کد خبر: 645569
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ۰۸:۲۵:۳۳
| |

رئیس فدراسیون پاسخ کاپیتان تیم ملی را داد؛ امکان ندارد به بچه‌ها سوسیس بندری داده باشیم/ برای ما حجاب مقدم بر کسب مدال است

چندی پیش کاپیتان تیم ملی کبدی زنان با روزنامه اعتماد مصاحبه مفصلی انجام داد. رئیس فدراسیون در مصاحبه با روزنامه اعتماد پاسخ آن اظهارات را داد.

رئیس فدراسیون پاسخ کاپیتان تیم ملی را داد؛ امکان ندارد به بچه‌ها سوسیس بندری داده باشیم/ برای ما حجاب مقدم بر کسب مدال است
کد خبر: 645569
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ۰۸:۲۵:۳۳

مصاحبه مفصل غزال خلج، کاپیتان تیم ملی کبدی زنان ایران با روزنامه اعتماد و وب‌سایت اعتمادآنلاین بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخل و خارج ایران داشت.

به گزارش روزنامه اعتماد، غزال خلج در این گفت‌وگو از کمبودها و مشکلات در فدراسیون کبدی گفته بود. عباس خواجه اورسجی، رییس فدراسیون کبدی در تماس با روزنامه اعتماد خواستار پاسخگویی به اظهارات کاپیتان تیم ملی زنان شد.

طبق اصول روزنامه‌نگاری و برای رعایت انصاف به همان میزان فضا دراختیار رییس فدراسیون کبدی قرار گرفت.

 

بچه‌های تیم ملی از من خواستند به صحبت های کاپیتان تیم ملی واکنش نشان بدهم

عباس اورسجی در ابتدا اظهار داشت: «از زمانی که من مسوولیت فدراسیون را برعهده گرفتم هفده، هجده کمیته شکل دادیم. من ساختار این رشته ورزشی از زمانی که انجمن بود و بعد تبدیل به فدراسیون شد را می‌دانم. همه جامعه مربیان و داوران و ورزشکاران و روسای هیات‌ها را می‌شناسم. البته کاپیتان تیم ملی با سابقه خیلی بیشتر خانم فریده ظریف‌دوست هستند. من با ایشان و چند نفر دیگر از ورزشکاران خانم دیروز، پریروز صحبت کردم و گله‌مند بودند از مصاحبه خانم خلج. اذعان داشتند که شما که مثل برادر و پدر برای خیلی‌ها دلسوزانه زحمت می‌کشی و یک نفر می‌آید و اظهاراتی را مطرح می‌کند. آنها می‌خواستند پیگیر باشم چون به حیثیت ورزشکاران با گفتن یک‌سری حرف‌ها لطمه وارد می‌شود.»

 

هیچ بازیکنی با رانت به تیم ملی نیامده

او در ادامه با تکذیب اظهارات غزال خلج مبنی بر اینکه دعوت از بازیکنان به اردوی تیم ملی بدون ضابطه و براساس سلیقه بوده، گفت: «قطعا و یقینا من تکذیب می‌کنم این نوع گفتار خانم خلج را. به دلیل اینکه کمیته فنی اسامی بازیکنان را از توی لیگ و قهرمانی کشور به فدراسیون اعلام می‌کند و بنده کوچک‌ترین دخالتی سر دعوت بازیکنان به اردوی تیم ملی نمی‌کنم. اما نظارت و حمایت صددرصدی دارم. سرمربی تیم ملی و کمیته فنی اطلاعات کافی و لازم را دارند. ما باید اجازه بدهیم افرادی که توسط کمیته فنی دعوت می‌شوند دراختیار سرمربی تیم ملی قرار بگیرند و سرمربی از وجود بازیکنانی که خودش دیده و تجربه لازم را داشتند، استفاده کند.

سرمربی تیم ملی دور قبل مدال طلا را برای این رشته ورزشی و ایران برای نخستین‌بار به دست آورد. برای اولین‌بار ابرقدرت این رشته ورزشی را شکست داده. قطعا بازیکنان ما را کامل می‌شناسد. آمده یک ماه در لیگ حضور داشته و بازیکنان را دیده. بارها و بارها به دلیل حساسیت روی اینکه حق کسی خورده نشود فرصت فراهم می‌شود برای بازیکن تا در اردوی تیم ملی تست بدهند. این حق یک ورزشکار یا استانی است که سالیان است زحمت کشیده. قطعا بعد از هر اردوی تیم ملی به خصوص در بخش زنان سرمربی تیم ملی به فدراسیون دعوت می‌شد و اسامی را چک می‌کرد با فدراسیون یا کمیته فنی. هر بار یکی از اعضای خانم کمیته فنی در اردوی تیم ملی حضور داشته و گزارش می‌داده. حرف ایشان کاملا کذب است و قابل قبول نیست.»

 

خودم با خلج تماس گرفتم که بیاید تیم ملی

رییس فدراسیون کبدی در پاسخ به این سوال که آیا او خودش شخصا با غزال خلج تماس گرفته بوده برای بازگشت به تیم ملی گفت: «بله، به دلیل اینکه سرمربی تیم ملی نیاز داشت و گفت ایشان بازیکن خوبی است و در دور گذشته به تیم ملی خیلی کمک کرده بود. واقعا هم این اتفاق افتاده بود. ایشان در جاکارتا یکی از مهره‌های بسیار اثرگذار ما بودند.»

اورسجی در ادامه به مساله امکانات در اردو اشاره کرد. غزال خلج در گفت‌وگو با «اعتماد» گفته بود امکانات خوبی نداشتیم و غذا به ما سوسیس بندری می‌دادند. جمله‌ای که بازتاب بسیار زیادی در رسانه‌ها داشت. اورسجی در این مورد گفت: «در مورد اینکه فضا و امکانات تخصصی دراختیار رشته ما نیست باید بگویم ما با دراختیار گرفتن یک قسمت از مجموعه ورزشی بعثت تهران که دراختیار اداره کل ورزش و جوانان تهران بود و جا دارد من از ایشان (آقای جوادی) تشکر کنم شرایط را بهتر کردیم. من خودم لباس کار می‌پوشیدم و در روزهای تعطیل به همراه سایر بچه‌های فدراسیون و هیات می‌رفتیم پای کار بودیم و یک کمپ بسیار بسیار خوب ساختیم. نمی‌گویم عالی ولی از خوب بالاتر است.»

اورسجی در پاسخ به این سوال که آیا اجازه می‌دهد ما بیاییم گزارش بگیریم؟ جواب داد: «صددرصد.»

سپس ادامه داد: «فضایی برای ورزشکاران درست کردیم همراه با خوابگاه مناسب. یک زمین ساحلی برای‌شان درست کردیم برای تمرینات ساحلی و بدنسازی. تاتامی سالن را کامل عوض کردم. نقاشی کردم. سالن مجدد بازسازی شد. همه ‌چیز آماده شد برای اینکه اردوهای خوبی برای بازی‌های آسیایی رقم بزنیم. تمام ورزشکاران از فضایی که دراختیارشان بود، استفاده کردند. شاید اگر به جای دیگر و هتل دیگر بروند ورزشکاران تنها نباشند، ولی اینجا کمپ اختصاصی خودشان است و خیلی راحت بودند. من اعتقاد دارم ما خیلی خیلی نیاز به فضای اختصاصی بهتر و بیشتری داریم و به دنبال این هستیم. من از آقای دکتر هاشمی بسیار ممنونم که چندی قبل در جلسه‌ای خدمت ایشان بودم و ایشان قول داد حتما یک زمین یا فضا به زودی دراختیار فدراسیون قرار می‌گیرد آن‌هم برای آکادمی ملی کبدی. این خواسته جامعه کبدی است.»

 

امکان ندارد در اردو به بچه‌ها سوسیس بندری داده باشیم!

رییس فدراسیون کبدی در ادامه به مساله غذا اشاره کرد و گفت: «ایشان اشاره کردند که سوسیس بندری به ما دادند. امکان ندارد ما چنین کاری کرده باشیم. ما در هر اردوی تیم ملی از رستورانی که زیر خوابگاه آنجا احداث شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران غذای گرم می‌گیریم. هر اردوی تیم ملی حداقل بین 100 تا 150 میلیون پول غذا دادم. برای 10 روز اردو. شما برو از مسوولان رستوران بپرس ببین من یک بار به اینها سوسیس بندری داده باشم. شاید یک ورزشکاری خودش هوس کرده و علاقه‌مند بوده به عنوان یک وعده غذایی چنین چیزی بخورد ولی اینکه چنین غذایی در منوی غذایی ما بوده کاملا کذب است. هر چهار سال یک بار اتفاقی رخ می‌دهد و آن هم بازی‌های آسیایی است و برای ما بسیار مهم است. من قبل از هر اردو تیم ملی از مدیر اردو می‌خواستم منوی غذای بچه‌ها را ببینم که مبادا بد باشد.»

 

گفتم بروید منیریه هر لباسی که دوست دارید انتخاب کنید

اورسجی افزود: «شاید کمتر رشته ورزشی باشد که مکمل بدهد. مکمل ورزشی بچه‌ها را فدراسیون تهیه کرده و دراختیار ورزشکاران قرار داده. آقایان ما در آکادمی ملی المپیک که اردو داشتند، گفتند برخی رشته‌ها هستند که غذای بهتری از ورزشکاران ما نخوردند. من در هر اردوی تیم ملی هر آنچه خواستند از غذا و مکمل ورزشی و سایر چیزها تهیه کردم. می‌گفتم هر آنچه شما تقاضا دارید، تهیه می‌کنم. این را همه ورزشکاران حاضر در اردوی تیم ملی می‌توانند شهادت بدهند. یک بار بچه‌ها از فدراسیون پزشکی برگشتند فدراسیون و من می‌خواستم در مورد مسائل اخلاقی و انضباطی صحبت کنم تا حواس‌شان به یک‌سری مسائل باشد. در آن جلسه بچه‌های تیم زنان به من گفتند این لباسی که خریدید، دوست نداریم. گفتند اجازه بدهید دو تا کاپیتان تیم بروند منیریه خودشان انتخاب کنند و رفتند این کار را کردند. روز قبل لباس خریدم و تا گفتند خوش‌مان نمی‌آید عوض کردم. گفتم دوست ندارم هیچ چیزی برای شما دغدغه باشد.»

 

فدراسیون وظیفه ندارد حق اردو بدهد

غزال خلج در بخش دیگری از مصاحبه‌اش با روزنامه اعتماد از رقم بسیار پایین حق اردو گفته بود (ماهی 400 هزار تومان). اورسجی در واکنش به این مساله با بیان اینکه فدراسیون وظیفه ندارد حق اردو بدهد، گفت: «در گذشته یک‌سری مسائلی بود که ورزشکار را درگیر می‌کرد. اینکه خودش هزینه بکند. مثل مکمل و ایاب و ذهاب و... . یک چیزی باب شده به اسم حق اردو که به ورزشکار داده شود. در نامه‌ای که ما از اول دعوت به اردوی تیم ملی برای اداره کل ورزش و جوانان و هیات استانی می‌فرستیم، قید می‌کنیم که ایاب و ذهاب ورزشکار با آنهاست. بالای 90درصد این اتفاق رخ می‌دهد از سوی هیات‌ها و اداره‌ کل‌ها. بحث مکمل و نیازها همه برطرف می‌شد. وقتی تمام هزینه‌های اردو را پرداخت می‌کنیم چه حق اردویی باید پرداخت شود؟ باز با این تفاسیر ما سعی می‌کردیم تا جایی که منابع مالی اجازه می‌داد یک کمک هم باز به ورزشکار کنیم. یک چیزی به عنوان حق اردو بدهیم. مثل پول تو جیبی. حقی نبوده که وظیفه فدراسیون بوده باشد که فدراسیون پرداخت می‌کند.»

او در واکنش به اینکه اکثر فدراسیون‌ها حق اردو می‌دهند، گفت: «بله، شرایط متفاوت است؛ شرایط مالی ما خوب باشد پرداخت می‌کنیم. آنجایی که پول نبوده، نتوانستیم.»

 

با انتقاد مشکلی ندارم اما اگر خلاف اخلاق و واقعیت حرف بزنند ناراحت می‌شوم

از اورسجی پرسیدیم چرا برخی ورزشکاران نگران برخورد فدراسیون در صورت انتقاد هستند؟ اورسجی پاسخ داد: «من تمام لایه‌های کاری را پشت سر گذاشتم و رسیدم به اینجا. ما نمی‌گوییم علامه دهریم یا تماما همه چیز مرتب است و کسی حق ندارد انتقاد بکند. قطعا کم و کسری هم وجود داشته. ما باید بهترین چیزها را برای ورزشکار فراهم ‌‌کنیم، ولی یک جایی ممکن است شرایط مالی یا فضا و امکانات اجازه ندهد. قطعا با جرات و شهامت می‌گویم هر کس هر انتقادی که سازنده است و باعث رشد این رشته ورزشی باشد، بکند یا من مدیر را متوجه اشکالم بکند با جان دلم می‌پذیرم چون دارد به من کمک می‌کند. چون وقتی نواقص رفع شود من به عنوان یک مدیر شایسته مطرح می‌شوم، ولی در نقطه مقابلش، آنجایی که می‌گویند با ما برخورد می‌شود مربوط به غذا و لباس نیست. اینها وظیفه من است. وقتی یک‌سری مسائلی مطرح می‌شود که خلاف اخلاق و واقعیت است هر آدمی ناراحت می‌شود. من به اندازه‌ای که دارم باید برنامه‌ریزی کنم و بیشتر از این نمی‌توانم برنامه‌ریزی کنم.»

 

مگر ما علم غیب داشتیم که او مصدوم شده و عمل کرده؟

یکی از دلخوری‌های بزرگ کاپیتان تیم ملی از فدراسیون که در گفت‌وگو با «اعتماد» مطرح شد این بود که بعد از پاره شدن رباط صلیبی‌اش از فدراسیون هیچ‌گونه پیگیری به عمل نیامد. اورسجی در این رابطه گفت خود غزال خلج به فدراسیون اطلاع نداده بوده که می‌خواهد عمل کند: «این مساله تازه‌ای برای ما نیست که بگوییم امروز ورزشکار ما مصدوم شد و ما نمی‌دانیم چه کنیم. سالیان سال است در رشته‌ ما که پربرخورد است مصدومیت رخ می‌دهد. ما یک فدراسیونی داریم به اسم فدراسیون پزشکی. ماهیت این فدراسیون حمایت از ورزشکاران آسیب‌دیده است. روال طبیعی این است که ورزشکار زمانی که آسیب می‌بینید می‌آید فدراسیون فرم گزارش حادثه را پر می‌کند. این فرم توسط رییس کمیته پزشکی فدراسیون مهر و تایید می‌شود که فلان شخص در فلان مسابقه مصدوم شده است. سرپرست تیم ملی هم تایید می‌کند. فدراسیون پزشکی بعد از تایید این فرم که به اندازه 10 دقیقه هم زمان نمی‌برد نامه می‌زند به فدراسیون پزشکی که آقای دکتر نوروزی یک ورزشکار تیم ملی ما آسیب دیده است، خواهش می‌کنیم نسبت به بحث پیگیری‌های پزشکی اقدام کنید. حالا یا عمل یا مداوا. فدراسیون پزشکی هم بلافاصله می‌آید بهترین پزشکان را دراختیار قرار می‌دهد.»

از اورسجی پرسیدیم یعنی خلج خودش نیامد بگوید مصدوم شده؟ او جواب داد: «قطعا! خودش رفته بیرون برای خودش جراحی کرده بدون اینکه به ما اطلاع بدهد. ما علم غیب که نداریم.»

به ایشان گوشزد کردیم به هر حال شما در جریان بودید که مصدوم شده و اورسجی پاسخ داد: «صددرصد. ما منتظر بودیم. من با خودش ارتباط گرفتم و گفتم بیا کارت را انجام دهیم و رفت برای خودش بیرون عمل کرد و بعد از جراحی پیام دادم. پیامم توی واتساپ هست. گفتم مدارک پزشکی‌ات را ارسال کن که بفرستم فدراسیون پزشکی. اصلا اخلاقی نیست که من پیگیر موضوع بودم ولی شما که رفتی برای خودت بیرون و جراحی کردی و مدعی هستی فدراسیون پیگیری نکرده. ما چندین بازیکن دیگرمان در اردوی تیم ملی مصدوم شدند و پیگیری کردیم. خانم آزاده سیدی دستش شکست فرستادیم فدراسیون پزشکی. ایشان یکی از بازیکنان اصلی اعزامی به هانگژو بود. نایب‌رییس ما رفت بیمارستان سرکشی کرد. هزینه‌های بیمارستان را پیگیری کردیم. بعد از اینکه ایشان تماس گرفت و گفت جراحی کردم، گفتم مدارکت را بفرست تا من بدهم به فدراسیون پزشکی. با دکتر نوروزی صحبت کردم و گفتم شرایط این است. تلاش این است تمام هزینه‌هایی که ایشان پرداخت کرده به او بدهند. به خانم خلج گفتم اگر فدراسیون پزشکی صددرصد هزینه‌ها را پرداخت کرد چه بهتر ولی هر اندازه فدراسیون پزشکی پرداخت کرد باقی‌مانده‌اش را من در هیات رییسه مصوب می‌کنم پرداخت شود.»

 

برای ما حجاب مقدم بر کسب مدال طلاست

یکی دیگر از انتقادات کاپیتان تیم ملی که خیلی سروصدا کرد این بود که سرپرست تیم ملی با پول گرفتن از بچه‌ها در اردو اجازه می‌دهد آنها قوانین را نقض کنند! اورسجی در این مورد جواب داد: «بعد از چندین اردو که گذشت چنین گزارشی به من داده شد. اینکه مدیر تیم ملی خانم رحیم‌نژاد که یکی از مدیران برجسته در بخش زنان است تصمیمی گرفته. ببینید به هر حال ما در یک کشور اسلامی و کشوری که ارزش‌های دینی و مذهبی ما به مدال می‌چرخد زندگی می‌کنیم. گاهی می‌گوییم ما مدال طلا نمی‌خواهیم ولی ارزش و حجاب برای‌مان حفظ شود. ما مسلمان هستیم و باید مراعات بسیاری از چیزها را جلوتر از قهرمانی بکنیم. من در خانواده شهید و مذهبی رشد کردم. پدرم سال‌ها در جنگ بود. اسارت و شیمیایی کشیده. من به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهم آنچه که ارزش‌های اسلامی کشور ما هست خدشه‌دار شود تا اتفاقی رقم بخورد.»

 

به من گزارش شد که در اردوی تیم ملی بابت تخلف از بچه‌ها پول گرفته می‌شود

اورسجی ادامه داد: «خانم رحیم‌نژاد را برای این انتخاب کردم که در مسائل اخلاق مداری و انضباط و چیزهایی که خدشه‌دار نکند مدیریت تیم ملی را خوب عمل ‌می‌کند. از زمانی که بازیکن حرکت می‌کند در اردوی تیم ملی استرس دارم. می‌گویم خدایا در جاده، در راه برای ورزشکار اتفاقی نیفتد. من به خانم رحیم‌نژاد سفارش کردم چون خودش به این چیزها ارزش می‌دهد. نظم و انضباط تیم ملی و انسجام تیم ملی و مراقبت داشته باشد. بعد به من گزارش دادند خانم رحیم‌نژاد جایی که ورزشکار خطا می‌کند، مثلا یا سر تمرین دیر می‌آید یا گوشی تحویل نمی‌دهد یا می‌خواهد با خانواده‌اش صحبت ‌کند یا در مجموع قوانین اردو را نقض ‌کند او را جریمه می‌کند و می‌گوید ۲۰ هزار تومان بده! گزارش به من رسید و من به خانم رحیم‌نژاد گفتم بیا. من در هیات رییسه ۱۰۰ عدد کارت 100 هزار تومانی تصویب کردم و دراختیار خانم رحیم‌نژاد گذاشتم و گفتم از این تاریخ به بعد صرفا بچه‌ها را جریمه نکن به خاطر نظم و انضباط بیشتر. از این به بعد بچه‌ها را با این صد تا کارت تشویق هم بکن. من حتی عکس قضیه گفتم این مسیر را پیش برویم.

از اورسجی پرسیدیم یعنی شما می‌خواستید هم جریمه نقدی باشد هم تشویق نقدی؟ پاسخ داد: «گفتم جریمه مالی اصلا نباشد. جریمه را فقط با سرمربی تیم ملی هماهنگ کن و مثلا 10 دقیقه بدنسازی بیشتر بکند. جریمه ورزشی بشود.»

 

خانم خلج بگوید اگر در اردوی هند با تیم‌های محلی بازی کردیم چرا به آنها باختید؟

در ادامه از رییس فدراسیون کبدی پرسیدیم چرا طلای جاکارتا در هانگژو تبدیل به برنز شد؟ او پاسخ داد: «ما خیلی خوب داشتیم پیش می‌رفتیم. دو سال لیگ ما پویا شد. مسابقات قهرمانی کشور برگزار شد. متاسفانه کرونا به ورزش ورود کرد و رشته‌های تیمی مثل ما را تعطیل کرد. سه سال ما نتوانستیم مسابقات قهرمانی کشور و لیگ برگزار کنیم. یک دوره‌ای ما در بحث پشتوانه‌سازی هراس داشتیم از جوان‌ها استفاده کنیم. سرمربی تیم ملی اعتقاد داشت که از بازیکنان دور قبل استفاده کند مضاف بر اینکه ما خیلی دست‌مان باز نبود برای اینکه بخواهیم از جوان‌تر استفاده کنیم. علت اصلی‌اش این بود. مساله دوم این بود که ما می‌بایست در یک فرصت مناسب با چین‌تایپه و کره و سریلانکا و بنگلادش اردوی تدارکاتی می‌داشتیم. خانم خلج به شما گفته بود که توی هند با تیم‌های محلی‌اش بازی کردیم. این اتفاقا موفقیت فدراسیون در این دوره مدیریتی بوده است. به هیچ عنوان فدراسیون هندوستان و کشور هندوستان اجازه ورود بازیکنان ایرانی در اردوی تیم ملی مشترک با کشورش را نمی‌دهد. بعدها هم نخواهد داد. ما زرنگی کردیم. ما یک کار هوشمندانه کردیم. دور گذشته هم با هفت، هشت تا تیم باشگاهی بازی کردیم. آنجا بالغ بر ۲۰۰ میلیون کبدی‌کار دارد. ما چون یک بار طلا گرفتیم همه انتظار طلا دارند. ولی در مقابل کدام کشور؟ کشوری که آن‌قدر جامعه آماری زیاد و امکانات و آکادمی و زیرساخت دارد؟ هندی‌ها مدارس اختصاصی کبدی دارند. من با ۹ تیم از این کشور هماهنگ کردم که بچه‌ها بروند بازی کنند که بچه‌ها عادت کنند و بار روانی کاهش پیدا کند. ورزشکار می‌گوید بابا تیمی نیستند که! شکست‌شان می‌دهیم. چرا به این مساله اشاره نمی‌کنند که در همین مسابقات یک جاهایی عقب افتادند و به یک تیم باختند؟ اگر تیم محلی بود چرا باختی بهش؟ چرا مساوی کردی؟ چرا در یک تایم بازی از این تیم‌ها عقب می‌افتادی؟ پس تیم‌های خوبی بودند. ولی بچه‌ها حق دارند. ما نیاز به اردوهای تدارکاتی بیشتری داریم. کره‌جنوبی آکادمی ایجاد کرده و دارد با برنامه روی این مساله کار می‌کند. در قهرمانی آسیا در گرگان با اختلاف ۲۰ امتیاز به کره باختیم، سال ۹۶. اما رفتیم در جاکارتا با اختلاف ۲۷ تا همان کره را شکست دادیم. در فاصله نزدیک به یک سال. پس ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی موفق شویم. یک نقص دیگر ما که خیلی به تیم ضربه زد نداشتن اردو بود. اگر منابع مالی اجازه می‌داد می‌توانستم با تایلند و چین تایپه اردو بگذارم.»

سوال بعدی در مورد ادامه همکاری با خانم جین سرمربی تیم ملی بود که رییس فدراسیون گفت قطعا با او همکاری نخواهیم کرد.

 

غزال خلج اگر ارزش‌ها و اخلاق این مملکت را حفظ کند می‌تواند به تیم ملی برگردد

در ادامه سوال کردیم با وجود انتقادات تند خانم غزال خلج آیا وقتی مصدومیت ایشان برطرف شد دوباره به تیم ملی فراخوانده می‌شود؟ رییس فدراسیون کبدی گفت: «درِ تیم ملی به روی هیچ احدالناسی بسته نیست. همه کسانی که در این مملکت زندگی می‌کنند محق هستند بیایند. هر کس آماده باشد که خدمت بکند به تیم ملی راهش باز است.» تاکید کردیم مشخصا در مورد خانم خلج چی؟ «صددرصد. ما با کسی منافاتی نداریم. هر کس ارزش‌ها و اخلاق‌های این مملکت را حفظ کند و توانایی فنی داشته باشد قطعا به تیم ملی می‌رسد.»

اورسجی در پایان اظهار داشت: «خیلی از رشته‌ها به ثبات رسیدند و سالیان سال است که قدمت دارند. این مباحث‌شان را سپری کردند. ما ۱۲ بازیکن در اردوی تیم ملی می‌خواهیم. ۴۰ نفر آدم دعوت می‌شوند اردو. از این ۲۸ نفر که خط می‌خورند کسانی بودند که خوب بودند که دعوت شدند. رشته ما رکوردگیری نیست که بگوییم هر کس رکورد زد دعوت می‌شود. انتخابی تیم ملی برای این رشته‌ها راحت است. دعوت در رشته تیمی مثل ما سخت است. به همین دلیل همه افراد خودشان را محق می‌دانند و می‌گویند حقم بوده و خط خوردم. از طرف دیگر فدراسیون در حال گذار است تا به حرفه‌ای برسد. ما از حالت آماتوری فاصله گرفتیم و وسط‌های کار هستیم. ما امروز به جایی رسیدیم که کره‌جنوبی و پاکستان را پشت سر گذاشتیم. هندوستان با این همه قدرت دیگر به راحتی نمی‌تواند ما را ببرد. این نشان از رشد دارد. باید بیاییم کمک کنیم. نواقصی هم هست. من نمی‌گویم همه‌ چیز عالی است. قبول دارم مشکلات و کمبودی هست. ورزشکار حق دارد بیاید در یک محیط خوب و آرام که ذهن آرامی داشته باشد. من حتی گفتم اگر ورزشکاری مشکل شخصی دارد، وامی می‌خواهد یا مثلا یخچالش سوخته کمکش کنیم. من اگر با شما تماس گرفتم به خاطر این است که می‌گویم حیف است. ما از نمازخانه شیرودی کار را شروع کردیم. با سختی تا اینجا رسیدیم. خون دل خوردیم. حیف است یک رشته‌ای که در حال گذار است چنین حواشی داشته باشد. بعد یک نفر فکر می‌کند با این مصاحبه‌ها می‌شود ناجی یک رشته ورزشی. نه اینها باعث سرخوردگی بچه‌ها می‌شود.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها