کد خبر: 650051
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ۰۹:۴۰:۰۷
| |

حمایت دستیار سابق قلعه‌نویی از او در گفت‌وگو با «اعتماد»

بوستانی: یک باخت هم‌ نداشتیم اما امیر را در تلویزیون محاکمه کردند!/ دو سه تا به سوریه می زنیم!

دستیار سابق قلعه نویی می گوید به موفقیت تیم ملی در جام ملت های آسیا خوشبین است.

بوستانی: یک باخت هم‌ نداشتیم اما امیر را در تلویزیون محاکمه کردند!/ دو سه تا به سوریه می زنیم!
کد خبر: 650051
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ۰۹:۴۰:۰۷

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از کسب سه پیروزی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا و صدرنشینی در گروه خود چهارشنبه غروب به مصاف تیم ملی سوریه می‌رود. بازی که روی کاغذ آسان به نظر می‌رسد، اما با مسابقاتی که تا امروز برگزار شده و شاهد آن بودیم در این جام‌ بازی آسانی‌ وجود ندارد. چه بسا مقابل همین‌ سوریه کارمان بیخ پیدا کند! سوریه با هدایت هکتور کوپر آرژانتینی تیمی منسجم و گردن‌کلفت نشان داده که حداقل در فاز تدافعی عالی عمل می‌کند. با کریم بوستانی پیشکسوت فوتبال کشورمان که در سال ۲۰۰۷ یکی از دستیاران امیر قلعه‌نویی به شمار می‌رفت و به عنوان مربی تجربه حضور در مسابقات جام ملت‌های آن سال را دارد پیرامون وضعیت تیم ملی گپ و گفتی ترتیب دادیم که در ادامه چکیده‌ای از این گفت‌وگو را می‌خوانید.

 

ارزیابی شما از عملکرد فنی تیم ملی در مرحله گروهی چیست؟

شروع خوبی داشتیم. البته اینها تیم‌های درجه سه آسیا بودند، اما نباید تیمی مثل فلسطین و هنگ‌کنگ را دست‌کم گرفت، چون این تیم‌ها کار کردند و پیشرفت داشتند تا به این تورنمنت برسند. همه از بازی ما با هنگ‌کنگ انتقاد می‌کردند، اما آن تیم هم تیم بدی نیست، درست است که ما کمی مقابل این تیم متزلزل ظاهر شدیم با این حال در بازی با امارات نشان دادیم تیم بزرگی هستیم.

درباره بازی با سوریه چه نظری دارید؟

خودم به عنوان بازیکن دوبار مقابل این تیم بازی کردم. یک‌بار در تهران بازی کردیم که صفر بر صفر شد و یک‌بار هم در خاک سوریه با کاشته علی پروین برنده شدیم. آنها تیم فیزیکی هستند، اما ما هم تیم ایران هستیم و فعلا در رنکینگ فیفا در رده دوم آسیا قرار داریم. با اینکه نمی‌شود فوتبال را پیش‌بینی کرد، اما اگر مثل بازی مقابل امارات انجام دادیم دو، سه تا به سوریه می‌زنیم.

فکر می‌کنید بازی آسانی مقابل سوریه داریم؟

الان همه تیم‌هایی که در این مرحله حضور دارند، خوب هستند. دیدید که تاجیکستان توانست امارات را حذف کند. نمی‌شود هیچ تیمی را دست‌کم گرفت، تیم‌های درجه سه نشان دادند که کار کردند، اما فوتبال ما شده حیاط خلوت بعضی‌ها که می‌آیند و می‌روند! شما ببینید تیم‌های دیگر مربیان بزرگ خارجی آوردند با این حال ما تیم ایران هستیم. یک نکته دیگر بگویم.

بفرمایید؟

چرا هشت سال کی‌روش بود کسی به او انتقاد نمی‌کرد؟ همه رسانه‌ها پشت کی‌روش بودند! اما از قلعه‌نویی حمایت که نمی‌کنند هیچ، تخریبش هم می‌کنند. کی‌روش هشت سال در ایران بود، هیچ جامی نبرد و در دو جام ملت‌ها حذف شدیم، اما از او حمایت می‌کردند حتی یکی مثل اسدی که فوتبالی و تحصیلکرده است به خاطر کی‌روش کنارش گذاشتند. کی‌روش تیم‌های درجه سه آفریقایی را می‌آورد مثلا یکسری‌ها که در دوبی کار می‌کردند و لباس‌شان را در تهران برای آنها تهیه کردند، آمدند بازی کردند و شش، هفت تا گل زدند و برای آن هم ۲۰ هزار دلار پاداش گرفت! رسانه‌های ملی هم از او حمایت می‌کردند.

کی‌روش که رفت... اگر موافق هستید درباره جام ملت‌ها گفت‌وگوی‌مان را ادامه دهیم. انتقاداتی از خط دفاعی ما می‌شود با این انتقادات موافق هستید؟

کمی متزلزل هستند. از طرفی محرمی هم مصدوم شده است. دوتای وسط ما مشکل دارند، دوتا وسط که از اسکوچیچ حمایت می‌کردند و ضد کی‌روش بودند در جام جهانی حضور نداشتند. اما فکر می‌کنم شکل فوتبال این دو به یک شکل است و هر دو قدرتی هستند و بازیساز نیستند. هر دو باتجربه هستند، اما در یکی، دو بازی متزلزل بودند ان‌شاءالله از اینجا به بعد جا می‌افتند. ما اگر سوریه را ببریم ان‌شاءالله به فینال هم می‌رسیم!

در سمتی که تیم ملی ما در جدول مسابقات است، ژاپن هم حضور دارد‌. نظر شما درباره تقابل احتمالی ایران و ژاپن چیست؟

ژاپن تیم خیلی خوبی است و به کشورهای اروپایی ۴ تا ۴ تا زده، اما در این مسابقات مثلا به عراق باخته یا ۲ گل از تایلند خورده. آنها هم یک ضعف‌هایی دارند و می‌شود از آن استفاده کنیم. من به تیم ملی و قلعه‌نویی خوشبین هستم. قلعه‌نویی ۲ سال مربی تیم ملی بود و باختی نداشت، اما همه به او حمله کردند و با شکست در ضربه پنالتی به کره به ما حمله کردند و قلعه‌نویی را در تلویزیون محاکمه کردند! حالا هم قلعه‌نویی تیم ملی را متحد کرده و این خیلی مهم است. ان‌شاءالله تیم ملی موفق باشد و پس از سال‌های سال بتوانیم جام ملت‌ها را ببریم تا مردم ما در این شرایط اقتصادی خوشحال شوند. ما خوشحالی مردم را می‌خواهیم و این دوره بهترین فرصت برای کسب قهرمانی است.

اگر قهرمان نشدیم به دوست‌تان قلعه‌نویی انتقاد خواهی داشت؟

هر جور اتفاقی در فوتبال پیش می‌آید، اما به مربی ایرانی خودمان باید افتخار کنیم، ‌مگر کی‌روش در ۸ سال مربیگری‌اش چه کار کرد؟ ان‌شاءالله که قلعه‌نویی و تیم ملی موفق می‌شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها