کد خبر: 645057
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ ۱۲:۱۵:۰۸
| |

یک کلاهبرداری عجیب/ جعل سربرگ باشگاه بلژیکی برای خالی کردن جیب یک استقلالی! + سند

فردی که او را در فضای مجازی به عنوان ایجنت نزدیک به باشگاه‌های بلژیکی می شناسند و خودش را هم استقلالی می داند پول زیادی از چند هوادار و یکی از پیشکسوتان استقلال کلاهبرداری کرده است.

یک کلاهبرداری عجیب/ جعل سربرگ باشگاه بلژیکی برای خالی کردن جیب یک استقلالی! + سند
کد خبر: 645057
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ ۱۲:۱۵:۰۸

سال‌های سال است که افرادی سودجو با سوءاستفاده از نام برخی از بزرگان فوتبال یا از طریق ارتباط نزدیک به آنها از بسیاری کلاهبرداری می‌کنند و این رفتار شنیع شیادان همچنان ادامه‌دار است.

به گزارش روزنامه اعتماد، در سال‌های گذشته چه بسیار افرادی بودند که با نشان دادن یک عکس یادگاری در کنار یک مربی یا بازیکنی معروف خودشان را رفیق نزدیک یا حتی فامیل آن فرد فوتبالی جا زدند و از این روش با نزدیک شدن به خانواده‌هایی که دوست داشتند فرزندشان در فوتبال پیشرفت کند، قول حضور بچه‌های مردم در تیم‌های بزرگ می‌دادند و گاهی هم پول کلان به جیب می‌زدند!

موردی هم بوده که یک پیشکسوت که وضع مالی بدی داشته با عکسی در کنار علی دایی قول حضور بازیکن آماتوری را به پرسپولیس داده که روح علی دایی هم که آن زمان مربی پرسپولیس بود از این مساله خبردار نبوده و چند ده میلیون به جیب آن فرد شیاد رفته است.

برای همین افراد مشهور در عکس گرفتن با بعضی‌ها دقت می‌کنند تا مثلا زیاد ژست صمیمی نداشته باشند که بعدها از آن عکس سوءاستفاده‌ای نشود! اما در دو، سه سال گذشته کلاهبرداران در این خط از روش دیگری استفاده می‌کنند تا راحت‌تر جیب ملت را خالی کنند! 

یک عده در فضای مجازی سر و صدا به‌پا می‌کنند و خودشان را ایجنت یا مدیر برنامه یا رابط با تیم‌های داخلی و خارجی جا می‌زنند و از این راه پول کلانی به جیب می‌زنند و معمولا پاسخگو هم نیستند، چراکه انتقال بی‌سرانجام را ربط می‌دهند به فلان باشگاه و به این شکل خود را تبرئه می‌کنند!

در تازه‌ترین کلاهبرداری صورت گرفته، یک فرد که او را در فضای مجازی به عنوان ایجنت نزدیک به باشگاه‌های بلژیکی می‌شناسند و خودش را هم استقلالی می‌داند پول زیادی از چند هوادار و یکی از پیشکسوتان استقلال کلاهبرداری کرده و پاسخگوی شاکیان هم نیست!

«ر _ ق» برای اینکه اعتماد دیگران را جلب کند سربرگ باشگاه خنت بلژیک را جعل کرده و از طرف این باشگاه برای پیشکسوت استقلال نامه فرستاده با این عنوان که پسرش را برای تیم خنت می‌خواهند و خودش را هم به عنوان یکی از اعضای کادرفنی معرفی کرده است! 

جعل نامه تیم بلژیکی

پیشکسوت استقلالی هم که خواهان پیشرفت پسر بااستعدادش بود همان اول کار مبلغ صد میلیون تومان به حساب این شیاد واریز می‌کند و دیگر خبری از او نمی‌شود که نمی‌شود! اما با تحقیقاتی که خبرنگار «اعتماد» انجام داده مشخص شده ایجنت قلابی از چندین خانواده دیگر هم پول گرفته است. اما با استعلامی که از باشگاه بلژیکی صورت گرفته ‌آن باشگاه نامه‌های ارسالی را جعلی خوانده است و حتی اعلام کردند که از طرف ایرانی هیچ شناختی ندارند.

اینکه چطور می‌شود یک فرد در فوتبال ما خیلی راحت صدها میلیون پول مردم را به جیب می‌زند و بعد هم پاسخگو نیست و پیگیری از جانب نهادی نمی‌شود از آن اتفاقات بدی است که در صورت عدم پیگیری از‌ نهادهای مرتبط می‌تواند به ارتقای ناهنجاری‌های اینچنینی در فوتبال سرعت دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها