به شعار دادن می‌کنند تا به آنجا ختم شد. یحیی کجا بد نتیجه گرفته؟ الان در کورس قهرمانی هستیم و در حذفی هم حضور داریم. در آسیا هم در گروه مرگ که با آن وضعیت میلیمتری حذف شدیم اگر هم صعود می‌کردیم مگر تا چقدر می‌توانستیم بالا برویم؟ واقعا حق یحیی این شعارها نبود. به هواداران هم گفتم یحیی بهترین مربی تاریخ پرسپولیس به لحاظ جام بردن است و برای او احترام قائل باشید. این آدم پشت مردم کشورش ایستاد و همه‌چیز را به جان خرید. او پای هواداران پرسپولیس ایستاد وگرنه می‌توانست همان زمان که جام‌ها را درو کرد سربلند باشگاه را ترک کند و جاوید نام بماند، اما بازهم ماند و جا نزد تا باز هم برای موفقیت تیم و خوشحالی هواداران کار کند. اگر یک روز هم ‌نخواستیم یحیی باشد حالا به هر دلیلی باید با احترام با این مرد برخورد کنیم و این برای شخصیت خودمان خوب است.

دربی چند چند می‌شود؟

نتیجه را نمی‌دانم اما پرسپولیس می‌برد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها